Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Fennia Railin ensimmäinen puutavarakuljetus Kemijärveltä Kotkaan  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry alas Tulostusversio
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 911


« Vastaus #50 : Elokuu 26, 2016, 10:17:08 »


Katsokaa ja ihmetelkää  http://yritys.taloussanomat.fi/y/fenniarail-oy/helsinki/2261575-1/    firman liikevaihto on tippunut vuodesta 2014 vuoteen 2015 99 %.tia olen enää 1000 Eur siis 6000 mummoa?, omavaraisuusaste on vielä kohtuullisesti 32%:tia. Ihan kuin pisnes olisi siirretty jonkin muun Ly-tunnuksen alle?

Fenniarail Oy:n kaupalliset kuljetukset alkoivat vuonna 2016; jos tämän vuoden pisnekset näkyisivät jollain tapaa viime vuoden liikevaihdossa, homma perustuisi melko vahvalta osin prepaid-liiketoimintaan.

Niin ikään tulee muistaa se, ettei Fenniarail Oy (ent. Proxion Train Oy) ole ollut vuoden 2014 jälkeen osa Proxion-konsernia, joten sekin on varmasti laskenut liikevaihtoa, sillä voisi kuvitella Proxion Train Oy:n tuottaneen palveluita muille konserniyhtiöille, jotka näkyvät näin ollen Proxion Train Oy:n aiempien vuosien liikevaihdossa.

Tiivistettynä: Proxion Train Oy:n aiemmista tilinpäätöksistä, tuloslaskelmista ja taseista ei voi vetää minkäänlaisia yhtäläisyysmerkkejä tähän päivään. Siinä mielessä ajatellen Halisen Jouni oli oikeassa pisnesten siirtämisessä muiden Y-tunnusten alle, vaikkei juuri tätä kuviota kaiketi tarkoittanutkaan.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 668


« Vastaus #51 : Elokuu 26, 2016, 11:10:18 »

Korjailkaa jos muistan väärin: FERin nykyiset omistajat ostivat Proxion Railin 2014. 2015 toiminta ei ollut vielä startannut, joten pieniä puroja voi laittaa omistajien suorien bsineksienkin kautta, kunnes FERin toiminta oikeasti starttasi = myyntejä kertyi. Menoja näkyy kertyneen kunnioitettavat 100000 euroa jo 2015, jonka takia arvelin aiemmin että yritys tarvitsee lisärahoitusta. Mitähän ne muuten mahtoivat myydä 1000 eurolla vuonna 2015 Iskee silmää

Jännää nähdä mitkä luvut nyt kun myyntiäkin on, ovat tuloksena vuodelle 2016. Voisi kuvitella että ennen voiton näyttämistä yrityksen volyymin pitää kasvaa vielä reilusti. Hakemaan tilauksia ja vaikka satunnaiskuormiakin siis! Yritykset elää kassavirralla!   


Katsokaa ja ihmetelkää  http://yritys.taloussanomat.fi/y/fenniarail-oy/helsinki/2261575-1/    firman liikevaihto on tippunut vuodesta 2014 vuoteen 2015 99 %.tia olen enää 1000 Eur siis 6000 mummoa?, omavaraisuusaste on vielä kohtuullisesti 32%:tia. Ihan kuin pisnes olisi siirretty jonkin muun Ly-tunnuksen alle?

Yritin hakuampua hakusanalla Proxion. Löytyi vain joku huvittavahko Proxion Venture, joka ilmeisesti tekee jotain osakesijoitusalan toimintaa VR:n tapaan. 3000 euron liikevaihdolla Virnistää

Enivei, olisiko siirretty jonnekin Panaman tienoille pöytälaatikkoon firma?
tallennettu
Jouni Haimi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 17


« Vastaus #52 : Elokuu 26, 2016, 16:40:24 »


Katsokaa ja ihmetelkää  http://yritys.taloussanomat.fi/y/fenniarail-oy/helsinki/2261575-1/    firman liikevaihto on tippunut vuodesta 2014 vuoteen 2015 99 %.tia olen enää 1000 Eur siis 6000 mummoa?, omavaraisuusaste on vielä kohtuullisesti 32%:tia. Ihan kuin pisnes olisi siirretty jonkin muun Ly-tunnuksen alle?

Yritin hakuampua hakusanalla Proxion. Löytyi vain joku huvittavahko Proxion Venture, joka ilmeisesti tekee jotain osakesijoitusalan toimintaa VR:n tapaan. 3000 euron liikevaihdolla Virnistää

Enivei, olisiko siirretty jonnekin Panaman tienoille pöytälaatikkoon firma?

http://www.proxion.fi/fi/suunnittelu/

tallennettu
Ossi Rosten
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 118


« Vastaus #53 : Elokuu 30, 2016, 07:59:50 »

Mikäs se tällainen on? Tokko nuo kahville on menossa kuitenkaan?

VET 17001      Oulu tavara - Raahe   ma 5.9.2016 11:24
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 668


« Vastaus #54 : Elokuu 30, 2016, 10:00:56 »

Hieno havainto! Markkinointiaktiviteetti? Näitä vaan pitäisi olla joka päivä parikin, jotta bisnes saisi vauhtia. Ja markkinointi maksaa. Siksi olen kysellyt aiemmin pääomittamisen mahdollisuutta omistajilta yritykselle. Kun liekki alkaa kovin pienestä ja lepattavasta "kipinästä", menee liian paljon aikaa ennenkuin se alkaa roihuta kunnolla.

Antaa mennä vain Fennia Rail! 
tallennettu
Heikki Itävuo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 56


« Vastaus #55 : Elokuu 30, 2016, 11:28:41 »

Fenniarail  tekee kulunvalvontalaitteiston koeajoja, ks. http://www.fenniarail.fi/nyt.html .
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 668


« Vastaus #56 : Elokuu 30, 2016, 13:46:03 »

Hyvä, näköjään bisnesidea tuolle puolelle kantaa hedelmää jo toisen kerran! 8D

Fenniarail  tekee kulunvalvontalaitteiston koeajoja, ks. http://www.fenniarail.fi/nyt.html .
tallennettu
Kimmo Rahkamo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« Vastaus #57 : Syyskuu 07, 2016, 16:54:18 »

Olen imarreltuna ja mielenkiinnolla seurannut yritystämme käsittelevää keskustelua. Keskustelun asiallisuudesta ja asiantuntevuudesta huolimatta haluan tarkentaa paria yksityiskohtaa:

- Yrityksen aiempi nimi oli Proxion Train Oy. Nykyiset pääomistajat sijoittivat yritykseen merkittävän pääoman kaksi vuotta sitten, jolloin yrityksen nimi muutettiin. Aiemmat omistajat jäivät yrityksen omistajiksi. Toiminta jatkuu samalla Y-tunnuksella ja kaikki vastuut ovat edelleen voimassa.

- Fenniarail omistaa käytössään olevat kolme Dr18 -veturia. Vaunut on vuokrattu.

- Aiempien vuosien liikevaihto koostui lähinnä asiantuntijapalveluiden myynnistä siinä vaiheessa, kun asiantuntijoillamme oli mahdollisuus tehdä ulkoista työtä Fenniarailin työn häiriintymättä. Nyt meillä on kädet täynnä töitä eikä vastaavia asiantuntijapalveluita ole mahdollista samassa mitassa myydä.

- Kuten keskustelussa on todettu, uuden toiminnan aloittaminen on taloudellisesti haastavaa, koska menot pyörivät huomattavasti ennen tuloja. Kaupallinen liikennöintimme on alkanut vasta hiljattain ja kasvatamme liikennettämme pikku hiljaa.

Kimmo Rahkamo, toimitusjohtaja, Fenniarail Oy
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 668


« Vastaus #58 : Syyskuu 07, 2016, 17:17:11 »

Kiitos Kimmo faktojen tarkennuksesta! Ja menestystä liiketoiminnan kasvattamiseen vaihe vaiheelta! Mahdollisuuksia tulevina vuosina on varmaan hyvin paljon, jos on vaarojakin, kuten toiminnoissa aina.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1386


« Vastaus #59 : Syyskuu 07, 2016, 21:48:55 »

Tällaiset toimitusjohtajan terveiset ovat erinomainen esimerkki siitä, että myös alan harrastajien huomioinnilla on merkitystä. Erinomaista Kimmo ja Fenniarail Oy!

En edes muista kuinka monta kertaa SRHS:n puheenjohtajan roolissa esitin pyynnön toimitusjohtaja Arolle tulla kerhoiltaan esittäytymään. En saanut sähköposteihin edes vastausta...

tallennettu
Ossi Rosten
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 118


« Vastaus #60 : Syyskuu 07, 2016, 22:34:10 »

Tällaiset toimitusjohtajan terveiset ovat erinomainen esimerkki siitä, että myös alan harrastajien huomioinnilla on merkitystä. Erinomaista Kimmo ja Fenniarail Oy!

En edes muista kuinka monta kertaa SRHS:n puheenjohtajan roolissa esitin pyynnön toimitusjohtaja Arolle tulla kerhoiltaan esittäytymään. En saanut sähköposteihin edes vastausta...



Aina välillä kaipaa peukutusmahdillisuutta... Tälle yhen heittäisin, ja Kimmolle myös!
tallennettu
Jussi Laukkanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 10


« Vastaus #61 : Toukokuu 31, 2017, 10:58:44 »

Kimmo Rahkamo on näemmä vaihtanut työpaikkaa.
Lainaus Skangasin tiedotteesta:
"Skangasin hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi Kimmo Rahkamon, 54. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 15.5.2017. Rahkamo on toiminut Skangasin hallituksen jäsenenä vuodesta 2014. Kimmo Rahkamo siirtyy Skangasin johtoon tavaraliikenteen rautatieoperaattorin Fenniarailin toimitusjohtajan paikalta. Tämän lisäksi Rahkamolla on mittava kokemus johtotehtävistä öljy- ja kaasuteollisuudessa. Hän on toiminut aiemmin muun muassa Neste Oilin toimialajohtajana sekä Fortumin öljynjalostuksen hankintajohtajana."
Skangas on Gasum Oy:n tytäryhtiö ja toiminnan pääpaino on tällä hetkellä nesteytetyn kaasun jakeluverkon luomisessa.

Viime viikon Tekniikka&Talous -lehdessä 26.5. oli Fenniarail Oy:n ilmoitus, jossa haettiin uutta toimitusjohtajaa.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Fennia Railin ensimmäinen puutavarakuljetus Kemijärveltä Kotkaan  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2017 Resiina