Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Vihreä rahtirata -selvitys  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jyrki Majanmaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 41


« : Tammikuu 28, 2016, 18:17:17 »

Maakaasulla kulkevia junia Mierontielle?

http://yle.fi/uutiset/kaasu_junien_polttoaineeksi_jo_kertaalleen_suljettu_reitti_voi_avata_uuden_jakson_rautatiehistoriassa/8627094
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Tammikuu 28, 2016, 19:35:39 »


Näitä kirjeitä Joulupukille lukiessa, miettii miten kaukana todellisuudesta tutkijat oikein voivat olla. Tämäkin selvitysraha olisi kannattanut käyttää jonkin uhanalaisen teollisuusraiteen elvyttämiseen.

- Ai niin, unohdin ettei Suomen liikennepolitiikassa puute olekaan rahasta, vaan järjestä. Huutokosken ja Savonlinnan keskustan rataremontit ovat tästä elävä todiste.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1705


« Vastaus #2 : Tammikuu 28, 2016, 22:29:05 »


Näitä kirjeitä Joulupukille lukiessa, miettii miten kaukana todellisuudesta tutkijat oikein voivat olla. Tämäkin selvitysraha olisi kannattanut käyttää jonkin uhanalaisen teollisuusraiteen elvyttämiseen.

- Ai niin, unohdin ettei Suomen liikennepolitiikassa puute olekaan rahasta, vaan järjestä. Huutokosken ja Savonlinnan keskustan rataremontit ovat tästä elävä todiste.

Järkeä ei tosiaan ole, ei tippaakaan, kun tutkitaan näitä hankkeita, joita ei todennäköisesti voi toteuttaa.

Odotas kunhan lähivuosien haaveissa päästään ns. Tampereen ohitusrataan - siinä vasta syydetäänkin oikein kunnolla rahaa aivan järjettömään radanpätkään. Eli taas tehdään uutta rataa alueelle, jossa on jo ennestään hyvät radat. Siksi että päästäisiin suoraan kaupungin ohi... millä? Miksi? Vihainen
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 396


« Vastaus #3 : Tammikuu 28, 2016, 22:37:48 »


Näitä kirjeitä Joulupukille lukiessa, miettii miten kaukana todellisuudesta tutkijat oikein voivat olla. Tämäkin selvitysraha olisi kannattanut käyttää jonkin uhanalaisen teollisuusraiteen elvyttämiseen.

- Ai niin, unohdin ettei Suomen liikennepolitiikassa puute olekaan rahasta, vaan järjestä. Huutokosken ja Savonlinnan keskustan rataremontit ovat tästä elävä todiste.

Järkeä ei tosiaan ole, ei tippaakaan, kun tutkitaan näitä hankkeita, joita ei todennäköisesti voi toteuttaa.

Odotas kunhan lähivuosien haaveissa päästään ns. Tampereen ohitusrataan - siinä vasta syydetäänkin oikein kunnolla rahaa aivan järjettömään radanpätkään. Eli taas tehdään uutta rataa alueelle, jossa on jo ennestään hyvät radat. Siksi että päästäisiin suoraan kaupungin ohi... millä? Miksi? Vihainen

Kuuntelin Radio Suomen haastattelun tästä kaasujunaprojektista ja pikkasen huvitti. Ainoa syy tuntui olevan se, että Porissa olisi LGN -terminaali ja paikallisten maatalojen tuottamaa Virtailaista Biokaasua voitaisiin myös käyttää.
Haastateltava myös totesi, että Tampereen ohitusratakin voisi jäädä rakentamatta...sen rakentaminen muutoinkin taitaa hiipua samaan tahtiin kun pirkkalan lennokkikentän käyttö.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1705


« Vastaus #4 : Tammikuu 28, 2016, 22:53:07 »


Näitä kirjeitä Joulupukille lukiessa, miettii miten kaukana todellisuudesta tutkijat oikein voivat olla. Tämäkin selvitysraha olisi kannattanut käyttää jonkin uhanalaisen teollisuusraiteen elvyttämiseen.

- Ai niin, unohdin ettei Suomen liikennepolitiikassa puute olekaan rahasta, vaan järjestä. Huutokosken ja Savonlinnan keskustan rataremontit ovat tästä elävä todiste.

Järkeä ei tosiaan ole, ei tippaakaan, kun tutkitaan näitä hankkeita, joita ei todennäköisesti voi toteuttaa.

Odotas kunhan lähivuosien haaveissa päästään ns. Tampereen ohitusrataan - siinä vasta syydetäänkin oikein kunnolla rahaa aivan järjettömään radanpätkään. Eli taas tehdään uutta rataa alueelle, jossa on jo ennestään hyvät radat. Siksi että päästäisiin suoraan kaupungin ohi... millä? Miksi? Vihainen

Kuuntelin Radio Suomen haastattelun tästä kaasujunaprojektista ja pikkasen huvitti. Ainoa syy tuntui olevan se, että Porissa olisi LGN -terminaali ja paikallisten maatalojen tuottamaa Virtailaista Biokaasua voitaisiin myös käyttää.
Haastateltava myös totesi, että Tampereen ohitusratakin voisi jäädä rakentamatta...sen rakentaminen muutoinkin taitaa hiipua samaan tahtiin kun pirkkalan lennokkikentän käyttö.

Ehkä radan puoltajat ajattelevat kaasun pelastavan maailman... Dieselin sijaan ajettaisiinkin kaasuveturilla, mutta mitä ajettaisiin?

Kaikkein hulluinta siinä Tampereen ratasuunnitelmassa ehkä olikin se, ettei lentokentälle tule minkäänlaista yhteyttä tai asemaa. Rata on silti linjattu siitä lentokentän vierestä ja suoraan Pyhäjärven yli Ylöjärvelle... Mitä siinä menisi? Ei oikein mitään ainakaan nykyisellä liikenteellä. Järkyttynyt
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 442


« Vastaus #5 : Helmikuu 03, 2017, 16:12:50 »


ja taas on selvitetty

http://www.radiosun.fi/uutiset/pori-parkano-haapamaki-rata-kaasuvetureille
tallennettu
Jani Keskinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 585


« Vastaus #6 : Helmikuu 03, 2017, 18:57:16 »

Onkohan muuten kukaan kertonut selvityksen tilaajille ja tekijöille että kuinka paljon esim. (saha)tavaravaunuja kulkee Jyväskylän kautta Porin satamaan nykyään?  Virnistää
tallennettu
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 317


« Vastaus #7 : Helmikuu 03, 2017, 19:23:13 »


Artikkelista saa hieman sellaisen käsityksen, ratayhteys olisi helposti otettavissa uudelleen käyttöön, kunhan vain veturi käy kaasulla. No, jospa kaasuveturit leijuvat ratapenkan päällä, niin ei tarvitse rakentaa uudestaan koko rataa, mikä olisi vähimmäisedellytys liikenteen avaamiselle.
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 97


« Vastaus #8 : Helmikuu 11, 2017, 00:48:31 »

http://www.satakuntaliitto.fi/saavutettavuus

Hankkeen papereita.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Vihreä rahtirata -selvitys  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2019 Resiina