Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Uusia sähköratoja  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« : Elokuu 31, 2017, 20:37:05 »

Tämän päivän Keskisuomalaisessa (ei löydy netistä) kerrottiin "pilottihankkeesta": poikkirata Parikkala-Savonlinna-Pieksämäki-Haapamäki-Vaasa, sähköistettynä. Sähköt myös välille Haapamäki-Tampere.

Samassa kartassa on myös Haapamäki-Pori-rata "liikenteelle palautettavana ratana", joten epäilen näiden toteutumista.
tallennettu
Tero Korkeakoski
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 239


« Vastaus #1 : Elokuu 31, 2017, 21:44:37 »

Siis tämähän oli vain sen jonkun Haapamäkeläisen kansanedustajan utopia (suunnitelma).

Tuskin toteutuu ainakaan seuraavien 30 vuoden aikana.
tallennettu

Mielipiteeni ja kommenttini ovat henkilökohtaisia mielipiteitä. Työasiat pidän omanani.
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 342


« Vastaus #2 : Syyskuu 01, 2017, 08:06:43 »

Siis tämähän oli vain sen jonkun Haapamäkeläisen kansanedustajan utopia (suunnitelma).

Tuskin toteutuu ainakaan seuraavien 30 vuoden aikana.

Poikittaisradan business case perustui pitkälti Viipurin asemaan merkittävänä kaupan keskuksena. Saatan arvella, että Anno Domini 2047 ei silloiinkaan vielä maailma ole siinä asennossa, että Viipurin asema olisi palautunut 80 vuoden takaiseksi.
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #3 : Syyskuu 01, 2017, 17:44:05 »

Entinen kansanedustaja Lauri Oinonen sanoo, että lyhyin tie Shanghaista New Yorkiin kulkee Haapamäen kautta.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 01, 2017, 19:08:35 kirjoittanut Vesa Höijer » tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1780


« Vastaus #4 : Syyskuu 01, 2017, 18:39:18 »

Entinen kansanedustaja Lauri Oinonen sanoo, että lyhyin Shanghaista New Yorkiin kulkee Haapamäen kautta.
Kas kun ei ehdota 1970-luvun oikoratojen purkamista, että Haapamäki saadaan palautettua liikennevirtojen risteyspisteeksi. Virnistää
tallennettu
Pekka Laakso
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 37


« Vastaus #5 : Syyskuu 05, 2017, 19:17:15 »

Entinen kansanedustaja Lauri Oinonen sanoo, että lyhyin Shanghaista New Yorkiin kulkee Haapamäen kautta.
Kas kun ei ehdota 1970-luvun oikoratojen purkamista, että Haapamäki saadaan palautettua liikennevirtojen risteyspisteeksi. Virnistää

No sehän olisikin hyvä juttu. Parkanon oikoratahan lienee uppoamassa suohon?  Hymyilee leveästi
tallennettu
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 342


« Vastaus #6 : Syyskuu 07, 2017, 23:01:47 »

Entinen kansanedustaja Lauri Oinonen sanoo, että lyhyin tie Shanghaista New Yorkiin kulkee Haapamäen kautta.

Ei muuten kulje, eikä edes sinne päin. Isoympyrä lähtee Shanghaista itäkoilliseen Siperian ylitse ja Haapamäen pituuspiirillä ollaan pohjoisnavan vastakkaisella puolella noin 4000 kilometrin päässä Haapamäestä.


* Shanghai-NewYork.png (182.61 kilotavua, 670x640 - tarkasteltu 144 kertaa.)
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Uusia sähköratoja  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina