Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Sm5-havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 28 29 [30] | Siirry alas Tulostusversio
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 635


« Vastaus #725 : Maaliskuu 12, 2017, 20:14:13 »

Eihän se ole meidän murhe mitä VR tekee kalustollaan, vaan tässä on kysymys paikallisista eduista, jos niitä halutaan hyödyntää. Voi olla että liikkeellepanevana voimana on sama kuin HSL:n alueella: liikenteen ostaja ja organisoija havaitsee palvelun tuottajan veloittaneen pitkää hintaa ja/tai laiminlyöneen aktiivisesti omatoimisesti palvelun paikallisen kehittämisen. Lopputulos on sama kuin muillakin bisnesalueilla, eli toimittaja vaihtuu.

Otetaan toinen uusi hyvin yleinen EMU naapurimaasta, jossa meitä suomalaisia aina välillä pidetään köyhinä ja vähän jälkeenjääneinä itäserkkuina. Kuvassa Bombardierin Regina, joka on hyvin yleinen alueellinen EMU, noita on kaksi-, kolmi- ja nelivaunuisina ja huippunopeus on parhaimmilaan 250 km/h sitten kun tuota saa ajaa. Kuvan juna niiaa nätisti kaarteessa, josta johtuen lattiataso on vähän korkeammalla kuin yleensä, siinä mielessä tämä ei ole kehityksessä mukana. En tosin muista nähneeni matalalattiaista kallistuvakorista junaa, muistaako joku muu sellaista?
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 482


« Vastaus #726 : Maaliskuu 12, 2017, 20:44:51 »

Ei kai reginat ole kallistuvakorisia?
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 635


« Vastaus #727 : Maaliskuu 12, 2017, 21:11:42 »

Voin olla väärässäkin, mutta lukuunottamatta X54:sta kyllä ne kallistelevat jos sattuvat kaarteessa tulemaan vastaan.

Ei kai reginat ole kallistuvakorisia?

Tässä seuraava uusi tyyppi Alstomin Coradia Nordic "classic". Pohjoisemmassa Ruotsissa junien toimittaja kertoi, että hän ei voi antaa takuita että junat saadaan toimimaan pakkasessa...no, eteläisessä Ruotsissa riittää myös ajettavaa muutamalle sadalle alueellisten yhtiöiden EMUlle.
tallennettu
Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 482


« Vastaus #728 : Maaliskuu 12, 2017, 21:45:39 »

Pikaisen googlauksen tulokseella Reginat eivät ole kallistuvakorisia.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1456


« Vastaus #729 : Maaliskuu 13, 2017, 13:29:46 »

Voin olla väärässäkin, mutta lukuunottamatta X54:sta kyllä ne kallistelevat jos sattuvat kaarteessa tulemaan vastaan.
Raiteessa on tuolloin kallistus, juna ei ole kallistuvakorinen.

Reginassa on matala sisäänkäynti, mutta ovieteisestä ei pääse eteenpäin nousematta portaita tai käyttämättä pientä hissiä.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 635


« Vastaus #730 : Maaliskuu 13, 2017, 21:03:56 »

Tuollainen perinteinen invahärveli muistaakseni, noin suurpiirteisesti. Harvoin käytössä kun käyttö ei ole kauhean vaivatonta, mutta olen kuitenkin joskus onnistunut näkemään kun sillä nostetaan tuolia junaan.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1456


« Vastaus #731 : Maaliskuu 13, 2017, 23:28:36 »

Tuollainen perinteinen invahärveli muistaakseni, noin suurpiirteisesti. Harvoin käytössä kun käyttö ei ole kauhean vaivatonta, mutta olen kuitenkin joskus onnistunut näkemään kun sillä nostetaan tuolia junaan.
Puhummekohan kahdesta eri vimpaimesta? Keskellä eteistä junan sisällä on ainakin yhdessä eteisessä pystysuoraan ylöspäin nostava ja kääntyvä nostin, jolla pääsee matkustamo-osastojen lattian tasalle. Olen pari kertaa sellaisella lastenrattaita nostellut.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 635


« Vastaus #732 : Huhtikuu 18, 2017, 20:01:49 »

Menikös #70 jo rikki käytössä olevissa Sm5:ssa?
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 782


« Vastaus #733 : Huhtikuu 19, 2017, 07:29:14 »

Menikös #70 jo rikki käytössä olevissa Sm5:ssa?

Hyvin todennäköisesti kyllä, sillä nro 70 on hinattu Ilmalaan "ikuisuus" sitten, eli 3.helmikuuta. Resiinan mukaan nykyisin saapumisesta käyttöönottoon menisi suunnilleen kuukausi, joten sen valossa olisi liikenteessä.

Viikon päästä perjantaina tulee jo nro 77.
tallennettu

Sivuja: 1 ... 28 29 [30] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Sm5-havaintoja  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2017 Resiina