Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR Tampereen ratikan operaattoriksi  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1236


« : Huhtikuu 25, 2019, 09:55:01 »

VR on valittu Tampereen ratikan operaattoriksi.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 411


« Vastaus #1 : Huhtikuu 25, 2019, 10:04:06 »


https://www.vrgroup.fi/fi/vrgroup/uutishuone/uutiset-ja-tiedotteet/vr-voitti-tampereen-raitiotieliikenteen-operoinnin-liikennointi-alkaa-2021-250420190650/
tallennettu
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 241


« Vastaus #2 : Huhtikuu 27, 2019, 15:03:09 »

'Tämä on kirvoittanut aika vähän kommentointia kumpaankaan suuntaan tällä palstalla.

Valinta osoittaa osaltaan sitä, että VR on arvostettu ja luotettava toimija ... kun muistetaan pitää mielessä, että VR ei vastaa ratainfrastruktuurista, mistä merkittävä osa junaliikenteen ongelmista johtuu.
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 247


« Vastaus #3 : Huhtikuu 27, 2019, 15:52:39 »

Lienee kai tavallaan yhdentekevää kuka Tampereen ratikkaa ajaa. Hesan ratikoitahan ajellaan kutakuinkin autokortilla ja kohtuullisen pienellä lisäkoulutuksella. Lieneekö Tampereen ratikkaan sen kummempia lisävaatimuksia. Joten hinta näytellee tässä pääosaa, onko nyt voittanut tarjous miten halpa ostajalle, paha sanoa..
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1236


« Vastaus #4 : Huhtikuu 29, 2019, 08:47:09 »

Mitähän operaattorin tehtävät oikein pitävät sisällään? Pelkän henkilöstön pyörittämistä?

Ei VR niitä vaunujakaan hallitse eikä vissiin edes huolla ja ylläpidä.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1037


« Vastaus #5 : Huhtikuu 29, 2019, 11:34:01 »

Lienee kai tavallaan yhdentekevää kuka Tampereen ratikkaa ajaa. Hesan ratikoitahan ajellaan kutakuinkin autokortilla ja kohtuullisen pienellä lisäkoulutuksella. Lieneekö Tampereen ratikkaan sen kummempia lisävaatimuksia. Joten hinta näytellee tässä pääosaa, onko nyt voittanut tarjous miten halpa ostajalle, paha sanoa..


Hesassa ratikkakuskikurssin asettamat vaatimukset hakijalle on:

-vähintään 21 vuotias
-Hakijalla vähintään B-luokan ajokortti.

En itse usko, että tampereella vaatimukset tulisi olemaan tiukemmat vaikka operaattorina on VR, koska eihän ratikan ja junan ajaminen ole juurikaan rinnastettavissa toisiinsa.
tallennettu

Joona Kärkkäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 501


« Vastaus #6 : Huhtikuu 29, 2019, 13:36:42 »

Lienee kai tavallaan yhdentekevää kuka Tampereen ratikkaa ajaa. Hesan ratikoitahan ajellaan kutakuinkin autokortilla ja kohtuullisen pienellä lisäkoulutuksella. Lieneekö Tampereen ratikkaan sen kummempia lisävaatimuksia. Joten hinta näytellee tässä pääosaa, onko nyt voittanut tarjous miten halpa ostajalle, paha sanoa..


Hesassa ratikkakuskikurssin asettamat vaatimukset hakijalle on:

-vähintään 21 vuotias
-Hakijalla vähintään B-luokan ajokortti.

En itse usko, että tampereella vaatimukset tulisi olemaan tiukemmat vaikka operaattorina on VR, koska eihän ratikan ja junan ajaminen ole juurikaan rinnastettavissa toisiinsa.
Huomionarvoisaa näissä HKL:n vaatimuksissa on se, että junaa saa kyllä ajaa 18-vuotiaskin mutta ratikkaan ja metroon vaaditaan 21 vuoden ikä.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1236


« Vastaus #7 : Huhtikuu 29, 2019, 13:43:55 »

21-vuoden ikävaatimus tulee varmaankin D-kortista. Olisihan se hieman omituista, jos olisi voinut ajaa HKL:n ratikkaa, mutta sinisen bussin rattiin olisi päässyt vasta kolme vuotta vanhempana.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 727


« Vastaus #8 : Huhtikuu 29, 2019, 14:46:08 »

Liikennöitsijän luotettavuutta ei voine etukäteen arvioida tai arvottaa. Tampereen operaattorivalinnan menetelmä oli ainakin mielenkiintoinen.

http://tampere.cloudnc.fi/fi-FI/Viranhaltijat/Joukkoliikennejohtaja/Ehdokkaiden_karsintapaatos__Tampereen_ra(75505)
tallennettu

Rinnakkaisohjelma - olohuone järjestelmäharrastuksen ystäville https://www.youtube.com/user/rinnakkaisohjelma/videos
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 681


« Vastaus #9 : Huhtikuu 29, 2019, 18:39:15 »

1960-luvulla tuli vasta käytäntöön, että raitiovaununkuljettajalla pitää olla auton ajokortti. Ne kuljettajat, joilla ei sellaista vielä ollut, kävivät autokoulun ja ne jotka eivät halunneet käydä, siirtyivät rahastajiksi. Siksi oli vielä 1970-luvun alussakin HKL:llä vielä ainakin yksi miesrahastaja (jonka muistan Kolmoselta).
tallennettu
Ilkka Hovi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 217


« Vastaus #10 : Huhtikuu 30, 2019, 12:39:39 »

"Miksi trammi on myöhässä ?" 
-"VR pahoittelee"
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 968


« Vastaus #11 : Huhtikuu 30, 2019, 15:36:34 »

"Miksi trammi on myöhässä ?" 
-"VR pahoittelee"

Kyseessä oli juuri sen vuoron osalta valitettava yksittäistapaus.
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 382


« Vastaus #12 : Toukokuu 03, 2019, 19:13:43 »

Jos hesassa on joku ratikkakuski nimeltäään Arska, niin Tampereella kai joku Rane ohjastaa ratikkaa.

Ei se kylä muutu kaupungiksi jos siellä ratikka kulkee.
tallennettu

Oikeus allekirjoitukseen poistettu. Valpo 45-....
Jaakko Tuominen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #13 : Toukokuu 04, 2019, 19:44:19 »

Tampereen kaupungin kadut ovat katuja eivät teitä kuten etelärannikon kalastajakylässä.
tallennettu
Antti Vanne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 28


« Vastaus #14 : Toukokuu 05, 2019, 21:23:49 »

Tampereen kaupungin kadut ovat katuja eivät teitä kuten etelärannikon kalastajakylässä.

Tarkoitit kalastajakylällä varmaan Espoota, eikö? Ai niin, mutta siellähän ei ole raitioteitä (vielä). Mutta siltä varalta, että tarkoititkin Helsinkiä: kun seuraavan kerran tallustelet Uudenmaan perukoilta ja vielä kauempaa sieltä nääsvillenkin suunnalta Helsinkiin johtavaa Hämeentietä, niin katselepa kaupunkiin päästyäsi muidenkin väylien nimikylttejä. Yllätyt ja saatat oppiakin jotain...
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1236


« Vastaus #15 : Toukokuu 09, 2019, 07:33:51 »

Tampereen kaupungin kadut ovat katuja eivät teitä kuten etelärannikon kalastajakylässä.

Tarkoitit kalastajakylällä varmaan Espoota, eikö? Ai niin, mutta siellähän ei ole raitioteitä (vielä). Mutta siltä varalta, että tarkoititkin Helsinkiä: kun seuraavan kerran tallustelet Uudenmaan perukoilta ja vielä kauempaa sieltä nääsvillenkin suunnalta Helsinkiin johtavaa Hämeentietä, niin katselepa kaupunkiin päästyäsi muidenkin väylien nimikylttejä. Yllätyt ja saatat oppiakin jotain...

Tamperelaiset eivät kyllä Hämeentietä Hesaan saavu.

Savolaisille tutumpi katu tuo Hämeentie.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR Tampereen ratikan operaattoriksi  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2019 Resiina