Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Pietarsaaren rata sähköistetään  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 3 [4] | Siirry alas Tulostusversio
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 406


« Vastaus #75 : Syyskuu 08, 2014, 10:50:25 »

Tosiasiassa investointejen suuruudet on kuitenkin linjassa asukasmäärään kohden tollai äkkiä katsottuna. Jos näitä ei tehtäisi niin Kemijärven kiskot kerättäisiin pian pois ja pääkaupungissa ihmiset olisivat ruuhkissa moottoriteillä ja kehillä.

On joo asukasmääriin nähden. Sitten kun Pisara on saatu valmiiksi, voi poliitikot jatkaa lobbausta Töölön metrosta. Pääkaupungista tulee reikäjuustoa ja muualla ei riitä rahaa raiteisiin.

Kyllä sitä muuallekkin piisaa. Nämä Vaasan, Kemijärven ja Pietarsaaren tuntuvat hukkaan heitetyltä rahalta, mutta niillä on kyseiselle alueelle suuri merkitys. Toivon minäkin, että rahaa piisaa muuallekkin. Esim. Mikkelin ja Kajaanin välin kehittämiseen, jotta junat voivat ajaa pariasataa. Tälläkin investoinnilla saadaan moni ihminen autonratista ja lentokoneesta raiteille. Salon ja Turun välin nopeuden nosto ja Paimion ja Piikkiön kiertojen oikaisu jo alkajaisiksi nopeuttavat kummasti matkaa Helsingistä Turkuun. Iisalmen ja Ylivieskan väli pitää kiireen vilkkaa saada sähköistettyä ja akselipainoja korottaa 25 tonniin. Äänekoski-Jyväskylä välille sama remontti, kuin äskeiselle.

Pietarsaaren sähköistäminen ei äkkiseltää tunnu kovinkaan turhalta. Lopullinen totuus kumminkin riippuu siitä, miten suuri osa sen tavara virroista kulkee missä suhteessa löpöllä.

Suurimpia potenttiaalisia virheitä tulevat olemaan "Touhutippa-rata" Helsinkinkiin. Kannattavampia ovat rakententeellisesti yhteiskunnassa ne, joita ei kannattavaksi voi edes osittain naamioida toimeentulotuen voimin.
tallennettu
Eemeli Mäenpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 323


« Vastaus #76 : Syyskuu 19, 2015, 14:34:00 »

Kolmen päivän päästä 22.9 aloitetaan sähköistyksen valmistelutyöt.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #77 : Syyskuu 21, 2015, 22:17:28 »

Taidettiin aloittaa jo tänään 21.9. Mitä nimittäin junat.dy.fi:hin tulee, niin tyypillisesti maanantaina kuljetettava rahti haettiin poikkeuksellisesti sunnuntaina tavarajunavuorojen T55484 ja T55485 muodossa ja maanantaille 21.9. sekä kaikille siitä seuraaville kulkupäiville suunnitellut vuorot peruttiin. Ks: http://junat.dy.fi/liikenne/asema/PTS/2015-09-21
tallennettu
Jari Kuusinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #78 : Syyskuu 22, 2015, 00:39:42 »

Syy Pietarsaaren tavaraliikenteen hiljentymiseen lienee kuitenkin tämä:
http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/pietarsaaren-sellutehtaan-vuosiseisokki-alkaa-huomenna-1.1907888
Lainaus
UPM:n Pietarsaaren sellutehtaan vuosihuoltoseisokki alkaa torstaina 17. syyskuuta koneiden ja laitteiden portaittaisella alasajolla. Tehtaan käynnistäminen aloitetaan 30. syyskuuta ja täydessä tuotannossa sen arvioidaan olevan 3. lokakuuta.
Toki tässä oli ja on sauma tehdä "sähköistyksen valmistelutöitä", mitä niitäkin toki on tehty jo pidemmän aikaa. Liikenne nyt kuitenkin seis ja syysretki peruttu Pietarsaaren osalta!
tallennettu

Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« Vastaus #79 : Joulukuu 09, 2016, 12:57:32 »

Tämän päivän Österbottens Tidning julkaisi livin kuulutuksen, jonka mukaan jännite kytketään ajojohtoihin torstaina 15.12.2016 kello 9.00.


* 15356601_10210927491041838_5321956635665874094_n.jpg (94.48 kilotavua, 720x960 - tarkasteltu 426 kertaa.)
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #80 : Joulukuu 09, 2016, 17:04:40 »

Voisikohan ensimmäinen sähköveturilla Pietarsaareen vedettävä juna olla sunnuntain 18.12. T 55480, ja paluujuna 55481?

55480 Kokkola–Alholma
55481 Alholma–Ylivieska
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #81 : Joulukuu 09, 2016, 17:23:20 »

Voisikohan ensimmäinen sähköveturilla Pietarsaareen vedettävä juna olla sunnuntain 18.12. T 55480, ja paluujuna 55481?

55480 Kokkola–Alholma
55481 Alholma–Ylivieska

Ei. Jännitteen kytkemisen jälkeen on suoritettava vielä erinäisiä mittauksia. Esim. Patokankaallakaan ei olla vielä käyty sähköveturilla, vaikka ratajohdossa on ollut jännite jo jonkin aikaa - olikohan se lokakuun lopusta.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #82 : Joulukuu 09, 2016, 17:26:09 »

Ei. Jännitteen kytkemisen jälkeen on suoritettava vielä erinäisiä mittauksia. Esim. Patokankaallakaan ei olla vielä käyty sähköveturilla, vaikka ratajohdossa on ollut jännite jo jonkin aikaa - olikohan se lokakuun lopusta.

Kiitos infosta! Cool

Kuinkas pian Kehäradalla ajettiin sähköjunalla jännitteen kytkemisen jälkeen?
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 176


« Vastaus #83 : Joulukuu 09, 2016, 18:45:34 »

Kuinkas pian Kehäradalla ajettiin sähköjunalla jännitteen kytkemisen jälkeen?

Jännite kytkettiin 1.3.2015 ja ensimmäinen sähköjuna ajettiin 26.3.
tallennettu
Ville Hautamäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 956


« Vastaus #84 : Helmikuu 21, 2017, 13:15:45 »

Sähkövetoinen liikenne Pietarsaareen on alkanut tänään junaparissa T 5484/5489 Cool
 
tallennettu
Robert Sand
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #85 : Helmikuu 21, 2017, 18:04:20 »

https://kp24.fi/uutiset/507701/ensimmainen-sahkoveturi-rullasi-pietarsaareen
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Pietarsaaren rata sähköistetään  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina