Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Unelmajunia Luulaja - Haaparanta 30. syyskuuta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 250


« : Syyskuu 16, 2017, 16:03:44 »

Norrtåg fiilistelee tulevalla liikenteen aloittamisella.

https://www.norrtag.se/dromtag/
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 181


« Vastaus #1 : Syyskuu 16, 2017, 21:05:13 »

Tampereelta pääsisi jopa meno-paluu Kolarin junalla.

Mutta 226 € makuupaikasta tuntuu hieman kalliilta. Samalla hinnalla pääisi lentäen myös Keski-Eurooppaan ja takaisin.
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 181


« Vastaus #2 : Syyskuu 23, 2017, 16:51:35 »

Hyvä uutinen on, että VR:llä on yöjunatarjous veturilaisille (Vain Kolariin/Kolarista, mutta saa kuulemma jäädä pois/nousta kyytiin Torniossa)

Huono uutinen on, ettei saa lippuja ensimmäiseen aamujunaan Haaparannalta. Ei ole saatu jo alkuviikosta lähtien. En tiedä miksi, onkohan se loppuunmyyty? Olen yrittänyt kysyä Tågkompagnietilta (liikennöitsijältä, joka myy liput), mutta en saanut parempaa vastausta kuin, jos ei verkkokaupasta saa, sitten ei kai saa. Ns. asiakasapalvelu ei viitsinyt ottaa selvää, mistä on kyse.

En tiedä, pitäisikö olla iloinen vai ei, ettei saa. Tai siitä, että olen epäröinyt niin kauan, kunnes lippuja ei enää saatu, koska VR:n perushinta tuntui kohtuuttomalta enkä vielä tiennyt tarjouksesta. Jos olisin saanut heti alkuviikolla olisi minulle tapahtunut semmoinen kömmähdys, että paluumatkalla saapumisaika Haaparannalle klo. 19:50 ja lähtöaika Torniosta klo. 20:51. Olin varma, että reippaalla kävelyllä ehdin ja hätätilanteessa voi ottaa vielä taksin. Kunnes sitten joskus pari päivä sitten huomasin, että 19:50 Ruotsin aika onkin 20:50 Suomen aika. No, olisi tullut 60 EUR muutosmaksua VR:lle ja yksi yöpyminen hotellissa, mutta ainakin matka olisi tullut tehty Hymyilee 
tallennettu
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 250


« Vastaus #3 : Syyskuu 23, 2017, 20:39:54 »

Lienee eka juna loppuunmyyty, torniojokivarresta ovat rynnineet reissuun ....
tallennettu
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 706


« Vastaus #4 : Syyskuu 24, 2017, 20:39:40 »

Lienee eka juna loppuunmyyty, torniojokivarresta ovat rynnineet reissuun ....
Bodenistahan oli viimeksikin täysi poka käymässä Pohjois-Suomen ainoassa IKEAssa, joka sijaitsee Haaparannalla.
tallennettu
Johan-Antti Wahlstén
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 5


« Vastaus #5 : Syyskuu 26, 2017, 15:20:51 »

Tähän liittyen lauantaina on Dm12-liikennettä Oulun ja Haaparannan välillä:

https://julia.dy.fi/timetables?s=HPA&d=30.9.2017

Tilaajana näyttäisi olevan Bothnian Arc -yhdistys.
tallennettu
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 250


« Vastaus #6 : Syyskuu 26, 2017, 20:03:10 »

Näyttää olevan vain tuo yksi menopaluu. Sillä on yhteys Norrtågin kummankin suunnan ensimmäiseen vuoroon, mikä osaltaneen selittää, että niihin myydään eioota.
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 181


« Vastaus #7 : Syyskuu 26, 2017, 22:52:02 »

Tähän liittyen lauantaina on Dm12-liikennettä Oulun ja Haaparannan välillä:

Tilaajana näyttäisi olevan Bothnian Arc -yhdistys.

Näin taitaa olla http://www.kaleva.fi/lukijalta/mielipiteet/unelmajuna-oulusta-luulajaan-voisi-olla-totta/770338/

Heidän kotisvuista  https://www.bothnianarc.net/fi/tapahtumat/ löytyy vain Ei Tapahtumat[sic!]

Voisi tietysti soittaa toimitusjohtajalle Aalto ja kysyä löytyykö peruutuspaikkoja tms. Mutta en tiedä, haluanko enää, nyt kun VR:n tarjouslippuja pohjoiseen ei voi enää ostaa (vähintään 7 vrk etukäteen).
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 181


« Vastaus #8 : Syyskuu 26, 2017, 22:54:10 »

Lienee eka juna loppuunmyyty, torniojokivarresta ovat rynnineet reissuun ....
Bodenistahan oli viimeksikin täysi poka käymässä Pohjois-Suomen ainoassa IKEAssa, joka sijaitsee Haaparannalla.

IKEA:lle pyrkivät eivät selitä, miksi ensimmäinen juna pois Haaparannalta olisi täynnä.
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 181


« Vastaus #9 : Syyskuu 30, 2017, 21:24:38 »

Juna ei ole koskaan päässyt Haaparannalle. Uudella Haaparantaradalla on käytössä ERTMS (http://www.ertms.net). Ja toistaiseksi tuntemattomasta syystä juna ei pystynyt kommunikoimaan tuon valvontajärjestelmän kanssa.

Juna kulkee tavallisestikin ERTMs:llä, mutta epäilys / spekulointi oli, että ehkä Haaparantaradalla järjestelmä on päivitetty viime vuodesta, jolloin juna on viime kerran radalla ajanut.  

http://www.nsd.se/nyheter/dromtaget-otroligt-ledsamt-nm4656743.aspx
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1064


« Vastaus #10 : Syyskuu 30, 2017, 23:54:46 »

Pari kuvaa naapurin harrastajien sivulla Dm12-sarjan moottorivaunusta Haaparannassa - odottelee saapuvaa tapaamista, jota ei koskaan tapahtunut. http://postvagnen.com/forum/index.php?id=1146229
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2872


« Vastaus #11 : Lokakuu 01, 2017, 14:48:43 »

Voisiko joku käydä tuolla Postvagnenin keskustelussa vähän oikomassa tietoja? Puhuvat siellä ihan höpöjä.
Yritin rekisteröityä Postvagneniin, mutta vaikka tunnuksen aktivointi onnistui, sisäänkirjautuminen ei toimi. Väittää vain tunnukseni olevan lukittu.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 250


« Vastaus #12 : Lokakuu 01, 2017, 20:21:03 »

Onko Haaparannan järjestely sellainen että Suomen raideleveyden raiteet on asemarakennuksen sillä puolen, jolla Dm12 seisoo ja Ruotsin leveys löytyy rakennuksen toiselta puolelta ?
tallennettu
Jarkko Voutilainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 816


« Vastaus #13 : Lokakuu 01, 2017, 20:59:44 »

Onko Haaparannan järjestely sellainen että Suomen raideleveyden raiteet on asemarakennuksen sillä puolen, jolla Dm12 seisoo ja Ruotsin leveys löytyy rakennuksen toiselta puolelta ?
Kyllä.
tallennettu
Juha Riihimäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 688


« Vastaus #14 : Marraskuu 06, 2017, 09:24:03 »

Oivallista että yritystä liikenteen kehittämiseksi löytyy! Vielä kun saataisiin tavaraliikenne rullaamaan tasaisesti tuosta raideleveyden vaihdon yli...
tallennettu
Daniel Preiss
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 13


« Vastaus #15 : Tammikuu 05, 2021, 21:30:02 »

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/nya-pendeltagslinjen-kan-utokas-till-finland?cmpid=del%3Afb%3A20210104%3Anya-pendeltagslinjen-kan-utokas-till-finland%3Anyh%3Alp&fbclid=IwAR3enevP_y4wDzd8WvtYf5oN5zaRN193fYM1KdDsn2dM14bmOLnWG_TRQhw

Nyt on se aika että VR (tai joku muu) tarjoilee Kemista tai Oulusta juna-yhteis Hapanrantaan.
Dr12 ja siniset vaunut vois toimia lähes heti, kun sähköistys on valmis sitten Sm2 junalla.

Ja kun sopiva talgo-juna (1520 mm ja 25kV/50Hz + 1435mm ja 15kV/16,7 Hz) löytyy sitten vois olla yöjuna Helsinki (Turku) - Tampere - Oulu - Tornio - Haparanta - Boden - Kiruna  Hymyilee

https://www.youtube.com/watch?v=ZiH4kt14yGw
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2297


« Vastaus #16 : Tammikuu 05, 2021, 21:42:05 »

Dr12 ja siniset vaunut vois toimia lähes heti

Tähän tapaan? http://vaunut.org/kuva/94899 Hymyilee
tallennettu

Daniel Preiss
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 13


« Vastaus #17 : Tammikuu 06, 2021, 00:44:18 »


 Virnistää Tarkoitin Dv12
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Unelmajunia Luulaja - Haaparanta 30. syyskuuta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2021 Resiina