Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Onnibus-yhtiö taas otsikoissa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« : Elokuu 17, 2017, 14:57:42 »

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201708172200332037_u0.shtml

Kilpailua... tehokkuutta...
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #1 : Elokuu 17, 2017, 14:58:43 »

Toivottavasti Onni-kiskobussien kuljettajat eivät nukahda ohjaamoon.
tallennettu
Juha Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 35


« Vastaus #2 : Elokuu 17, 2017, 17:26:12 »

Mikäli noita "skandaaleja" lähtee etsimään niin kannattaa ratsata lähes jokainen Suomalainen kuljetusyritys. Ehkä myös tuo VR. Oletko muuten koskaan kuullut veturinkuljettajista, joilla on ollut mainitsemasi kaltainen väsymysongelma?
tallennettu
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 427


« Vastaus #3 : Elokuu 23, 2017, 21:07:14 »

Jatkuvastihan aluehallintovirasto syynää eri toimijoita; se on sen perustyötä. Puoliammattimaiset parin-kolmen auton kuljetusyritykset saattavat joskus yrittää epärehellistä peliä, mutta tyypillisesti isot liikennöitsijät toimivat asiallisesti. Mitä onniveljiin tulee, käry mainitusta asiasta kävi jo vuosia sitten. Ja vaikka tuolloin luvattiin parantaa tapoja, nyt kuuluu entistäkin kummempia pitkin maakuntiamme. Näin turvallisuuskriittisellä toimialalla noin välinpitämätön, leväperäinen ja ponneton tyyli tulee kerran kalliiksi. Jos kaikesta sääntelystä vapaa kilpailu todellakin ‒ aivan kuten olemme pelänneet ja ennustaneet ‒ on tätä, että se voittaa, jolla on likaisimmat jauhot pussissa, meidän on kaiken uhallakin hakeuduttava niin lähelle suunnitelmataloutta kuin suinkin: saatettava alulle »käänteinen perestroika».
tallennettu

Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2418


« Vastaus #4 : Elokuu 24, 2017, 01:36:22 »

... Jos kaikesta sääntelystä vapaa kilpailu todellakin ‒ aivan kuten olemme pelänneet ja ennustaneet ‒ on tätä, että se voittaa, jolla on likaisimmat jauhot pussissa, meidän on kaiken uhallakin hakeuduttava niin lähelle suunnitelmataloutta kuin suinkin: saatettava alulle »käänteinen perestroika».
Eikö se ole liian pienien sanktioiden ja vähäisen valvonnan vika? Ei kai suunnitelmatalous ole lähtökohtaisesti yhtään parempi? Vai miten sitten on tulkittava virasto-VR:n aikaisia tapahtumailmoituksia ylipitkistä työajoista? Sallitumpaa vai yhtä paha?
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1684


« Vastaus #5 : Elokuu 24, 2017, 19:38:25 »

Jatkuvastihan aluehallintovirasto syynää eri toimijoita; se on sen perustyötä. Puoliammattimaiset parin-kolmen auton kuljetusyritykset saattavat joskus yrittää epärehellistä peliä, mutta tyypillisesti isot liikennöitsijät toimivat asiallisesti.

Mites se menikään VR osakeyhtiön kumipyöräosastolla eli Transpointilla?

Tuli Suomen tuhoisimmasta maantieliikenneonnettomuudestakin 10.000 euron yhteisösakot, kun VR:n toimintakulttuuriin kuului jatkuva ylinopeuksilla ja väsyneenä ajaminen.

"Kuljetusyhtiö Transpoint tuomittiin 10 000 euron yhteisösakkoon työturvallisuusrikoksesta."

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/19-3-2004-suomen-tuhoisin-liikenneonnettomuus-tapahtuu-liukkaalla-tiella-konginkankaalla/6050814#gs.aHe9CGs

Transpointin tj. sai henkilökohtaiset sakot, kun "...hovioikeus totesi, että kuljettajien enimmäisajoaika Transpointin reitillä Helsingistä Viitasaarelle ja takaisin ylittyi kolme kertaa maaliskuussa 2004. Kuljettajat olivat jättäneet samalla reitillä myös taukoaikoja pitämättä 14 kertaa maalis-huhtikuun aikana samana vuonna."

Ei varmasti ollut poikkeuksellinen reitti, eikä poikkeuksellinen kuukausi, joten kyseessä oli VR:n normaali käytäntö.

http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/transpointin-ex-toimitusjohtajalle-sakkoja/106880/

tallennettu
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 342


« Vastaus #6 : Elokuu 24, 2017, 22:09:35 »

Mikäli noita "skandaaleja" lähtee etsimään niin kannattaa ratsata lähes jokainen Suomalainen kuljetusyritys. Ehkä myös tuo VR. Oletko muuten koskaan kuullut veturinkuljettajista, joilla on ollut mainitsemasi kaltainen väsymysongelma?

Siis niinkö, että jos ylityölainsäädännön tietoinen rikkominen on alan tapa, se muuttuu lailliseksi?
tallennettu
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 427


« Vastaus #7 : Elokuu 25, 2017, 11:04:38 »

Eikö se ole liian pienien sanktioiden ja vähäisen valvonnan vika?

Onko se osoitus terveestä moraalista, jos ajatellaan, että toimitaan oikein, kun vain ei jäädä mistään kiinni?

Lainaus
Ei kai suunnitelmatalous ole lähtökohtaisesti yhtään parempi?

Monellakin tapaa parempi. Esimerkiksi tämän käsiteltävänä olevan asian kannalta se olisi parempi, jos ajatellaan liikenneturvallisuutta tai työntekijöiden hyvinvointia. Kun koko toimiala pelaisi yhteen maaliin, ei toisiaan vastaan henkensä kaupalla sotiville toimijoille tulisi suurta houkutusta ja kannustetta pelata omilla säännöillä. Toistensa kampittamiseen käytetty energia ja työpanos voitaisiin toki myös käyttää järkevämmin varsinaisen asian edistämiseen. Asiakkaiden kannalta suunnitelmatalous merkitsisi näennäisesti heikompaa mahdollisuutta tinkimiseen, työn arvon halventamiseen ja toimialan alennustilan aikaansaamiseen; mitkä tosin nekin lämmittävät taloudellisten realiteettien vallitessa vain hetken. Ja onko sekään yleisesti ottaenkaan hyvä ja edullinen asia, jos muutetaan koko yhteiskunta banaanitasavallaksi.

Lainaus
Vai miten sitten on tulkittava virasto-VR:n aikaisia tapahtumailmoituksia ylipitkistä työajoista? Sallitumpaa vai yhtä paha?

Yhtä paha. Ennenkaikkea kai osoitus siitä, että maailma ei koskaan voi olla täydellinen.
tallennettu

Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #8 : Elokuu 25, 2017, 16:23:17 »

Ei tarvitse siirtyä sosialismiin, riittää että yrityksiä valvotaan paremmin ja rangaistukset ovat kovempia.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Onnibus-yhtiö taas otsikoissa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina