Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Parkanon baanalla reiluja myöhästymisiä.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry alas Tulostusversio
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« : Lokakuu 04, 2009, 11:55:25 »

VR Liikennetiedot kertovat reiluista myöhästymisistä Parkanon baanalla.

4.10. klo 10.29 Pendolino S 46 Seinäjoelta Helsinkiin peruttu.
Seinäjoelta klo 8.50 Helsinkiin lähtenyt Pendolino (S 46) on peruttu teknisen vian vuoksi.

4.10. klo 12.47 Myöhästymisiä Tampereen ja Seinäjoen välillä.
Helsingistä klo 7.30 Ouluun lähtenyt InterCity-juna (IC 43) on aikataulustaan myöhässä noin 3,5 tuntia. Helsingistä klo 9.30 Ouluun lähtenyt Pendolino-juna (S 45) on aikataulustaan myöhässä noin 1,5 tuntia.
Oulusta klo 6.50 Helsinkiin lähtenyt IntrCity-juna (IC 48) on myöhässä noin tunnin.

Matkustajille järjestetään tarvittaessa korvaavia linja-auto- ja taksikuljetuksia.

Lähde: http://www.vr.fi/fin/aikataulut/liikennetilanne/liikennetiedotteet.shtml
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Lokakuu 04, 2009, 12:01:49 »

Pendo rikkoutunu jossain Parkanon lähellä.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #2 : Lokakuu 04, 2009, 12:02:27 »

Tilanne tällä hetkellä näyttäisi, että InterCity 43 arvioidaan saapuvan Parkanoon 13:02 (aikataulun mukaisesti 9:42) ja Pendolino S45 on lähtenyt Tampereelta ajallaan, eikä sen saapumisesta Seinäjoelle ole annettu arvioitua aikaa JuKu:un. Hankala tietenkään arvioida mitään, mikäli ei ole tiedossa tilanteen kestoa.

http://www.vr.fi/fin/aikataulut/liikennetilanne/junan_kulkutiedot.php

Kaleva uutisoi:

"Junaliikenne takkuaa Tampereen ja Oulun välisellä rataosuudella.

Ratahallintokeskuksen mukaan aamupäivän aikana useita junavuoroja on peruttu. Matkustajille on järjestetty korvaavia yhteyksiä pääosin linja-autoilla, mutta myöhästymiset ovat jopa parin tunnin luokkaa.

Syynä ongelmiin on, että henkilöjuna on pysähtynyt Vahojärven kohdalla yksiraiteisella rataosuudella Tampereen ja Parkanon välillä. Keskuksen mukaan myös iltapäivän ja illan aikana on syytä odottaa myöhästymisiä."

http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=817486
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1702


« Vastaus #3 : Lokakuu 04, 2009, 12:43:39 »

VR:n edustaja Hesarissa: "Rikkoutunutta Pendolinoa yritetään siirtää vetämällä sivuraiteelle, kertoo VR:n kuljetuskoordinaattori Henri Pekonen. Hän ei osaa arvioida tarkkaan, milloin liikenne saadaan taas sujumaan.

Suman lähellä ei Pekosen mukaan ole niin suuria teitä, että matkustajat voitaisiin siirtää paikalla esimerkiksi busseihin.


Että ihan yritetään?! Eikö tuossa vaiheessa olisi syytä sanoa, että pendoliino siirretään.

Toiseksi näyttää vähintään oudolta, kun Vr:n henkilökunta ilmoittaa lehdessä, ettei bussikuljetukset onnistu, mutta firman nettisivuilla kerrotaan bussikuljetusten olevan järjestelyssä.
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #4 : Lokakuu 04, 2009, 13:04:54 »

Bussikuljetuksia on järjestetty tietojeni mukaan osuuksille, joissa ne ovat olleet hoidettavissa. Esimerkiksi Seinäjoelta Kokkolan suuntaan, mutta Parkanon baanan teittömille korpitaipaleille ei bussilla ole mitään asiaa. Seinäjoelta Kokkolan suuntaan bussikuljetuksia on järjestetty, koska alueelle ei ole ollut saatavissa vaunukalustoa etelän suunnasta.

Uutta tietoa liikennetiedotteissa:

4.10. klo 13.49 Junaliikenne poikki Tampereen ja Parkanon välillä
Tampereen ja Parkanon välisellä rataosuudella on junaliikenne keskeytynyt yksiraiteiselle osuudelle rikkoutuneen junan vuoksi.

4.10. klo 13.58 Myöhästymisiä Tampereen ja Oulun välillä
Helsingistä klo 7.30 Ouluun lähtenyt InterCity-juna (IC 43) on aikataulustaan myöhässä noin 4 tuntia. InterCity-juna palaa takaisin Tampereelle.

Helsingistä klo 9.30 Ouluun lähtenyt Pendolino-juna (S 45) on aikataulustaan myöhässä noin 2 tuntia. Pendolino-juna palaa takaisin Tampereelle.

Oulusta klo 6.50 Helsinkiin lähtenyt InterCity-juna (IC 48) on myöhässä noin 1,5 tuntia. InterCity-juna palaa takaisin Parkanoon.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #5 : Lokakuu 04, 2009, 13:35:36 »

Että ihan yritetään?! Eikö tuossa vaiheessa olisi syytä sanoa, että pendoliino siirretään.

Eihän se ole ollenkaan niin yksinkertaista saada paikoilleen jämähtänyttä pendonromua liikkeelle. Parempi sanoa totuudenmukaisesti, kun ei se ole ollenkaan niin varmaa että siitä saa edes jarruja irti. Iskee silmää
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #6 : Lokakuu 04, 2009, 13:40:16 »

Kaleva uutisoi että "Junaliikenteen häiriöt jatkuvat iltaan"

"Ongelmat johtuvat Parkanon eteläpuolelle aamulla rikkoutuneesta Pendolinosta, joka on estänyt junaliikenteen pohjoisesta Tampereelle. Käytännössä junat ovat seisseet Parkanon ja Tampereen välillä.

Junat ovat lähteneet pohjoisesta normaalisti, mutta jääneet seisomaan Parkanon eteläpuolelle. Iltapäivällä siellä seisoi odottamassa jo viisi junaa. Jos rikkoutuneen junan siirto lykkääntyy, matkustajat kuljetetaan eteenpäin linja-autolla.

Rikkoutunutta Pendolinoa ei ole saatu siirrettyä pois yksiraiteiselta radalta lukuisista yrityksistä huolimatta. Rahahallintokeskuksesta kerrotaan, että iltapäivällä voidaan joutua peruuttamaan junia Tampereen ja Seinäjoen välillä."

Lainattu muutama keskeinen kohta, koko juttu löytyy osoitteesta http://www.kaleva.fi/plus/index.cfm?j=817486

Pitäisiköhän pendolle antaa uudeksi kutsumanimeksi Berlusconin kosto suomen raideliikenteelle tai lyhyesti Berlusconin kosto.  Virnistää
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 04, 2009, 14:13:20 kirjoittanut Harri Junttila » tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #7 : Lokakuu 04, 2009, 14:15:05 »

Eikö nyt kannattaisi ajattaa Vaasan IC:n Eifet Haapamäen kautta Tampereelle jonkun IC:n yhteydessä, sitten sama homma toisinpäin ja jatkaa tätä pendelöintiä niin pitkään, kunnes tuo tilanne on taas hallinnassa. Haapamäen kautta kierrettäessä Tpe-Sk-väli ilman pysähdyksiä kestänee reilun 2,5 tuntia plus Tampereen ja Seinäjoen veturinvaihdot jarrujenkoetteluineen siihen päälle. Toki tällä järjestelyllä Sk-Vs IC jäisi tänään ajamatta, mutta se lienee pienempi paha kuin tuhansien ihmisten seisottaminen keskellä ei mitään.
tallennettu
Aleksi Perkio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 25


« Vastaus #8 : Lokakuu 04, 2009, 14:37:24 »

Nyt olis oikein asiaa jos ajettaisiin junia Hpk.n kautta... Olis illaks mukavaa tekemistä... Hymyilee leveästi Olis kyl rock taas sellanen tapaus... Hymyilee leveästi
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2913


« Vastaus #9 : Lokakuu 04, 2009, 15:01:59 »

Pitäisiköhän pendolle antaa uudeksi kutsumanimeksi Berlusconin kosto suomen raideliikenteelle tai lyhyesti Berlusconin kosto.  Virnistää

Minkä nimen antaisit Sm1- ja Sm2-kalustolle, joita hajoilee viikottain pääkaupunkiseudulla?
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #10 : Lokakuu 04, 2009, 15:20:13 »

Minkä nimen antaisit Sm1- ja Sm2-kalustolle, joita hajoilee viikottain pääkaupunkiseudulla?
Jaa-a ei ole paikallistuntemusta, mutta pitääpä koittaa jotain keksiä ajan kanssa  Iskee silmää
kulkuseurannan mukaan S45 olisi taas liikkeellä, liekkö yksikkö on saatu kuntoon, vai onkohan vaihdettu kalustoa.  Onkohan lie rikkoontuneessa yksikössä toiminut lämmitys ja ilmastointi muuten on saattanut mennä aika koleaksi sisällä.
tallennettu
Juhana Siren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 48


« Vastaus #11 : Lokakuu 04, 2009, 15:33:51 »

Minkä nimen antaisit Sm1- ja Sm2-kalustolle, joita hajoilee viikottain pääkaupunkiseudulla?

Pitäiskö näille olla yhteisnimitys: Särkyy myötäänsä 1, 2 ja 3?  Virnistää
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #12 : Lokakuu 04, 2009, 15:37:33 »

Tästähän taitaa tulla tosissaan huono päivä, kun vr tiedotteet kertovat seuraavaa...
"4.10. klo 15.32 Junaliikenne poikki toistaiseksi pääradalla Pasilan ja Keravan välillä
Junaliikenne poikki toistaiseksi pääradalla Pasilan ja Keravan väliilä henkilövahingon vuoksi. "
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2462


« Vastaus #13 : Lokakuu 04, 2009, 15:54:30 »

Yli kahden tunnin myöhästymisissä SJ (Ruotsissa) maksaa 50% lipun hinnasta takaisin rahana. Aikaisemmin SJ antoi tilalle kokonaan uuden lipun ilmaiseksi, mutta se oli jonkun EU säännön vastainen käytäntö ja nyt siis korvaus on pienempi ainakin säännöllisesti matkustavalle. Millainen käytäntö Suomessa on?
tallennettu
Juhana Siren
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 48


« Vastaus #14 : Lokakuu 04, 2009, 15:57:17 »

Oulusta väliaikatietoja: Juku on sitä mieltä, että S56 on peruttu ja IC58 kulussa, liikennetiedotteen mukaan S56:n kalustolla. Oulun aseman infotauluilla kuitenkin ilmoitettiin IC58 perutuksi ja S56 kulkevaksi poikkeukselliseen aikaan; kuulutuksilla vielä tarkennettiin sen korvaavan IC58:a...

Erohan on aivan valtava  Pyörittää silmiään mutta sai kyllä useat matkustajat hämmentymään.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #15 : Lokakuu 04, 2009, 16:01:51 »

Erohan on aivan valtava  Pyörittää silmiään mutta sai kyllä useat matkustajat hämmentymään.
On varmasti ollut matkustajille ravintolavaunun palvelut noiden tietojen jälkeen erittäin tarpeelliset... Hymyilee leveästi
tallennettu
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« Vastaus #16 : Lokakuu 04, 2009, 16:57:18 »

Pitäisiköhän pendolle antaa uudeksi kutsumanimeksi Berlusconin kosto suomen raideliikenteelle tai lyhyesti Berlusconin kosto.  Virnistää
Minusta Pendoa voisi kutsua nasevalla nimellä "Yrjö". Tuli nimittäin mieleen kerran, kun erehdyin sellaisen kyytiin niin, että en muistanut ottaa matkapahoinvointilääkettä ennen matkaa...  Pyörittää silmiään
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #17 : Lokakuu 04, 2009, 18:37:15 »

"pendolino"
"myöhässä"

9790 osumaa

lähde: www.google.fi
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 910


« Vastaus #18 : Lokakuu 04, 2009, 18:45:28 »

Ei mennyt pelastusyrityksetkään ihan nappiin:

Lainaus
Haapala selitti junan siirtämisen vaikeuden johtuneen siitä, että juna hajosi hankalasti kaarrepaikkaan.

- Ensimmäinen avustava veturi, joka lähti junayksikköä avustamaan, ei valitettavasti tässä kaarteessa saanut kytkettyä kytkimiä toisiinsa. Ja sitten yritettiin seuraavalla, samanlaisella junayksiköllä. Siinä sattui valitettava tuplahajoaminen, eli jokin tekninen häiriö tuli myös avustavaan yksikköön, Haapala sanoi.

Myöhemmin molempien junayksiköiden jarrut jumittuivat, mihin meni myös oma aikansa, kunnes jarrut saatiin korjattua ja hajonnut juna hinattua sivuraiteelle, Haapala jatkoi.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/10/vr_hidasteli_paaradan_junaongelman_tiedottamisessa_1054054.html?origin=rss
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #19 : Lokakuu 04, 2009, 18:53:25 »

Aina pitäisi muistaa se, että jos asiat lähtevät menemään päin helvettiä, ne menevät päin helvettiä loppuun saakka.
tallennettu
Markus Perälä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 31


« Vastaus #20 : Lokakuu 04, 2009, 18:56:02 »

http://vaunut.org/kuva/9696

Olisiko tässä se Pendon kohtaloksi muodostunut kaarre. Vahojärven eteläpuolelta ei ihan heti kaarretta löydy, seuraava kaarre pohjoispuolella on vasta Poikkeuksen liikennepaikan jälkeen.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1596


« Vastaus #21 : Lokakuu 04, 2009, 19:15:43 »

Aina pitäisi muistaa se, että jos asiat lähtevät menemään päin helvettiä, ne menevät päin helvettiä loppuun saakka.
Tästä "täydellisestä" päivästä ei enää puutu kuin että vielä kolarin juna jämähtää jonnekkin...
tallennettu
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 343


« Vastaus #22 : Lokakuu 04, 2009, 19:47:57 »

Mitäs, jos pendolinojen perässä ruvettaisiin säännöllisesti kuljettamaan veturia, joka vetäisi tarvittaessa Italian ihmeen turvaan karhuilta, susilta, ilveksiltä ja lumihiutaleilta?
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #23 : Lokakuu 04, 2009, 20:00:25 »

Pendon hajoamispaikka olisi voitu kiertää Haapamäen kautta, tässä taas huomataan että dieselvetureita tarvitaan aina varalla. Vai onko kaikki Ov-Hpk-Sk välin junansuorittajat lomautettu säästösyistä. Koskakohan saadaan pariraide Lielahti-Seinäjoki välille.
tallennettu
Tapani Kunnas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 287


« Vastaus #24 : Lokakuu 04, 2009, 20:07:15 »

Mitäs, jos pendolinojen perässä ruvettaisiin säännöllisesti kuljettamaan veturia, joka vetäisi tarvittaessa Italian ihmeen turvaan karhuilta, susilta, ilveksiltä ja lumihiutaleilta?
... ja marsuilta.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Parkanon baanalla reiluja myöhästymisiä.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina