Hyvä uutinen on, että VR:llä on yöjunatarjous veturilaisille (Vain Kolariin/Kolarista, mutta saa kuulemma jäädä pois/nousta kyytiin Torniossa)
Huono uutinen on, ettei saa lippuja ensimmäiseen aamujunaan Haaparannalta. Ei ole saatu jo alkuviikosta lähtien. En tiedä miksi, onkohan se loppuunmyyty? Olen yrittänyt kysyä Tågkompagnietilta (liikennöitsijältä, joka myy liput), mutta en saanut parempaa vastausta kuin, jos ei verkkokaupasta saa, sitten ei kai saa. Ns. asiakasapalvelu ei viitsinyt ottaa selvää, mistä on kyse.
En tiedä, pitäisikö olla iloinen vai ei, ettei saa. Tai siitä, että olen epäröinyt niin kauan, kunnes lippuja ei enää saatu, koska VR:n perushinta tuntui kohtuuttomalta enkä vielä tiennyt tarjouksesta. Jos olisin saanut heti alkuviikolla olisi minulle tapahtunut semmoinen kömmähdys, että paluumatkalla saapumisaika Haaparannalle klo. 19:50 ja lähtöaika Torniosta klo. 20:51. Olin varma, että reippaalla kävelyllä ehdin ja hätätilanteessa voi ottaa vielä taksin. Kunnes sitten joskus pari päivä sitten huomasin, että 19:50 Ruotsin aika onkin 20:50 Suomen aika. No, olisi tullut 60 EUR muutosmaksua VR:lle ja yksi yöpyminen hotellissa, mutta ainakin matka olisi tullut tehty