Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Historian tallennus  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2428


« : Syyskuu 09, 2017, 03:37:03 »

Historian tallennus

Onko lukijoina ketään nuorta, keski-ikäistä tai vanhaa, jolla on vapaata aikaa ja joka olisi halukas auttamaan seuraavassa ongelmassa ilman rahallista korvausta? Minun elinikäni ei taida riittää tähän.

Minulla on äkkiseltään laskien yli 70.000 digi-valokuvaa vanhoista dokumenteista, jotka käsittelevät vetureita, vaunuja ja liikennettä. Ne on jaettu vain oman kuvausajan mukaan.

Haluaako joku auttaa ottamalla vastaan 500-1500 kuvaa kerrallaan (lähetän WeTransfer kautta, joten ei kuluta emailin rajoja).

Kuvat pitäisi lajitella jotenkin. esim. vuosi --varikko/ veturi/vaunu/liikenne

Minun ehtoni on, että vastaanottajalla on oikeus julkaista vaikka kaikki, koska minulla ei ole mitään omaa oikeutta kuviin, MUTTA vastaanottaja ei pidä tietoja itsellään, vaan antaa ne ilman korvausta jollekkin tallentavalle sivustolle ja kertoo myös minulle etukäteen minne ne dokumentit tulevat TAI palauttaa minulle lajiteltuina. Omat skannaamani ovat Juhani Pirttilahden hallinnoimalla sivustolla (ota yhteys vaunut.org  yksityisviestien kautta)

Jos lupaat, ettet panttaa tietoja, niin anna sähköpostisi minulle, niin saat kuvia WeTransfer kautta. En valitettavasti pysty antamaan lajiteltua tietoa (veturit/vaunut/liikenne/vuosi/tms), koska se vie aikaa, jolloin voisin itsekin jakaa aineistoa. Saat 500-1500 kuvaa arkistomateriaalista lajiteltavaksi ja se on tämä diili (toki vastaan kysymyksiin). Aineistoni on kuvattu Rautatiehallituksen eri osastoilla, eri varikoilla, eri maakunta-arkistoissa ja kansallisarkistossa Helsingissä.

eljaspolho@gmail.com
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Historian tallennus  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina