Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: VR on siirtänyt Pieksämäen konepajalle 10 kpl sähkövetureita romutettavaksi?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Harri Helminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 33


« : Syyskuu 11, 2021, 09:31:24 »

VR on siirtäny Pieksämäen konepajalle 10 kpl sähkövetureita romutettavaksi. https://twitter.com/Ellen_Ojala/status/1435235469009293327
Romutusta kuulemma odottaa myös kaksi Sr2 veturiakin, minusta aika rumaa toimintaa jos niitä ei myydä tai huutokaupata eteenpäin..

// otsikkoa muokattu kysymysmuotoon, alkuperäisen Twitter-viestin paikkansapitävyys kyseenalaistettu
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2021, 08:02:19 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen » tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 708


« Vastaus #1 : Syyskuu 11, 2021, 10:08:00 »

Paljostako lyödään vetoa että valtakunnallinen tuhoamisasenne jyllää nytkin?
tallennettu
Urpo Mustapää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 82


« Vastaus #2 : Syyskuu 11, 2021, 10:52:49 »

Joku viisas väitti aikoinaan että kilpailu tuo tekniikasta esiin parhaat ominaisuudet ja ihmisistä huonoimmat....
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 913


« Vastaus #3 : Syyskuu 11, 2021, 10:56:44 »

VR:n mukaan siellä seisoo vain viisi veturia:
https://twitter.com/nina_mahonen/status/1436257503139049487

Nyt joku tarkistamaan asia, oliko kyseessä siis alun perin uutisankka, vai mistä on kyse.
tallennettu
Nikolas Peippo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 295


« Vastaus #4 : Syyskuu 11, 2021, 12:37:26 »

Ei pidä paikkaansa. Kouvolassa on kaksi veturia riisuttuna ja Pieksämäen varikolla kolme.
Niistä on purettu varaosia käytössä oleviin vetureihin, koska niitä ei varsinaisesti voi enää kaupastakaan ostaa nykypäivänä.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1134


« Vastaus #5 : Syyskuu 11, 2021, 15:30:41 »

Kouvolassa on kaksi veturia riisuttuna ja Pieksämäen varikolla kolme.

Näin on.

Kummallista asiasta ei suinkaan tee se, että jokin havainto tai huhu on väärä, vaan se, että VR oikoo väärän asian väärällä väittämällä kertoen, että Pieksämäellä on viisi Sr1-veturia, kun niitä on oikeasti kolme.

Yhä useammin tuntuu siltä, että yhtiön jatkuva valehtelu ja totuuden muuntelu alkaa kaatua omaan mahdottomuuteensa.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1085


« Vastaus #6 : Syyskuu 11, 2021, 19:48:00 »

Kouvolassa on kaksi veturia riisuttuna ja Pieksämäen varikolla kolme.

Näin on.

Kummallista asiasta ei suinkaan tee se, että jokin havainto tai huhu on väärä, vaan se, että VR oikoo väärän asian väärällä väittämällä kertoen, että Pieksämäellä on viisi Sr1-veturia, kun niitä on oikeasti kolme.

Yhä useammin tuntuu siltä, että yhtiön jatkuva valehtelu ja totuuden muuntelu alkaa kaatua omaan mahdottomuuteensa.

Tärkeämpi pointti oli siis se, että vetureita oli Pieksämäellä ja Kouvolassa (eikä vain Pieksämäellä) kuin se, että niitä onkin viisi kymmenen sijaan?

Ja oliko Sr2ia nyt kuinka monta ja missä?
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #7 : Syyskuu 11, 2021, 22:25:15 »

Ja oliko Sr2ia nyt kuinka monta ja missä?

Kaksi on päätynyt varaosalähteeksi ja molemmat seisovat Nokelassa. Toinen on 3201, mutta toisen numeroa ei tiedetä. http://vaunut.org/kuva/149873
tallennettu

Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 258


« Vastaus #8 : Syyskuu 13, 2021, 20:55:10 »

Olikin sitten uutisankka, mutta taas kommunistia uskotaan sinisilmäisesti ilman mitään omaa selvitystä. YP voisi muokata otsikkoa...

Ja sitten kun näitä oikeasti aletaan hylätä massoittain toivottavasti joku löytää tiensä museoonkin.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Daniel Preiss
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 65


« Vastaus #9 : Syyskuu 13, 2021, 21:26:07 »

En ymmärä miksi VR ei voi myydä niitä Operaille sekä Fenniarailille. Neillä on iso tarve sähköveturoista kun ne operoi tällä hetkellä vain dieselveturillä, ja myöskin pitkä matkoja sähköistettyllä reitellä. Muissa EU-maissa myydetään vanhoa kalustoa eteenpäin.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2917


« Vastaus #10 : Syyskuu 14, 2021, 11:26:59 »

En ymmärä miksi VR ei voi myydä niitä Operaille sekä Fenniarailille.

Mitä Operail ja Fenniarail tekisi vetureilla, joista puuttuu osia ja joihin ei ole varaosiakaan?
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1717


« Vastaus #11 : Syyskuu 14, 2021, 12:33:17 »

En ymmärä miksi VR ei voi myydä niitä Operaille sekä Fenniarailille. Neillä on iso tarve sähköveturoista kun ne operoi tällä hetkellä vain dieselveturillä, ja myöskin pitkä matkoja sähköistettyllä reitellä. Muissa EU-maissa myydetään vanhoa kalustoa eteenpäin.

Tarve on varmaan kova, mutta vuokraaminen (sisältäen huollon ja kunnossapidon) olisi varmaan se mitä Operail ja Fenniarail voisivat hankkia.

Loppuunajetuttujen neukkuvetureiden yksittäiskappaleet tuskin kiinnostaa.
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 304


« Vastaus #12 : Syyskuu 14, 2021, 14:34:26 »

Voisin kuvitella, että Fenniarailille ja Operailillekkin sopivin sähköveturi olisi sellainen missä olisi dieselkoneistokin mukana. Kaikille lastausraiteille ei kuitenkaan mene sähköjä.
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 913


« Vastaus #13 : Syyskuu 14, 2021, 17:05:17 »

Voisin kuvitella, että Fenniarailille ja Operailillekkin sopivin sähköveturi olisi sellainen missä olisi dieselkoneistokin mukana. Kaikille lastausraiteille ei kuitenkaan mene sähköjä.

Sen lisäksi nykyisten dieselvetureiden vetokyky on aika huima.
tallennettu
Daniel Preiss
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 65


« Vastaus #14 : Syyskuu 16, 2021, 21:49:56 »

Mitä Operail ja Fenniarail tekisi vetureilla, joista puuttuu osia ja joihin ei ole varaosiakaan?

Esim. Saksassa on aika yleinen juttu että vanhat DB:n (Saksan valtionrautatiet) ylimäriäiset veturit myydetään etenpäin:
http://www.bayernbahn.de/index.php?page=fahrzeugbestand
Esim. veturit Baureihe 139 / 140 ovat 60-luvulta ja se ei ole este ja ne osavat siellä korjata niitä. On halvempi vaihtoehto pienelle rautatie-yhtiöille kun uudet veturit.

tallennettu
Markku Naskali
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 189


« Vastaus #15 : Syyskuu 17, 2021, 14:11:21 »

Muistan vielä ajan jolloin rikkinäisiä tavaroita korjattiin. Jos ei varaosaa ollut niin se tehtiin tai teetettiin osaavalla. Ilmeisesti nyt ollaan pikkuhiljaa palaamassa tuohon suuntaan.
tallennettu
Jukka Viitala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 280


« Vastaus #16 : Lokakuu 01, 2021, 02:27:02 »

Muistaakseni Kekkoslovakian aikaisia veturihankintoja puolusteltiin "ikuisella" käyttöiällä...

Joopa joo. Nyt täytyy vain odotella, että joku toisi meillekelpaamattoman 50-lukulaisen NoHAbin hörskyttelemään ihkua 2-tahtikäryä tsadin katon alle.

Pari vuotta sitten mun piti ostaa Unkarin rautatiemuseosta NoHAb-avaimenperä ja tiskitäti ei tottsksi osannu enklantia. Sanoin sitten nohab ja jumankauta niitä löytyi levyllinen. yx keikkuu kotiavaimissa wanhan AMD K6-2 400:n heatspreaderin kaverina.

Unkarissa NoHAb edusti länttä ja eurooppalaista raideleveyttä, taisi olla ainoa neukkusatelliitti, johon ei vedetty 1520 mm rataa.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: VR on siirtänyt Pieksämäen konepajalle 10 kpl sähkövetureita romutettavaksi?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina