Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Mikään ei ole ikuista – dieselveturit alkavat kadota Suomen rautateiltä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 507


« : Heinäkuu 30, 2017, 13:46:56 »

http://www.ksml.fi/teemat/sunnuntaisuomalainen/Mik%C3%A4%C3%A4n-ei-ole-ikuista-%E2%80%93-dieselveturit-alkavat-kadota-Suomen-rautateilt%C3%A4/1020993
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 701


« Vastaus #1 : Heinäkuu 30, 2017, 13:51:24 »

Eikö tehosäätöratti olekaan kadonnut? Karjalaisen kuvassa näkyi vielä B-porraskin.
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2585


« Vastaus #2 : Heinäkuu 30, 2017, 14:36:36 »

Aika harhaanjohtava otsikko; samassa artikkelissa puhutaan yleisesti dieselveturien katoamisesta ja samalla uusien dieselveturien hankinnoista.
tallennettu

... hvilket alle dem, som vederbör, till kännedom och iakttagande härigenom meddelas.
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 892


« Vastaus #3 : Heinäkuu 30, 2017, 15:07:04 »


taitavat dieselit kadota jossain vaiheessa ja LNG tai LBG kaasuveturit tulla tilalle sähköistämättömille radoille.
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 430


« Vastaus #4 : Heinäkuu 30, 2017, 20:54:54 »

Ehkäpä jonkintyyppinen hybridi olis tulevaisuuden valinta, sähköinen voimansiirto jota voitaisiin syöttää suoraan ja vain tarvittaessa polttomoottori putputtamaan. Tai sitten riisseleiden käyttö vain syöttöliikenteeseen, aina lankojen alle asti. Vaatisi sitten jonkinlaisia ratapihoja käyttöön...

VR-logiikalla kyllä luulen, että luopuvat kokonaan sähköratojen ulkopuolisista liikennöinneistä ja jättävät ne Fer-tyyppisille toimijoille.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2423


« Vastaus #5 : Heinäkuu 31, 2017, 00:13:47 »

Jos sveitsiläinen täti sanoo, että vuoden 2030 tienoilla Suomesta poistetaan bensa- ja dieselautot, niin miksi VR saisi enemmän aikaa? Ajetaan nykyiset veturit loppuun ja sitten kukaan ei tiedä mitä seuraa. Sehän olisi jännä seurata, vaikka tuskin näen enää sitä. Höyry/diesel-vaihde ole minusta maailman kiinnostavinta aikaa. Koskaan ei tiennyt mikä vetää seuraavaa junaa.
tallennettu
Jarmo Puntanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 138


« Vastaus #6 : Heinäkuu 31, 2017, 09:35:18 »

Vain fysiikkaa ymmärtämättömät haluavat "kadottaa" polttomoottorikulkuneuvot -- muta heitähän riittää, fanaattinen innostus on vielä päällä ynnä median myötäjuoksu kaverina.


* syys.jpg (38.45 kilotavua, 775x455 - tarkasteltu 432 kertaa.)
tallennettu
Pasi Utriainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 332


« Vastaus #7 : Heinäkuu 31, 2017, 11:01:55 »

Sunnuntaisuomalaisen paperiversioissa oli kyllä hyvä puolentoista sivun mittainen juttu otsikolla "Vanhaa rautaa".

Veturinkuljettaja piti Dv12-veturia sitkeänä, simppelinä ja monikäyttöisenä työjuhtana, joka on vain kerran hyytynyt kesken matkan jäähdytysnesteputken katkettua. Mutta senkin korjaus onnistui Lethermanin avulla ja matka jatkui.
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 350


« Vastaus #8 : Heinäkuu 31, 2017, 12:46:00 »

Jutun kuljettaja on ehdottomasti kuljettajien parhaimmistoa. Omaa maalaisjärkeä ja loistavaa ongelmanratkaisukykyä. Myös ammattiylpeys -osaaminen on sillä tasolla mihin moni vain ehkä yrittää pyrkiä, tai sitten "on vaan töissä täällä". Jutun kuljettaja on toki myös Dm-7 pätevyyden omaava.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #9 : Elokuu 01, 2017, 01:12:09 »

Vain fysiikkaa ymmärtämättömät haluavat "kadottaa" polttomoottorikulkuneuvot -- muta heitähän riittää, fanaattinen innostus on vielä päällä ynnä median myötäjuoksu kaverina.

Ja taloustieteilijät, joita kiinnostaa vain viivan alle jäävä. Sähköveturin vetämän junan tuotto.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Mikään ei ole ikuista – dieselveturit alkavat kadota Suomen rautateiltä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina