Resiina-keskustelu

Rautatiet ja harrastus => Kääntöpöytä => Aiheen aloitti: Eljas Pölhö - Elokuu 29, 2009, 12:28:09



Otsikko: KDs1 (Nohab) yhä liikenteessä
Kirjoitti: Eljas Pölhö - Elokuu 29, 2009, 12:28:09
Suomessa koeveturina KDs1 ollut Nohab 2402, sittemmin NSB Di3b 643, on edelleen hyväkuntoisen näköisenä käytössä Kosovossa, missä sillä on numero 008. Tässä linkki yhteen kuvaan isosta kuvasarjasta  http://locopage.fotopic.net/p60576049.html


Otsikko: Vs: KDs1 (Nohab) yhä liikenteessä
Kirjoitti: Tunnus poistettu - Elokuu 29, 2009, 13:52:21
Tää on hyvä osotus siittä, että VR OY sux ja kovasti. 2-tahtiriisselit on parhaita. Dr12 ja 13 olis pitäny olla ostamatta ja hankkia 222kpl noita ja ajaa niillä vieläkin ruokottoman pitkää päivää!!!!!!!!!!!!!!!


Otsikko: Vs: KDs1 (Nohab) yhä liikenteessä
Kirjoitti: Topi Lajunen - Elokuu 29, 2009, 14:02:39
Tää on hyvä osotus siittä, että VR OY sux ja kovasti. 2-tahtiriisselit on parhaita. Dr12 ja 13 olis pitäny olla ostamatta ja hankkia 222kpl noita ja ajaa niillä vieläkin ruokottoman pitkää päivää!!!!!!!!!!!!!!!

Lääkkeet!


Otsikko: Vs: KDs1 (Nohab) yhä liikenteessä
Kirjoitti: Esko Ampio - Syyskuu 13, 2009, 07:40:02
Taitaa olla koko ao. junakalusto Ruotsista peräisin. Näin päätellen matkustajavaunujenkin  väreistä ja mallista.


Otsikko: Vs: KDs1 (Nohab) yhä liikenteessä
Kirjoitti: Petri Nummijoki - Syyskuu 15, 2009, 06:39:05
Tää on hyvä osotus siittä, että VR OY sux ja kovasti. 2-tahtiriisselit on parhaita. Dr12 ja 13 olis pitäny olla ostamatta ja hankkia 222kpl noita ja ajaa niillä vieläkin ruokottoman pitkää päivää!!!!!!!!!!!!!!!

VR OY:tä ei ollut olemassakaan siihen aikaan, kun Dr12- ja Dr13-vetureiden hankinnoista päätettiin.

Toisaalta KDs1:n maksimivetovoima oli samaa tasoa Dv12-vetureiden kanssa, joten se ei tavarajunan vedossa kilpaillut alkuunkaan samassa sarjassa Dr12- ja Dr13-vetureiden kanssa. Nohabilta olisi pitänyt hankkia Co'Co' -pyöräjärjestyksellinen veturi mallia unkarilaisten M61, jotta se olisi oikeasti vastannut Suomen tarpeita.


Otsikko: Vs: KDs1 (Nohab) yhä liikenteessä
Kirjoitti: Joona Kärkkäinen - Syyskuu 16, 2009, 15:14:24
Tää on hyvä osotus siittä, että VR OY sux ja kovasti. 2-tahtiriisselit on parhaita. Dr12 ja 13 olis pitäny olla ostamatta ja hankkia 222kpl noita ja ajaa niillä vieläkin ruokottoman pitkää päivää!!!!!!!!!!!!!!!

VR OY:tä ei ollut olemassakaan siihen aikaan, kun Dr12- ja Dr13-vetureiden hankinnoista päätettiin.

Toisaalta KDs1:n maksimivetovoima oli samaa tasoa Dv12-vetureiden kanssa, joten se ei tavarajunan vedossa kilpaillut alkuunkaan samassa sarjassa Dr12- ja Dr13-vetureiden kanssa. Nohabilta olisi pitänyt hankkia Co'Co' -pyöräjärjestyksellinen veturi mallia unkarilaisten M61, jotta se olisi oikeasti vastannut Suomen tarpeita.
KDs1 tosiaan oli A1A' A1A' pyörästöjärjestyksellä.


Otsikko: Vs: KDs1 (Nohab) yhä liikenteessä
Kirjoitti: Tuukka Ryyppö - Toukokuu 22, 2012, 09:06:24
Viestin http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,5913420,5913524#msg-5913524 mukaan KDs1 on ainakin toistaiseksi poissa liikenteestä. Ilmeisesti, koska sen polttoainetankissa on repeämä. Se aiotaan tuon viestin mukaan korjata, mutta aiemmin ainakin 006:nkin korjaamista suunniteltiin, mutta se jäi lopulta toteutumatta.


Otsikko: Vs: KDs1 (Nohab) yhä liikenteessä
Kirjoitti: Pave Saarinen - Heinäkuu 04, 2013, 07:28:16
Nohab yhä liikenteessä. Nohab oli Suomessa kokeiltavana 1960- luvulla. Sitten päädyttiin omaan Huruun. Muistan kun oli lämmin kesäilta , ja rauhallinen sellainen Stadissa. Sellaistahan ei enää ole, no niin, iltakymmenen aikaan Nohab oli lähdössä Hesan asemalla ja ja sen mahtava jylinä kaikui yli kaupungin. Se Nohab oli sellaista tyypillistä ruotsalaista, pyrittiin täydellisyyteen ja varmuuteen: Nohabin katolla oli kokonaista neljä jäähdytyspuhallinta, kun Hurussa oli vain yksi iso. Hyvin se yksi riitti.


Otsikko: Vs: KDs1 (Nohab) yhä liikenteessä
Kirjoitti: Petri Nummijoki - Heinäkuu 23, 2013, 15:17:19
Se Nohab oli sellaista tyypillistä ruotsalaista, pyrittiin täydellisyyteen ja varmuuteen: Nohabin katolla oli kokonaista neljä jäähdytyspuhallinta, kun Hurussa oli vain yksi iso. Hyvin se yksi riitti.

Hr12-vetureissa oli ensimmäisenä kesänä (1959) ongelmia jäähdytyksen kanssa mistä syystä jo numerosta 2203 alkaen jäädyttimen tehoa lisättiin ja lämpötilavahtien toimintaa muutettiin. Vetureihin 2200-2202 vastaavat muutokset tehtiin jälkikäteen.