Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Aikataulut 19.6.2017 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry alas Tulostusversio
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 308


« Vastaus #50 : Kesäkuu 20, 2017, 13:14:40 »

Lainaus
Eikö vankivaunu kulje nykyisin vain Savon rataa pitkin Oulun ja Helsingin välillä (vai tuleeko se Helsinkiin enää olenkaan?)  eli siirtyykö Kouvolassa sitten veturi toiseen päähän jos vankivaunu on matkassa?

Vankivaunu kipuaa ti ja pe Helsingistä Savonrataa Ouluun IC65:lla ja laskee takaisin IC70:lla ma ja to. Vankivaunu aina edon ohjaamoa vasten.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1691


« Vastaus #51 : Kesäkuu 20, 2017, 16:40:13 »

Riihimäki-Lahti-lähijunat ovat näemmä saaneet ainakin aikatauluissa tunnuksen G.

Kyllä niistä G-junia tulee, eli kirjainten pitäisi näkyä myös junien keulilla. Samalla tuli mieleen, millähän säädöllä aikovat pitää Sm2-rungoilla ajettavien D-junien linjatunnusnauhoja. Viritetäänkö ne vain kahden kirjaimen väliin, kun D-kirjainta ei Sm1/Sm2-kaluston tunnusnauhasta löydy?

Vankivaunu oli tänään Oulusta lähtevässä Ic-70Edon jälkeen Nom 1003

Onko Edossa matkustajia?

Ei varmaankaan, joten taitaa olla Nomien loppu lähellä tai ainakin siirtyminen jonnekin ratapihalle parkkiin.

Toisaalta FR:hän ajaa säännöllisesti savonrataa, joten voisivat tarjota Riselle vetopalveluita.  Iskee silmää

Edit: Siniset Risen vankibussit ajavat jo sen verran tiukasti aikataulun mukaista liikennettä, että taitaa tulevaisuuden ratkaisut olla jo tehtyinä.
tallennettu
Jonne Seppänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 308


« Vastaus #52 : Kesäkuu 20, 2017, 17:09:13 »


Lainaus

Onko Edossa matkustajia?

Ei varmaankaan, joten taitaa olla Nomien loppu lähellä...

Tottakai Edo on myynnissä matkustajille? Itse taas uskon että vankivaunuliikenteen suhteen käyty neuvottelut päivä ic-junien muututtua Edo-juniksi ja todettu taloudelliseksi molemmille osapuolille, koska liikennöinti edelleen jatkuu. Muuten Nom:ien tulevaisuudesta ei ole mulla tietoa suuntaan tai toiseen..
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #53 : Kesäkuu 29, 2017, 09:17:33 »

Varmasti kaikki muut ovat sen jo aikapäiviä sitten tajunneet, mutta tuossa muistaakseni eilen päälleni syttyi lamppu, jonka jälkeen käsitin että ne on loppu. Päiväpikajunat nimittäin. Jääköhän 18.6.2017 historiaan päivänä, jolloin ajettiin viimeinen säännöllisen liikenteen päiväpikajuna? Erilaisten tilausjunien tiimoilla "P" on vielä mahdollinen toki niinkun kesällä ajetaankin.

Sitten toisena asia pohdin tätä Eil->Sm2 kuviota. Mitenköhän VR tulee ratkaisemaan sen, että Sm2 alkaa olla jo nykypäivän junilta vaadittujen ominaisuuksien puolesta vanhentunut mm. esteettömyys? Tuleekohan Vr tilaamaan HSL alueen ulkopuolisia ajoja varten pienen sarjan jotain sähkömoottorijunaa ehkä 20-luvulla?
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2129


« Vastaus #54 : Kesäkuu 29, 2017, 09:39:33 »

Ei tule tilaamaan. Liikenne lopetetaan mieluummin, kuin hankitaan uutta kalustoa, sillä liikennöintikustannukset kasvavat huomattavasti kasluston suurten poistokustannusten vúosi. Ja yksinoikeussopimusksesta johtuen, ei muyöskään muut mahdolliset liikennöitsijät voi tulla kyseeseen. Näillä näkymin tuon liikenteen katkopäivä on todennäköisesti 31.12.2019, ellei nykyinen hallitus tee muita ratkaisuja.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #55 : Kesäkuu 29, 2017, 10:20:46 »

Ei tule tilaamaan. Liikenne lopetetaan mieluummin, kuin hankitaan uutta kalustoa, sillä liikennöintikustannukset kasvavat huomattavasti kasluston suurten poistokustannusten vúosi. Ja yksinoikeussopimusksesta johtuen, ei muyöskään muut mahdolliset liikennöitsijät voi tulla kyseeseen. Näillä näkymin tuon liikenteen katkopäivä on todennäköisesti 31.12.2019, ellei nykyinen hallitus tee muita ratkaisuja.

No juu, totta puhut. Lahdesta Itään ei tarvitse taajamajunia varmaan ajaakaan, ei niillä täällä meillä kukaan kuitenkaan matkustakaan. Varmaan pystytään Sm4-kalustolla tyydyttämään Riihimäki-Lahti-Tampere alueiden ajot pl. ruuhka-aikana saattaa tulla pulaa? Onko Sm5 kalusto sitten kun kaikki 81 on liikenteeseen saatu, ihan tappiin vedetty vai liikenisikö sieltä Vr:lle vuokralle kalustoa?

Meikäläinen ei seuraa ihan hirveästi lähiliikennettä, niin tuli yllätyksenä että kaikki HSL-alueen sisäiset linjat hoidetaan nykyään Sm5-kalustolla, tosin taitaa olla tuore asia?
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2129


« Vastaus #56 : Kesäkuu 29, 2017, 11:21:10 »

Mahtaneekohan niitä liietä. Kun muistetaan vielä HSL:n ja Raaseporin väliset neuvottelut mahdollisesta junaliikenteestä. Ennen kaikkea mikä on ruuhka-ajan tilanne maanantaista - perjantaihin.

Matkustajat tyytyköön pelkkiin kahdesti tunnissa kulkeviin R-juniin ja muu Sm2 kalustolla tehtävä liikenne tuskin kiinnostaa yhtään sen enempää. Yksityisautoilu ja siten myös valtion verokiertymä kasvakoon.
tallennettu
Antti Havukainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 176


« Vastaus #57 : Kesäkuu 29, 2017, 21:26:44 »

Meikäläinen ei seuraa ihan hirveästi lähiliikennettä, niin tuli yllätyksenä että kaikki HSL-alueen sisäiset linjat hoidetaan nykyään Sm5-kalustolla, tosin taitaa olla tuore asia?

16.6. ajettiin viimeinen "ennalta suunniteltu" Sm2-vuoro HSL-alueen sisäisessä liikenteessä: http://vaunut.org/kuva/119960

Eli kyllä, kohtuullisen tuore asia on edelleen kyseessä.
tallennettu
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 196


« Vastaus #58 : Kesäkuu 30, 2017, 11:43:40 »

Varmaan Sm5-kalustoa liikenisi, sillä jo nyt pystytään hoitamaan kaikki HSL-liikenne Sm5:llä, vaikka kaikkia junia ei ole otettu käyttöön. Tosin nyt kun Siuntio liittyy HSL:ään, ehkä sen suunnan kalustoa lisätään. Tuskin VR:ää kuitenkaan kiinnostaa, koska Sm2 tulee paljon halvemmaksi kuin Sm5:n vuokraus. Sm2 toimii kuitenkin edelleen hyvin, joten sen ongelmat ovat esteettömyys, hitaampi nopeus ja kesällä ilmastoinni puute. Sm2:t on keskitetty tietyille reiteille, joten niillä kaikki vuorot ajetaan Sm2:lla, mikä voi olla ongelma. Sen voisi ratkaista ajamalla muutaman R-junan ruuhkavuoron Sm2:lla (aikataulu hidastuisi muutaman minuutin) ja ajamalla Riihimäki-Kotka-junat vapautuneella Sm4-kalustolla.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Aikataulut 19.6.2017 alkaen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina