Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Tasoristeysonnettomuus Laihialla!  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Reijo Kankkunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2993


« : Huhtikuu 28, 2017, 19:50:10 »

S 47 joutunut tasoristeyonnettomuuteen Laihialla,Matkustajat ehkä Bussilla Laihia-Vaasa!
tallennettu
Panu Breilin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 414


« Vastaus #1 : Huhtikuu 28, 2017, 21:54:55 »

Ei Laihialla vaan Vaasassa, Aspholmin tasoristeyksessä jonkin matkaa entiseltä Mustasaaren asemalta itään. Ilmeisesti kaksi pakettiauton kyydissä ollutta henkilöä on kuollut ja Sm3 saanut sen verran pahoja vaurioita ettei ole ajokuntoinen.

https://www.pohjalainen.fi/uutiset/poliisiuutiset/juna-on-t%C3%B6rm%C3%A4nnyt-autoon-vaasassa-1.2277273
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #2 : Toukokuu 03, 2017, 00:42:15 »

Lainaus
Lisätietoa Vaasassa, Höstvedellä tapahtuneeseen junaonnettomuuteen
02.05.2017 Pohjanmaa

Klo 20.02 aikaan Pohjanmaan poliisille tuli tieto Vaasassa, Höstvedellä, Päivärinteentien tasoristeyksessä Pendolino-junan ja pakettiauton tapahtuneesta yhteentörmäyksestä.

Onnettomuudessa menehtyivät pakettiauton kuljettaja ja matkustaja, 1980-luvulla syntynyt vaasalainen aviopari.

Pakettiauto, johon oli kytkettynä perävaunu, oli lähestynyt tasoristeystä Päivärinteentien suunnasta hiljaisella vauhdilla tarkoituksenaan ylittää junanrata. Pakettiauton kulkusuunnasta näkyvyys junan tulosuuntaan on huono. Tasoristeys oli vartioimaton eli siinä ei ole puomia tai valoja. Tasoristeys ei ollut pakettiauton kuljettajalle tuttu.

Junan nopeus ennen törmäystä oli 120 km/h. Junankuljettaja aloitti hätäjarrutuksen heti pakettiauton havaittuaan.

Poliisi ei tiedota tapahtuneesta tämän jälkeen enempää.


http://www.poliisi.fi/tietoa_poliisista/tiedotteet/1/1/lisatietoa_vaasassa_hostvedella_tapahtuneeseen_junaonnettomuuteen_59131

Onko tosiaan tällaisia paikkojakin vielä olemassa - sähköistetty rata, Sm3 liikennettä, eikä tasoristeyksessä edes varoitusvaloja - paljonkin? Huono näkyvyyskin tasoristeyksessä vielä.
tallennettu
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 332


« Vastaus #3 : Toukokuu 03, 2017, 15:48:37 »

Onko tosiaan tällaisia paikkojakin vielä olemassa - sähköistetty rata, Sm3 liikennettä, eikä tasoristeyksessä edes varoitusvaloja - paljonkin? Huono näkyvyyskin tasoristeyksessä vielä.

Vaasan radan lisäksi ainakin rataosalla Kuopio-Kajaani-Oulu näitä paikkoja on paljon. Nimenomaan sellaisia tasoristeyksiä, joita ei enää pitäisi olla. Esimerkiksi Norkotti https://www.youtube.com/watch?v=X8NRHSarP-s. Myös Pieksämäki-Jyväskylä -radalla taitaa olla jokunen vartioimaton tasuri.
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #4 : Toukokuu 03, 2017, 21:09:20 »

Onko tosiaan tällaisia paikkojakin vielä olemassa - sähköistetty rata, Sm3 liikennettä, eikä tasoristeyksessä edes varoitusvaloja - paljonkin? Huono näkyvyyskin tasoristeyksessä vielä.

Vaasan radan lisäksi ainakin rataosalla Kuopio-Kajaani-Oulu näitä paikkoja on paljon. Nimenomaan sellaisia tasoristeyksiä, joita ei enää pitäisi olla. Esimerkiksi Norkotti https://www.youtube.com/watch?v=X8NRHSarP-s. Myös Pieksämäki-Jyväskylä -radalla taitaa olla jokunen vartioimaton tasuri.

Pakko kysyä tyhmä kysymys: onko tasoristeys vartioimaton vai vartioitu, jos siinä on pelkästään varoituslaitos? Nykyinen tieliikenneasetus ei käytä lainkaan tällaisia käsitteitä, vaan "rautatien tasoristeys ilman puomeja" ja "rautatien tasoristeys, jossa on puomit". Hämärä muistikuva, että joskus olisi tieliikennelainsäädännössäkin ollut tällaisia vartioituja ja vartioimattomia tasoristeyksiä ja vartioitu tasoristeys olisi edellyttänyt nimenomaan puomeja, mutta ajassa pitää mennä niin kauas taaksepäin, että muisti voi hyvin pettää Iskee silmää
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 03, 2017, 23:23:30 kirjoittanut Tauno Hermola » tallennettu
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 332


« Vastaus #5 : Toukokuu 04, 2017, 19:16:52 »

Pakko kysyä tyhmä kysymys: onko tasoristeys vartioimaton vai vartioitu, jos siinä on pelkästään varoituslaitos? Nykyinen tieliikenneasetus ei käytä lainkaan tällaisia käsitteitä, vaan "rautatien tasoristeys ilman puomeja" ja "rautatien tasoristeys, jossa on puomit". Hämärä muistikuva, että joskus olisi tieliikennelainsäädännössäkin ollut tällaisia vartioituja ja vartioimattomia tasoristeyksiä ja vartioitu tasoristeys olisi edellyttänyt nimenomaan puomeja, mutta ajassa pitää mennä niin kauas taaksepäin, että muisti voi hyvin pettää Iskee silmää

Mielestäni käsitteet vartioimaton ja vartioitu tasoristeys ovat muinaisjäänne vuosikymmenien takaa, jolloin tasoristeys saattoi konkreettisesti olla vartioitu tai vartioimaton. Nykyisellään em. käsitteet ovat aika epämääräisiä eikä asetus tunne niitä, joten olisiko parempi puhua varoituslaitteellista tai varoituslaitteettomasta tasoristeyksestä.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Tasoristeysonnettomuus Laihialla!  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina