Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Uudenkaupungin rata sähköistetään  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Miitre Timonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 121


« : Toukokuu 13, 2017, 15:08:08 »

Turun Sanomien uutinen:
http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3509256/Uudenkaupungin+junarata+sahkoistetaan
tallennettu

Jyrki Längman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #1 : Toukokuu 13, 2017, 16:19:29 »

Siis OHO  Huh , toisaalta jos se toteutuu niin toivottavasti sinne alkaisi kulkea myös henkilöjunat
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #2 : Toukokuu 13, 2017, 20:49:47 »

Siis OHO  Huh , toisaalta jos se toteutuu niin toivottavasti sinne alkaisi kulkea myös henkilöjunat

Minä taas toivon, että ei ala kulkea. Linja-autoliikenne palvelee kyseistä reittiä kaikkein parhaiten.
tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 405


« Vastaus #3 : Toukokuu 13, 2017, 22:58:00 »

Yllätyin valinnasta, en toimenpiteestä. Nyt kun ensi vuonna Vaalimaan moottoritie valmistuu, minnekköhän resurssi seuraavaksi mahdetaan keskittää?
Sama se on näin Pietarsaaren, Kemijärven teollisuusraiteen, Kokkola-Ylivieska kaksoisraiteen ja Jyväskylä-Äänekoski radan sähköistymisen valmistumisen jälkeen.
Oletin että se olisi ollut se paljon tilausta jo aikoja sitten tarvinnut Hanko-Hyvinkää tai Ylivieska-Iisalmi, juuri sähköistetyn Kokkolan satamaradan jatkeeksi.
tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 405


« Vastaus #4 : Toukokuu 14, 2017, 00:58:01 »

Olen tästä niinkin hämmentynyt, mutta ottaen aiemmin päätetyt tai päätöksissä olevat resurssit ja niiden sijoittamiset huomioon, olisikohan kyseessä ns. "viimeinen toimenpide" julkisesta budjetista? Miksipä sijoittaa varoja sinne, jossa äänin tehty selväksi ongelma, koska sillä voi kerätä myös yksityistä rahoitusta? Tämähän on potenttiaalien ja julkisen resurssien yhteentörmäys kysymys.

Älykästä sijoittelua vaiko vain huonoa johtamista, siinäpä vaikea kysymys. Onnea joka tapauksessa Uusikaupungille! Näitä ei ollut tässä spekuloinnilla tarkoitus perua.
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 615


« Vastaus #5 : Toukokuu 14, 2017, 08:52:39 »

Mutta sähköistetäänkö Uudenkaupungin asemalle vai Yaralle asti? Jos jälkimmäinen niin siinä tuhotaan Kalarannan puisto ja varmasti yksi Suomen kauneimmista rautatiemaisemista.
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 274


« Vastaus #6 : Toukokuu 14, 2017, 09:34:40 »

Siis OHO  Huh , toisaalta jos se toteutuu niin toivottavasti sinne alkaisi kulkea myös henkilöjunat
Minä taas toivon, että ei ala kulkea. Linja-autoliikenne palvelee kyseistä reittiä kaikkein parhaiten.

Tämähän riippuu vähän konseptista. Jos välille tulee riittävän tiheästi 120 km/t-junia pysähtelemättä metsäasemille ja aikataulut järkevästi Turun muiden suuntien aikatauluihin yhdistettynä, se voisi palvella ihan hyvin. Mutta voi tietysti olla, ettei liikenteen asiakaspohja riitä edes siinä tapauksessa että kaikki potentiaaliset matkustajat onnistuttaisiin haalimaan.

Jos sen sijaan toteutetaan muutaman kerran päivässä kulkeva "paikallisjuna" joka pysähtelee metsä- ja peltoasemilla kymmenen kilometrin välein, se tuskin löytää käyttäjiä.

Välillähän ei ole muita taajamia kuin Masku ja Vehmaa, joissa radan sijainti taajamaan on realistinen. (Turun päässä ehkä Jyrkkälä ainoana potentiaalisena seisakkeen paikkana?) Mutta näitä väliin jääviä taajamia linja-autoliikenne kyllä palvellee parhaiten.
tallennettu
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 427


« Vastaus #7 : Toukokuu 14, 2017, 11:43:20 »

Nyt kun kohta on saatu jo vähänkään merkittävimmät rataosat sähköistettyä, Valtionrautateiden aikoma dieselveturitilaus jäänee varsin vaatimattomaksi; vallankin kun Sr3:ssa on vaihtotyömahdollisuus sähköistämättömillä sivuraiteilla. Melkein riittäisi 2600-sarjan ja Isojen Vaaleiden restaurointi. Nehän ovat vielä melkein uusiakin laitoksia kaikki, jos vertaa kauanko vanhemmat Deeveet on saatu kestämään.
tallennettu

Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 252


« Vastaus #8 : Toukokuu 14, 2017, 21:16:25 »

Siis OHO  Huh , toisaalta jos se toteutuu niin toivottavasti sinne alkaisi kulkea myös henkilöjunat

Minä taas toivon, että ei ala kulkea. Linja-autoliikenne palvelee kyseistä reittiä kaikkein parhaiten.

Eikä niillä busseillakaan tunnu olevan riittävää työmatkakysyntää Ukin suuntaan. Verratkaa Matkahuollon hausta tulevalla viikolla ja kesäkuun puolivälissä, millaiset bussiyhteydet on Ukissa klo 8-16 työpäivää tekevälle. Liikenne on tähän asti ollut täysin markkinaehtoista ja liikennöitsijä ilmoitti pysyvistä supistuksista koulujen päättymisestä lähtien. Ilmoitus tuli niin viime tingassa, että ELY keskuksella on haasteita hankkia korvaavaa liikennettä pykälien määräämissä rajoissa. Tarjontaa siis lienee tulossa tilalle. Niin busseilla kuin junilla haasteena on että työpaikkakeskittymät omat monien kilometrien päässä niiden päätepisteitä. Tarvittaisiin siis muutakin järjestelyä kuin runkoyhteydet.
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 793


« Vastaus #9 : Toukokuu 15, 2017, 21:16:33 »

Tästä linkistä näkee, että mihinkä aikaan Ugin Automotivessa pitäisi työmatkayhteyksien olla tehtaalla tai poislähdössä. Porin - Uudenkaupungin autotehtaan välillä kulkee työläislinja-auto par'aikaa. Turun junayhteyden pitäisi siis myös mennä suoraan tehtaan pihaan, jotta se olisi tarpeellinen, jota se ei tee.

http://www.pori.fi/uutiset/2017/05/uuteenkaupunkiinmenevantyomatkaliikenteenaikataulutselvilla.html#.WRn8P9wlGos
tallennettu
Miitre Timonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 121


« Vastaus #10 : Toukokuu 15, 2017, 21:39:43 »

Tästä linkistä näkee, että mihinkä aikaan Ugin Automotivessa pitäisi työmatkayhteyksien olla tehtaalla tai poislähdössä. Porin - Uudenkaupungin autotehtaan välillä kulkee työläislinja-auto par'aikaa. Turun junayhteyden pitäisi siis myös mennä suoraan tehtaan pihaan, jotta se olisi tarpeellinen, jota se ei tee.

http://www.pori.fi/uutiset/2017/05/uuteenkaupunkiinmenevantyomatkaliikenteenaikataulutselvilla.html#.WRn8P9wlGos

Turustakin alkaa kesällä kokeiluluontoisesti kulkea bussi tehtaalle Mynämäen kautta.
tallennettu

Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #11 : Toukokuu 17, 2017, 16:14:27 »

Siis OHO  Huh , toisaalta jos se toteutuu niin toivottavasti sinne alkaisi kulkea myös henkilöjunat

Minä taas toivon, että ei ala kulkea. Linja-autoliikenne palvelee kyseistä reittiä kaikkein parhaiten.

Tuskin alkavat matkustajajunat kulkea sähköistyksen myötä. Henkilöjunaliikenne Uuteenkaupunkiin lakkautettiin neljännesvuosisata sitten ja muistan kun lehdessä oli juttua, että jokaiselta Uudenkaupungin junalta / jokaiselle Uudenkaupungin junalle oli keskimäärin 1,5 kaukoliikennematkustajaa eli tässä yhteydessä tarkoitan pidemmän matkan matkustajia, jotka vaihtoivat junaa Turussa. Kun tilanne oli tämä, ei sähköistys saa VR:ää kiinnostumaan rataosan henkilöliikenteen palauttamisesta. Tietenkin voisi ajatella, että LVM velvoittaa vaikkapa yhden Helsinki-Turku -junaparin jatkamiseen Uuteenkaupunkiin saakka. Juna voisi kulkea aamulla Uudestakaupungista Turkuun ja edelleen Helsinkiin ja iltapäivällä ennen laivajunia takaisin Helsingistä Uuteenkaupunkiin. On näitä suoria Helsinki-Uusikaupunki -junia ollut ennenkin, porkkanajunien kaudella. Juna olisi "pikavuoro" ilman välipysähdyksiä Turun ja Uudenkaupungin välillä. Näin säästyttäisiin kalliiden laituri-infrojen rakentamiselta vähämerkityksisille väliasemille ja matka-aika olisi mahdollisimman lyhyt. Tavarajunien nopeus rataosalla on 60 km/h, mutta luulisi henkilöliikenteen junien voivan käyttää hieman suurempaa nopeutta, kun radan puupölkyistä huolimatta väitetään olevan suhteellisen hyvässä kunnossa ja aikoinaan henkilöliikenteen nopeus rataosalla oli luokkaa 80-100 km/h. Uudenkaupungin Kalarantaan tarvittaisiin uusi asemalaituri, mutta luulisi kaupungin olevan valmis sellaisen rahoittamiseen matkustajajunaliikenteen saamiseksi kaupunkiin. Lisäksi varmaan JKV.  Uudenkaupungin autotehtaan tarpeisiin ei henkilöliikennettä tietenkään kannata rakentaa, kun busseilla voidaan kuljettaa työntekijöitä suoraan tehtaan porteille ja koskaan ei voi tietää, miten pitkäksi tai lyhyeksi autotehtaan buumi osoittautuu. Kuitenkin, kun kaupunki elää nyt vahvaa nousukautta, voisi olla perusteltua saada se yksi junapari kaupunkiin, se olisi vahva imagotekijä, vaikka täydentäisikin vain jo olemassaolevaa bussiliikennettä. Olisi edes toisinaan mahdollista matkustaa junalla. Ohjausvaunut IC-junissa osaltaan helpottavat liikenteen järjestämistä.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 17, 2017, 17:27:33 kirjoittanut Ismo Brockmann » tallennettu
Martti Pulkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 36


« Vastaus #12 : Toukokuu 19, 2017, 08:54:47 »

http://yle.fi/uutiset/3-9621172

Ote tuosta uutisesta. miten muka veturin vaihtaminen on turvallisuusriski?

" Radan sähköistäminen parantaa Varsinais-Suomen liiton mukaan ensisijaisesti turvallisuutta, koska Uuteenkaupunkiin menevien kemikaalivaunujen sähköveturia ei enää tarvitsisi vaihtaa dieselveturiin Turussa. "

No sinänsä hyvä juttu tuo sähköistäminen, ei siinä mitään jos sille löytyy taloudelliset perusteet mutta tuskinpa pelkkä veturin vaihto on sähkoistämisen syynä Hymyilee

tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 865


« Vastaus #13 : Toukokuu 19, 2017, 09:54:44 »

Mun mielestäni olisi aika epäreilua jos Uudenkaupungin rataa alettaisiin sähköistää ennen Hangon rataa.

t. Rainer

tallennettu
Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #14 : Toukokuu 19, 2017, 15:00:14 »

http://yle.fi/uutiset/3-9621172

Ote tuosta uutisesta. miten muka veturin vaihtaminen on turvallisuusriski?

" Radan sähköistäminen parantaa Varsinais-Suomen liiton mukaan ensisijaisesti turvallisuutta, koska Uuteenkaupunkiin menevien kemikaalivaunujen sähköveturia ei enää tarvitsisi vaihtaa dieselveturiin Turussa. "

No sinänsä hyvä juttu tuo sähköistäminen, ei siinä mitään jos sille löytyy taloudelliset perusteet mutta tuskinpa pelkkä veturin vaihto on sähkoistämisen syynä Hymyilee



Varmaankin tarkoitetaan sitä, että kaupunkilaisten turvallisuus paranee, kun kemikaalivaunujen Turun kaupunkialueella viettämä aika minimoituu. Kemikaalivuotojahan on sattunut vaunujen seistessäkin. Ehkä pienempi tekijä ovat mahdolliset vaihtotöissä sattuvat onnettomuudet. Asia on vain ilmaistu hieman ympäripyöreästi.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2017, 15:26:29 kirjoittanut Ismo Brockmann » tallennettu
Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #15 : Toukokuu 19, 2017, 15:16:14 »

Mun mielestäni olisi aika epäreilua jos Uudenkaupungin rataa alettaisiin sähköistää ennen Hangon rataa.

t. Rainer



Mun mielestä ei, koska käsittääkseni Uudenkaupungin rataa käyttää päivittäin 4 hyvin pitkämatkaista tavarajunaparia, jotka ovat VR:lle tuottavaa liiketoimintaa. Hangon radan tavaraliikenne on taantunut sitten Railshipin aikojen ja Karjaa-Hanko -taajamajunat hoituvat kustannustehokkaasti kiskobusseilla. Tottakai Hangon ratakin olisi tarkoituksenmukaista sähköistää, mutta kun poliitikot näitä päätöksiä ohjailevat, joskus käy toisin kuin on vuosikausia kaavailtu. Orpo on Uudenkaupungin radan sähköistyksen taustalla, samoin kuin Stubb varmisti aikoinaan Länsimetron jatkeen toteuttamisen, Keskusta sähköisti Kemijärven radan ja RKP Pietarsaaren. Vaasan radan sähköistystä pidettiin aikoinaan täysin tyhmänä aluepoliittisena toimenpiteenä, mutta nyt VR on alkanut ottaa sähköistyksestä kaiken irti, kun Helsingin ja Vaasan välisten suorien yhteyksien määrää on lisätty ja matkustajamäärät pompanneet siellä viime vuodesta ylös yli 50%:lla.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 19, 2017, 22:28:06 kirjoittanut Ismo Brockmann » tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #16 : Toukokuu 19, 2017, 20:13:34 »

Pitää muistaa että 21 miljoonaa suht pikkuraha.
Autotehdas vaatii työvoimaa. Turkuun matkaa baanaa pitkin n. 70km.
Eli Turun seudulta pystyy hyvin käymään junalla töissä jos junayhteys ns. normaali 120-140kmh.
Tämä vaatii tietty radan perusparantamisen. Poliittinen kenttä toimii näin että ensin sähköt tämän jälkeen perusparannus. Tietty operaattori joka kiinnostuu hoitaa liikenteen
Ja olihan tossa jotain tavaraliikennehyötyjäkin.
Mutta hyvä avaus toi sähköistys, rataa tuskin heti rullataan kun sähköt päällä.
Hanko baana , Lohja -Hango 100millin paukaus. Ei niin helppoo saada hallitusta yksimieliseksi.
Olihan tossa budjetissa vt12 lahdesta itään. Bisnescase, eritasoliittymä rakennetaan 12.5milj , kymiring rakentumassa.
Vaatii jotain isompaa että nytkähtää investoinnit eteenpäin.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #17 : Toukokuu 19, 2017, 21:09:52 »

Pitää muistaa että 21 miljoonaa suht pikkuraha.
Autotehdas vaatii työvoimaa. Turkuun matkaa baanaa pitkin n. 70km.
Eli Turun seudulta pystyy hyvin käymään junalla töissä jos junayhteys ns. normaali 120-140kmh.
Tämä vaatii tietty radan perusparantamisen. Poliittinen kenttä toimii näin että ensin sähköt tämän jälkeen perusparannus. Tietty operaattori joka kiinnostuu hoitaa liikenteen
Ja olihan tossa jotain tavaraliikennehyötyjäkin.
Mutta hyvä avaus toi sähköistys, rataa tuskin heti rullataan kun sähköt päällä.
Hanko baana , Lohja -Hango 100millin paukaus. Ei niin helppoo saada hallitusta yksimieliseksi.
Olihan tossa budjetissa vt12 lahdesta itään. Bisnescase, eritasoliittymä rakennetaan 12.5milj , kymiring rakentumassa.
Vaatii jotain isompaa että nytkähtää investoinnit eteenpäin.

Esko Ahohan julkaisee pian selvityksen tästä lounaan positiivisesta kehityksestä. Seudulle tarvittaisiin 30000 uutta työntekijää lähivuosina. Uudenkaupungin ongelma on vielä tämä heikko sijainti. Esko Aho onkin väläytellyt jo ennen julkaisua Turku- Pori välin vt8 parantamista edelleen ja jopa moottoritiestä on ollut puhetta ja päätöksiä odotetaan aika nopeaan tahtiin. Se lienee todennäköisempi kuin joskus haudattu Urpo- rata.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 682


« Vastaus #18 : Toukokuu 19, 2017, 22:51:44 »

Ugista tehtiin 2.7miljardin autovientikauppaa viime vuonna.
Turku-Pori moottoriväyläksi ja ratayhteys 140sn tasoiseksi. Uuteenkaupunkiin hyvä tieyhteys Vt8
Hintalappu näille 500miljoonaa.
Jos toi Ugi homma sössitään huonolla infralla niin todella sääli.
tallennettu
Rainer Silfverberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 865


« Vastaus #19 : Toukokuu 20, 2017, 09:18:12 »

Ymmärtäisin Uudenkaupungin radan sähköistyksen jotenkin jos autotehtaan tarvitsema tavara kulkisi sinne rautateitse ja valmiit autot vietäisiin junalla ulkomaille ja suomalaisiin kauppoihin. Mutta tehdäänkö näin?

Hangon sataman edut muihin satamiin on lyhyempi matka manner-eurooppaan ja parempi jäätilanne. Hangon satamalla on kehittämispotentialia ja toisaalta sähköistys mahdollistaisi sähköllä kulkevien suorien taajamajunien ajon Helsingistä asti sinne joka olisi tärkeää työmatka ja asiointiliikenteelle länsi-uudeltamaalta pk-seudulle. Hangon radan varrella on 2 kaupunkikeskusta, Tammisaari ja Hanko jotka kumpikin ovat Uudenkaupungin kokoluokkaa.

t. Rainer
tallennettu
Ville Mäki-Tuuri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 49


« Vastaus #20 : Toukokuu 20, 2017, 11:35:50 »

Esko Aho onkin väläytellyt jo ennen julkaisua Turku- Pori välin vt8 parantamista edelleen ja jopa moottoritiestä on ollut puhetta ja päätöksiä odotetaan aika nopeaan tahtiin. Se lienee todennäköisempi kuin joskus haudattu Urpo- rata.

Moottoritiestä on tainnut olla puhetta lähinnä Satakunnan Kansan tekstaripalstalla ja yhdessä pääkirjoituksessa. Kivahan se ois tietysti päästellä isoa kovaa Turkuun asti mutta ongelmallisin osuus on kuitenkin lähinnä Turusta Raumalle. Siinä se moottoritie voisi jotenkin puoltaakin olemassaoloaan mutta melkoista haaveilua lienee sekin.

Jos nyt edes Laitilan liikennevaloista päästäisiin eroon ja Eurajoki saataisiin kierrettyä jostain kauempaa niin ois sitä siinäkin. Porin päässä riittänee jo toteutettavaksi todettu Söörmarkun eritasoliittymä ja suunnitteilla oleva nelikaistainen osuus siitä kaupunkiin asti.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #21 : Toukokuu 20, 2017, 12:44:23 »

Esko Aho onkin väläytellyt jo ennen julkaisua Turku- Pori välin vt8 parantamista edelleen ja jopa moottoritiestä on ollut puhetta ja päätöksiä odotetaan aika nopeaan tahtiin. Se lienee todennäköisempi kuin joskus haudattu Urpo- rata.

Moottoritiestä on tainnut olla puhetta lähinnä Satakunnan Kansan tekstaripalstalla ja yhdessä pääkirjoituksessa. Kivahan se ois tietysti päästellä isoa kovaa Turkuun asti mutta ongelmallisin osuus on kuitenkin lähinnä Turusta Raumalle. Siinä se moottoritie voisi jotenkin puoltaakin olemassaoloaan mutta melkoista haaveilua lienee sekin.

Jos nyt edes Laitilan liikennevaloista päästäisiin eroon ja Eurajoki saataisiin kierrettyä jostain kauempaa niin ois sitä siinäkin. Porin päässä riittänee jo toteutettavaksi todettu Söörmarkun eritasoliittymä ja suunnitteilla oleva nelikaistainen osuus siitä kaupunkiin asti.

Kyllä sitä on väläytelty laajemminkin myös Satakunnankansassa, puolueiden taholta niin pohjoisessa kuin etelässä.
Merkittävämpänä pidän kuitenkin hallituksen selvitysmiehen Esko Ahon puheita. Hän julkaisee raporttinsa kesäkuun alussa ja liikenneratkaisut liittyvät siihen isosti.
En minkään motariin usko, mutta paras mahdollisuus koskaan siihen taitaisi olla nyt.
Harva edes ymmärtää kuinka monen miljardin työt lounaassa nyt on, ja ammattimaisen työvoiman tarve esimerkiksi Turussa on jo iso.
tallennettu
Mika Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 405


« Vastaus #22 : Toukokuu 20, 2017, 13:46:53 »

Turku-Pori tiestä varteenotettava moottoritieratkaisu olisi varmaan Pori-Rauma, joka lyhyen matkan kautta sopisi kohtuulliseen budjettiin ja tekisi suuria paikallisia hyötyjä. Ovathan nämä lähes identtiset Lappeenranta-Imatran kanssa, jonne sellainen rakennettiin.
Kokonaisuus Turku-Pori olisi taas liian pitkä, että levennys ja ohituskaistat olisivat luultavammin parempi ratkaisu. Vaalimaakin sai tuon vain sen vuoksi, että 2003 allekirjoitettiin sopimus, jonka kautta EU velvoittaa rakentamaan moottoritien Turusta Helsingin kautta Vaalimaalle.

tallennettu
Ville Mäki-Tuuri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 49


« Vastaus #23 : Toukokuu 20, 2017, 14:51:27 »

Turku-Pori tiestä varteenotettava moottoritieratkaisu olisi varmaan Pori-Rauma, joka lyhyen matkan kautta sopisi kohtuulliseen budjettiin ja tekisi suuria paikallisia hyötyjä. Ovathan nämä lähes identtiset Lappeenranta-Imatran kanssa, jonne sellainen rakennettiin.

Toisaalta Raumalla saatiin juuri äskettäin valmiiksi yksi uusi eritasoliittymä ja Porin ja Luvian välillä rakennetaan parhaillaan ohituskaistoja. Siinä mielessä en pitäisi järinkään todennäköisenä.
tallennettu
Kari Huuva
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #24 : Toukokuu 20, 2017, 18:32:18 »

Turku-Pori tiestä varteenotettava moottoritieratkaisu olisi varmaan Pori-Rauma, joka lyhyen matkan kautta sopisi kohtuulliseen budjettiin ja tekisi suuria paikallisia hyötyjä. Ovathan nämä lähes identtiset Lappeenranta-Imatran kanssa, jonne sellainen rakennettiin.

Toisaalta Raumalla saatiin juuri äskettäin valmiiksi yksi uusi eritasoliittymä ja Porin ja Luvian välillä rakennetaan parhaillaan ohituskaistoja. Siinä mielessä en pitäisi järinkään todennäköisenä.


No näin kyllä, mutta samalla ollaan koko ajan valmistauduttu suurempiin ratkaisuihin. Mm: ssa Porin risteysilta rakennettiin valmiiksi niin, että valmistaudutaan lisäkaistoihin.
Rauma- Eurajoki ja Pori- Luvia väli olisi neljää kaistaa jo Itä-Suomessa, mutta ei täällä.
Muualle sitten reilusti ohituskaistoja ja tietysti Laitilan ka Eurajoen ohitustiet olisi pakolliset.
No alkaa menemään rautatiemaailmasta aika paljon jo ohitse.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Uudenkaupungin rata sähköistetään  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina