Resiina  |  Resiinan nettisivusto  |  Aihe: Tiedoksi  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jukka Ahtiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 302


« : Toukokuu 03, 2017, 19:10:55 »

Mielipiteistäni on tehty valitus, joten olen pyytänyt käyttäjätunnukseni poistoa.
Kuvat ja mielipiteeni poistuvat niiden mukana.
Toivon hyvää jatkoa tälle erinomaiselle sivustolle ja kiitokset tasapuolisesti monista hienoista ja mielenkiintoisista kuvista.
yst. terv.
Jukka
tallennettu
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 347


« Vastaus #1 : Toukokuu 03, 2017, 20:09:24 »

Nuoriso ihmettelee mitä se suomettuminen oikein oli tai millaista oli Kekkosen aikaan.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2418


« Vastaus #2 : Toukokuu 03, 2017, 20:22:19 »

Huolestuttavaa, kun täältä putoaa pois vanhoja harrastajia tai Jukan tapauksessa saitin vahvimpia ammattilaisia. Minäkin meinasin lähtea kerran, mutta se saatiin sovittua. Jukan työkuvan perusteella missaus olisi paljon suurempi. Toivottavasti yritetään vielä löytää kohtuullinen ratkaisu, kyllä täällä pitäisi veturiteollisuuden ammattilaisista pitää kiinni, vaikka jossakin mielipiteissä olisi eri mieltä.
tallennettu
Jukka Martio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 33


« Vastaus #3 : Toukokuu 03, 2017, 20:56:58 »

Jukka Ahtiaisen poistuminen olisi todellakin iso vaurio näille sivustoille.
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #4 : Toukokuu 03, 2017, 22:38:07 »

Aivan ensimmäiseksi kiitos Jukalle asian esiin tuomisesta. Toivon, että soisit itsellesi mahdollisuuden vielä kerran harkita ratkaisuasi ja löytää keino jatkaa näissä merkeissä. Poistumisesi on todellakin sääli sivustolle, enkä sitä vähäisessäkään määrin toivo saati halua.

Mielipiteitä maailmaan mahtuu ja niitä on lähes poikkeuksetta enemmän kuin yksi. No, paitsi ehkä Neuvostoliitossa (1922-1991)...

Pidän hämmentävänä, että minun edes tarvitsee siteerata tähän yhtä keskeistä suomalaisen yhteiskunnan perusarvoa:

Suomen perustuslaki
11.6.1999/731
12 §
Sananvapaus ja julkisuus

Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä. Tarkempia säännöksiä sananvapauden käyttämisestä annetaan lailla. Lailla voidaan säätää kuvaohjelmia koskevia lasten suojelemiseksi välttämättömiä rajoituksia.

Viranomaisen hallussa olevat asiakirjat ja muut tallenteet ovat julkisia, jollei niiden julkisuutta ole välttämättömien syiden vuoksi lailla erikseen rajoitettu. Jokaisella on oikeus saada tieto julkisesta asiakirjasta ja tallenteesta.

Lähde: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L2P12 (viitattu 3.5.2017)
tallennettu
Reino Kalliomäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 463


« Vastaus #5 : Toukokuu 03, 2017, 22:45:32 »

Harmittaa!
tallennettu
Jarmo Pyytövaara
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 126


« Vastaus #6 : Toukokuu 03, 2017, 23:32:38 »

Jospa vielä miettisit ja peruisit päätöksesi – jookos?

Sivustolle kun kuvia lisäilee ja mielipiteitään laittaa, joskus on syytä olla, lehmän hermot itsellä.
Varsinkaan kun ei ymmärrä, kaikkia VR:n hienoja kotkotuksia ja eikä niitä, edes älyä ylistää ja pitää ainoina oikeina tekoina ja totuuksina.    Pyörittää silmiään   Virnistää
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2418


« Vastaus #7 : Toukokuu 04, 2017, 00:50:31 »

Onko se nyt kauheaa, jos Jukka työhönsä liittyen kertoo kuvin ja sanoin Sr3-uutisia täällä? Ei se ole mainosta, vaan informaatiota. Se antaa kaikille hyvän tilaisuuden pitää yllä tietojaan sarjan historiasta. Jos Jukalla on selkeä näkemys Suomen rautatiehistoriasta ja hän haluaa puolustaa edes yhtä historiaa tuntemattomalle yllättävän merkittävää kohdetta, kuten Haukivuori, niin ei se myöskään ole hyvä syy valituksiin. Valittaja(t) saisi(vat) miettiä onko itse tullut tehtyä yhtä paljon rautateihin liittyvää pr:ää tai tarvittaessa hyvin perusteltua kritiikkiä, tai edes jotain vastaavaa.

Kuten Jarmo sanoo, niin vaatii lehmän hermot, jos laukoo virallisesta VR:n kannasta poikkeavia tietoja.

Ketä kiinnostaa mittaustulokset? Käsi pystyyn, ai ei ketään.

Vorg ei kuole, jos Jukka lähtee, mutta köyhtyy entisestään. Jukka säästyy paljolta, jos lähtee, mutta ehkä vielä kerran voi yrittää jaksaa…  (…yhteiseksi hyväksi…minä ainakin toivon niin)
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #8 : Toukokuu 04, 2017, 06:59:44 »



Suomen perustuslaki
11.6.1999/731
12 §
Sananvapaus ja julkisuus

Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä. Tarkempia säännöksiä sananvapauden käyttämisestä annetaan lailla. Lailla voidaan säätää kuvaohjelmia koskevia lasten suojelemiseksi välttämättömiä rajoituksia.

Viranomaisen hallussa olevat asiakirjat ja muut tallenteet ovat julkisia, jollei niiden julkisuutta ole välttämättömien syiden vuoksi lailla erikseen rajoitettu. Jokaisella on oikeus saada tieto julkisesta asiakirjasta ja tallenteesta.

Lähde: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731#L2P12 (viitattu 3.5.2017)

Tuon kohdan perustuslaista moni ymmärtää väärin. Ei se tarkoita, että esim. sanomalehdellä on velvolisuus julkaista kaikki kirjoitukset, joita sille tarjotaan. Kyllä lehden toimitus ja lehden omistaja saavat itse päättää mitä julkaisevat.






tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 405


« Vastaus #9 : Toukokuu 04, 2017, 08:59:25 »

"On tehty valitus" on sellaisenaan liian laaja-alainen ja kaikkein vähiten poissulkeva ammatillisen vaikuttamisen. Valituksenhan voi tehdä esim. maksullinen taho. Siksi siihen pitäisi suhtautua alustavan kriittisesti ja vähiten henkilökohtaisesti.

Vähintään valituksen aihe ja perustelu olisi mielenkiintoista kuulla, jos se pitäisi ottaa vakavasti.
tallennettu
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 427


« Vastaus #10 : Toukokuu 04, 2017, 09:25:35 »

Ymmärrän hyvin Jukan akuutin tuskan. Minustakin tehtiin järeähkön kaliiberin vorkkivalitus sunnuntaina 8/12-2013 ‒ mielestäni aiheeton ‒ minkä jälkeen yritin sitten koota hermoja kasaan, mutta iltaa kohti harmitus tiivistyi lopulta siihen, että minulla keitti yli ja painoin »Poista käyttäjätunnus» -painiketta. Asia saatiin kuitenkin sovittua, ja vorkkitunnuskin säästyi. Jollei tunnuksen poistoa olisi saatu peruttua, ainakin minua itseäni olisi myöhemmin harmittanut aika lailla.

J. Ahtiainen on jakanut täällä täyttä asiaa, olivat sitten kyseessä historialliset valokuvat, sähköveturiteknillinen tietous tai liikennepoliittiset mielipiteet; joista olen itse täysin samaa mieltä. Olen seurannut Jukan kirjoittelua, enkä näe mitään perustetta Jukan tunnuksen poistoon. Päinvastoin, se olisi ‒ kuten edelläkin monet vakuuttavat ‒ suuri vahinko. Varsin surullista, jos näin tapahtuu.
tallennettu

Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #11 : Toukokuu 04, 2017, 12:12:34 »

Ehkä samasta aiheesta oli liian monta kirjoitusta, se häiritsi jotakuta. Mutta ei se minua häiritse.
tallennettu
Petri Sallinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1130


« Vastaus #12 : Toukokuu 04, 2017, 14:50:07 »

Mitä tekoa on sivustolla tai medialla, jossa tulokulma asioihin on aina ja jokaisessa asiassa samanlainen. Miten ylipäätään jostain mielipiteestä voi valittaa, koska mielipide on vain ja ainoastaan mielipide (vain totalitaarisessa yhteiskunnassa mielipiteistään voi joutua tilille tai saunan taakse). Jotkut mielipiteet ovat tosin paremmin perusteltuja kuin jotkut toiset. Sain taannoin muutamalta minulle täysin tuntemattomalta sivuston käyttäjältä kitkeriä viestejä sähköpostiini rautatiekilpailuun liittyvistä näkemyksistäni. Sain niistä suunnatonta hupia.

Sivuston ylläpidon pitäisi viitata kintaalla tällaisille pikkusieluisille valituksille ja jättää ne omaan arvoonsa. Se on kokonaan toinen juttu, jos ylläpidolle valitetaan epäasiallisesta käyttäytymisestä tai siitä, että sivuston käyttäjäsääntöjä on rikottu. Tässä tapauksessa kyse ei kuitenkaan ole siitä.
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 615


« Vastaus #13 : Toukokuu 04, 2017, 15:16:30 »

Sivuston ylläpidon pitäisi viitata kintaalla tällaisille pikkusieluisille valituksille ja jättää ne omaan arvoonsa. Se on kokonaan toinen juttu, jos ylläpidolle valitetaan epäasiallisesta käyttäytymisestä tai siitä, että sivuston käyttäjäsääntöjä on rikottu.

Samaa mieltä. Tässähän on kysymyksessä lukijan eikä kirjoittajan ongelma. Jos joku mielipide tai aihe ei sivustolla miellytä niin sellaisen saa vapaasti hypätä yli. Jukalla ei ole mitään syytä poistua tämän vuoksi sivustolta tai muuttaa linjaansa.
tallennettu
Jukka Ahtiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 302


« Vastaus #14 : Toukokuu 04, 2017, 16:31:56 »

Kun tarkennusta on toivottu, niin kerron sen verran, että kyseessä ei ole tämän sivuston ylläpito tai yhden kuvasarjani kommenttien kohde, vaan henkilö, joka on tehnyt valituksen taholle, jolla ei ole minun mielestä asian kanssa mitään tekemistä, eli työnantajalleni. Mielestäni pidän työ- ja omat asiani erillään.
Ehkä kyseinen henkilö voisi kertoa itse tässä kohtaa asiansa.
Katson, saanko poistettua ainoastaan kyseisen kuvasarjan, jonka mukana menee mielestäni tallennettuja tosiasioita.

Kiitos teille positiivista kommenteista.
tallennettu
Riku Outinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 882


« Vastaus #15 : Toukokuu 04, 2017, 19:38:22 »

Kun tarkennusta on toivottu, niin kerron sen verran, että kyseessä ei ole tämän sivuston ylläpito tai yhden kuvasarjani kommenttien kohde, vaan henkilö, joka on tehnyt valituksen taholle, jolla ei ole minun mielestä asian kanssa mitään tekemistä, eli työnantajalleni. Mielestäni pidän työ- ja omat asiani erillään.
Ehkä kyseinen henkilö voisi kertoa itse tässä kohtaa asiansa.
Katson, saanko poistettua ainoastaan kyseisen kuvasarjan, jonka mukana menee mielestäni tallennettuja tosiasioita.

Kiitos teille positiivista kommenteista.

Ei tähän voi muuta sanoa kuin että mitä helvettiä? Tämähän on aivan järkyttävää kiusaamista!  Vihainen Vihainen

Jos suinkin mahdollista elä poista koko tunnustasi, liikaa menee hyviä kuvia hukkaan!
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #16 : Toukokuu 04, 2017, 21:35:18 »

Pidä vähän vorg-lomaa, se helpottaa. Ei tartte tunnareita poistaa, vaan pysyy pois sivuilta jonkin aikaa, ei tää nyt niin vakavaa ole Iskee silmää

Näin "toisinajattelijana" alkaa välillä keittää vorgissa vallitseva näköalaton konsensus asioista. Yhden asian jatkuttava jankuttainenkin myös aiheuttaa vähäistä keittämistä, mutta ei aiheuta sen ihmeempiä toimenpiteitä.

Työnantajalle valittaminen kyllä kertoo omalla tavallaan harrastajayhteisöstä jotain vähemmän miellyttävää.
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 615


« Vastaus #17 : Toukokuu 04, 2017, 21:47:07 »

Lienee joku katkeroitunut, että toinen on saanut napattua parempia kuvia.
tallennettu
Timo Laukkarinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 8


« Vastaus #18 : Toukokuu 05, 2017, 10:56:38 »

Mulla tulee elokuussa vorgilomaa 10 vuotta, pitäsiköhän sen kunniaksi ladata jotain (siis elokuussa) Hymyilee  Minäkin olin joskus poistattamassa kuviani täältä, mutta sitten jätin asian sikseen. Onhan nuo kuvat vähitelleen hautautuneet tuonne historiaan. Eipä ole haitannut mitään.
tallennettu
Jukka Ahtiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 302


« Vastaus #19 : Toukokuu 06, 2017, 08:02:39 »

Jotta sivuston porukka ei pohtisi/etsisi nimeä tästä joukosta, niin hän poistui tapahtuman jälkeen välittömästi sivustolta. En sen enempää saanut häneltä kommentteja kolmen vuoden mittaiseen kuvasarjaani, kuin myöskään tuohon ehdotukseeni, että esittäisi asiansa täällä.
tallennettu
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 332


« Vastaus #20 : Toukokuu 06, 2017, 20:34:18 »

Mainio Haukivuori-kuvasarja näyttää hävinneen tämän erikoisen episodin seurauksena.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 904


« Vastaus #21 : Toukokuu 07, 2017, 08:16:09 »

Työnantajalle kantelu on toimenpiteenä kertakaikkisesti törkeä temppu, varsinkin, jos sen jälkeen vielä juoksee pakoon eikä vastaa tekemisistään. Toivottavasti Jukka pitää muut kuvansa ja ajatuksensa täällä esillä.

Toisista ihmisistä kannattaisi sanoa vain asioita, jotka uskaltaa sanoa myös julkisesti tai kyseiselle ihmiselle suoraan.
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #22 : Toukokuu 10, 2017, 09:58:50 »

Samaa mieltä. Käsittämätöntä valittaa jostain täällä esiintyvästä mielipiteestä tai tekemisestä työnantajalle. Täällä esitetty kritiikki on helpompaa päästää toisesta korvasta ulos, jos se tuntuu aiheettomalta, mutta työnantajan sotkemista asiaan on vaikeampi sivuuttaa. Toivottavasti et Jukka kuitenkaan kokonaan päätä poistua sivustolta.

Linja-autopuolella on myös ollut omat sotansa, joita on dokumentoitu tänne.

Kuten tuolla bussisotadokumentissa todetaan, aikana ennen nettifoorumeita ei ollut sotiakaan. Ennen vanhaan mielipide-erot johtivat yleensä siihen, että joku lähti jostakin fyysisestä kohteesta ovet paukkuen jatkamaan harrastustaan toisaalle.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Resiina  |  Resiinan nettisivusto  |  Aihe: Tiedoksi  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina