Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Parkanon baanalla reiluja myöhästymisiä.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry alas Tulostusversio
Heikki Pätynen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 12


« Vastaus #50 : Lokakuu 08, 2009, 08:59:12 »

Hajonnut Pendolino hinattu Turkuun verstaalle?

Onkohan se Vahojärvellä viikonloppuna rikki mennyt Pendolino korjaamolla Turussa?
Keskiviikkona puoli neljältä iltapäivällä näytti siltä, että junaa oltiin viemässä konepajalle. Toki Pendolinot huolletaan toki Turussa muutenkin.

Heikki Pätynen
tallennettu
Lari Nylund
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1439


« Vastaus #51 : Lokakuu 08, 2009, 19:00:00 »

Hajonnut Pendolino hinattu Turkuun verstaalle?

Onkohan se Vahojärvellä viikonloppuna rikki mennyt Pendolino korjaamolla Turussa?
Keskiviikkona puoli neljältä iltapäivällä näytti siltä, että junaa oltiin viemässä konepajalle. Toki Pendolinot huolletaan toki Turussa muutenkin.

Heikki Pätynen

Helsingin sanomien kuvasta maanantaina pystyi päättelemään, että kyseessä oli Sm3 7x01 tai 7x02. Koska "ronttonen" (7x02) oli bongattu toisaalla, niin jäljelle ei jää hirveästi vaihtoehtoja mikä yksikkö oli kyseessä.

Tapahtumassa itsessään oli kyllä melkoinen määrä huonoa tuuria, jos alkaa miettimään esimerkiksi mahdollisuutta hyytyä mutkaan Parkanon baanalla.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #52 : Lokakuu 09, 2009, 11:38:19 »

Lainaus käyttäjältä: Lari Nylund
Tapahtumassa itsessään oli kyllä melkoinen määrä huonoa tuuria, jos alkaa miettimään esimerkiksi mahdollisuutta hyytyä mutkaan Parkanon baanalla.
Käsittääxeni ammattimainen rautatieliikenne ei toimi tuurin ja positiivisen mielen varassa, vaan siitä on säädetty myös laein ja asetuksin, joita lukemalla voi todeta, ettei Sm3 täytä niitä, mikäli se ei ole hinattavissa kuin suorilla ratakohdilla.

Valtioneuvoston asetus rautatiejärjetelmän turvallisuudesta ja yhteentoimivuudesta

3 luku 11§
Oleelliset ajo-, veto- ja jarrutuslaitteet sekä ohjaus- ja hallintalaitteet on suunniteltava siten, että määritellyssä vajaatoimintatilanteessa liikkuva kalusto voi jatkaa matkaansa ilman haittaa käyttöön jääville laitteille.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2006/20060750
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #53 : Lokakuu 10, 2009, 15:48:44 »

Tästä aiheestahan on saatu aikaan pitkä pohdiskelu. Maallikosta tuntuu lähes uskomattomalta että jokin kaarre voisi estää hinauskytkennän. Rautateillä mutkat ja mäet ovat niin loivia, että kysymyksessä on ehkä millin tai parin heitto kytkennöissä. kuluneesta jakoavaimestakin löytyy sen verran klappia.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1084


« Vastaus #54 : Lokakuu 10, 2009, 16:35:33 »

Lainaus käyttäjältä: Lari Nylund
Tapahtumassa itsessään oli kyllä melkoinen määrä huonoa tuuria, jos alkaa miettimään esimerkiksi mahdollisuutta hyytyä mutkaan Parkanon baanalla.
Käsittääxeni ammattimainen rautatieliikenne ei toimi tuurin ja positiivisen mielen varassa, vaan siitä on säädetty myös laein ja asetuksin, joita lukemalla voi todeta, ettei Sm3 täytä niitä, mikäli se ei ole hinattavissa kuin suorilla ratakohdilla.

Valtioneuvoston asetus rautatiejärjetelmän turvallisuudesta ja yhteentoimivuudesta

3 luku 11§
Oleelliset ajo-, veto- ja jarrutuslaitteet sekä ohjaus- ja hallintalaitteet on suunniteltava siten, että määritellyssä vajaatoimintatilanteessa liikkuva kalusto voi jatkaa matkaansa ilman haittaa käyttöön jääville laitteille.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2006/20060750

Ainakaan lainauksessasi ei puhuta hinaamisesta mitään.
tallennettu
Pekka Porkkakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 144


« Vastaus #55 : Lokakuu 10, 2009, 18:22:15 »

Puhutaanpa vetolaitteista, jotka kalustossa ovat mm. hinaamista varten. Melko uskomaton väite, että reippaat 3000 m kaarresäteessä, jossa kallistus on noin 60 mm, ei kaluston kytkeminen onnistu. Puhutaan niin totta kuin osataan. Automaattikytkimellisen kaluston pitää kuitenkin pystyä kytkeytymään 300 m kaarteessa.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2917


« Vastaus #56 : Lokakuu 10, 2009, 19:23:47 »

Puhutaanpa vetolaitteista, jotka kalustossa ovat mm. hinaamista varten.

Itse tulkitsen siten, että kun vetolaitteista puhutaan jarrutuslaitteiden "vieressä", sillä tarkoitetaan laitteistoa, joka tuottaa vetovoimaa. Siis moottorit, akselinkäyttölaitteet sun muut.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #57 : Lokakuu 11, 2009, 15:28:43 »

Itse tulkitsen siten, että kun vetolaitteista puhutaan jarrutuslaitteiden "vieressä", sillä tarkoitetaan laitteistoa, joka tuottaa vetovoimaa. Siis moottorit, akselinkäyttölaitteet sun muut.
Vetolaitteen irtoamista on ainakin kerran oikein tutkittukin, eikä silloin irronnut moottoria tahi axelinkäyttölaitetta. http://www.onnettomuustutkinta.fi/39441.htm
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Sivuja: 1 2 [3] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Parkanon baanalla reiluja myöhästymisiä.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina