Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kumipyörillä vai kiskoilla 100 tonnia?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #25 : Maaliskuu 17, 2017, 01:00:05 »

Voin selittää mielipiteeni: aikoinaan 1950-luvulla eräässä kunnassa paikallinen kuorma-autoilijoitten yhdistys olisi halunnut ajaa yhdistettyjä kuljetuksia virasto-VR kanssa, niin että olisivat hakeneet ja tuoneet rahtia asemalle X jossa se olisi siirtokuormattu. Tämä ei sopinut. Ei se kaikki ole aina autoilijoitten vika vaikka monet paatuneet monen polven VR-laiset niin väittävät.

Sanoisin että sodan jälkeen rautatiet pikku hiljaa jäivät kelkasta pois. Oli vaan raskas henkilöstö joka ei joustanut yhtään mihinkään suuntaan. Nyt maantiet ovat täynnä kulkijoita. Henkilökohtaisesti haluaisin elää maailmassa, jossa nykyistä merkittävämpiä määriä raskaitten yhdistelmien rahdista menisi kiskoilla.

Mitä VR OY:n uutisoituun riisselien hankintaan tulee - se on vähän myöhästä nyt kun paskat on jo housussa. Kilpailijoilla on eurotiesmikänumero päästöhyväksyttyjä vetureita ja ohuempi kulurakenne.

Turhista direktiiveistä päästään sillä eroon että erotaan EU:sta ja päästö linjassa Trumpin linja, minua ei kiinnosta yhtään se että muutama n kuolee janoon, ilmaston lämpeneminen säästää ainakin minulla polttopuita 30-50% verrattuna talveen jolloin on kuukauden jakso -30 astetta, viimeiset kolmetalvea on ollut hyviä.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kumipyörillä vai kiskoilla 100 tonnia?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina