Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kanta-Häme jyrähti  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jukka Ahtiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 303


« : Tammikuu 27, 2022, 06:14:33 »


Maakuntahallituksen kannanotossa todetaan, että taustaselvitysten perusteella nykyistä päärataa noudattava ratalinjaus olisi parempi vaihtoehto niin aluetalouden, koko maan julkisen talouden, ilmaston kuin ekologisten tekijöiden kannalta.

https://yle.fi/uutiset/3-12287164
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #1 : Tammikuu 27, 2022, 08:09:35 »


Maakuntahallituksen kannanotossa todetaan, että taustaselvitysten perusteella nykyistä päärataa noudattava ratalinjaus olisi parempi vaihtoehto niin aluetalouden, koko maan julkisen talouden, ilmaston kuin ekologisten tekijöiden kannalta.

https://yle.fi/uutiset/3-12287164


mutta ei talouden kannalta.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1713


« Vastaus #2 : Tammikuu 27, 2022, 08:12:34 »

Kanta-Häme nyt on jyrähdellyt ohi ajavastakin junaliikenteestä, mutta eipä ole jyrähdykset saaneet junia pysähtymään Hämeenlinnassa tai edes Riihimäessä.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 623


« Vastaus #3 : Tammikuu 27, 2022, 08:21:17 »

Kanta-Häme nyt on jyrähdellyt ohi ajavastakin junaliikenteestä, mutta eipä ole jyrähdykset saaneet junia pysähtymään Hämeenlinnassa tai edes Riihimäessä.

Junat täyttyvät jo Tampereella Helsinkiin menijöistä. miksi pysähtyä ?
tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 408


« Vastaus #4 : Tammikuu 27, 2022, 09:24:19 »

Kanta-Hämeellä on tässä tapauksessa varaa jyrähdellä. Kulkisihan myös sitä palvelematon pikalinja hyvin pitkälle sen mailla.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2337


« Vastaus #5 : Tammikuu 27, 2022, 10:12:22 »

Kanta-Häme nyt on jyrähdellyt ohi ajavastakin junaliikenteestä, mutta eipä ole jyrähdykset saaneet junia pysähtymään Hämeenlinnassa tai edes Riihimäessä.

Junat täyttyvät jo Tampereella Helsinkiin menijöistä. miksi pysähtyä ?

Molempia kyllä tarvitaan. Niitä jotka pysähtyvät sekä niitä jotka ajavat nopeasti. Yrittävät vain omia kumpaakin palvelumuotoa itselleen.
tallennettu
Juhana Nordlund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 311


« Vastaus #6 : Tammikuu 27, 2022, 11:11:54 »

Kanta-Häme nyt on jyrähdellyt ohi ajavastakin junaliikenteestä, mutta eipä ole jyrähdykset saaneet junia pysähtymään Hämeenlinnassa tai edes Riihimäessä.
Hämeenlinnassa pysähtyvien IC:iden / Pendolinojen määrää nostettiin aika pian sen aikaisten jyrähtelyiden jälkeen hieman. Kannanotot eivät missään nimessä menneet hukkaan. Muutoksia edeltävään tilanteeseen ei palattu eikä ehkä kovin moni sitä odottanutkaan oikeasti.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1713


« Vastaus #7 : Tammikuu 27, 2022, 13:48:32 »

Miten päärataakaan kulkeva tunnin juna kantahämäläisiä palvelisi? Ei sillä aikataululla kiitävää junaa ole mahdollista missään Hämeenlinnassa pysäytellä.

Sama ihmetys koskee myös Salo, Lohjaa ym. siellä vaan katseellaan seuraisivat ohi kiitäviä luotijunia.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 894


« Vastaus #8 : Tammikuu 27, 2022, 14:30:39 »

Kysymys on kai siitä että kumpi vaihtoehto tulee halvemmaksi ja kustannustehokkaammaksi, kokonaan uusi Suomi -rata luotijunia varten vai pääradan päivitys?
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kanta-Häme jyrähti  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina