Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Junamatka Joensuusta Helsinkiin kestää jatkossa pidempään  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« : Syyskuu 30, 2017, 12:47:31 »

Huonoja uutisia junamatkustajille: Joensuusta Helsinkiin kestää jatkossa pidempään

https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/157031-huonoja-uutisia-junamatkustajille-joensuusta-helsinkiin-kestaa-jatkossa-pidempaan

Lainaus
Junaradan huono kunto pidentää matka-aikaa Itä-Suomessa.

Helsinki-Joensuu-vuoroja joudutaan hidastamaan 5-10 minuuttia 10.12. alkaen, VR tiedottaa.

Hidastus johtuu rataosuuden heikosta kunnosta, joka vaikeuttaa etenkin Lappeenranta-Joensuu-väliä. Välillä on voimassa lukuisia radan heikosta kunnosta johtuvia nopeusrajoituksia, minkä vuoksi matka-aikaa pidennetään.

- Rataverkon heikko kunto on näkynyt tänä vuonna merkittävästi kaukojunien täsmällisyydessä, joka on kokonaisuudessaan laskenut. Kaikista kaukoliikenteen myöhästymisistä yli puolet johtuu rataverkon heikosta kunnosta. Helsinki-Joensuu-reitin hidastaminen on edellytys täsmälliseen liikennöintiin kyseisellä rataosalla, kaukoliikenteen suunnittelujohtaja Juho Hannukainen kertoo.

Uudet aikataulut julkaistaan 12.10. ja ne tulevat voimaan 10.12. Aikataulut ovat voimassa 17.6.2018 asti.

Karjalainen kirjoitti perjantaina junien myöhästymisestä.
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 349


« Vastaus #1 : Syyskuu 30, 2017, 18:17:19 »

Tuntuu että junat ovat hidastuneet pikkuhiljaa koko ajan muutaman vuoden ajan.  Etenkin nopein Pendolino on ollut jo hitain pitkän ajan...
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1679


« Vastaus #2 : Lokakuu 01, 2017, 16:49:55 »

Onko tuo nyt seurausta VR Trackin laiminlyönneistä itäisten ratojen kunnossapidossa?

VR Trackihan suljettiin kokonaan pois uusista urakoista ja nyt Destia korjaa VR:n jälkiä.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/201611182200029417_uu.shtml
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1779


« Vastaus #3 : Lokakuu 01, 2017, 23:54:51 »

Tuolla välillähän on muutama siltapaikka, joissa on nopeusrajoituksia, mutta ei tietääkseni itse rata ole missään kohtaa niin huonossa kunnossa, että se nopeusrajoitusta aiheuttaisi. Kuulostaa melko dramaattiselta, kun kirjoitetaan Lappeenranta-Joensuu-radan heikosta kunnosta.
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1679


« Vastaus #4 : Lokakuu 02, 2017, 08:38:58 »

Tuolla välillähän on muutama siltapaikka, joissa on nopeusrajoituksia, mutta ei tietääkseni itse rata ole missään kohtaa niin huonossa kunnossa, että se nopeusrajoitusta aiheuttaisi. Kuulostaa melko dramaattiselta, kun kirjoitetaan Lappeenranta-Joensuu-radan heikosta kunnosta.

Kanavan yli on jo pitkään ajettu 10 km/h.

Melkein viikoittain tuota väliä reissaavana on jo normaaliksi muodostunut Parikkalassa seisoskelu. Yleensä konduktööritkin kuuluttavat montako minuuttia seistään, jotta tupakoitsijat ehtivät laiturille.

Pahin myöhästyminen oli 122 minuuttia, mutta yleensä 10 minuutin luokkaa.
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 349


« Vastaus #5 : Lokakuu 02, 2017, 11:47:13 »

Joo, no puolin ja toisin lienee "velttoilua". Kun Jyväskylä-Pieksämäki siirtyi Destialle, oli Naarajärven maantiesillan massanvaihto ajankohtainen. Useita vuosia oli kaikilla junilla siinä muistaakseni 50km/h hiljennys. Aika paljon meni energiaa hukkaan tuossakin kun kaikilla junilla tuohon jarruteltiin ja vastaavasti kiihdytettiin.

Mikä lie kanavan sillassa työlistalla, luulisi että ei kannattaisi oikein pitkään pitää 10km/h rajoitusta.. Eli vaikka totaalikatko ja silta kuntoon, jos nyt ei ihan kokonaan tarvita uutta betonirakennetta.

Näin harrastajan silmin, Destian työ vaikuttaa ajoittain vähän puuhastelulta, työkaluja, materiaaleja, työmiehiä ollut usein atun sisällä tai välittömässä läheisyydessä junan ohittaessa.. VR-Trackin puolesta on sanottava jämäkkä toiminta, kun juna tulee on kaikki kamat ja miehet siististi sivussa odottamassa radan valautumista.

Se miten tämä yleinen kilpailuttaminen on asiaa eteenpäin vienyt, valitaan se joka lupaa halvimmalla olla tekemättä mitään. Lienee pulmaa myös urakoiden valitsijoissa..
tallennettu
Simo Virtanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1679


« Vastaus #6 : Lokakuu 02, 2017, 15:02:37 »

Mikä lie kanavan sillassa työlistalla, luulisi että ei kannattaisi oikein pitkään pitää 10km/h rajoitusta.. Eli vaikka totaalikatko ja silta kuntoon, jos nyt ei ihan kokonaan tarvita uutta betonirakennetta.

Kokonaan uusi siltahan siihen on tulossa eli jonkinlaisesta tekohengityksestä on nykyisen sillan osalta kyse.

Sitä en osaa arvioida, että onko se urakkaan kuuluvaa vaiko Livin vetämää elvyttämistä.
tallennettu
Tauno-Juhani Lappi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 296


« Vastaus #7 : Lokakuu 02, 2017, 15:46:40 »

Ei kymmenen minuuttia mitään dramaattista ole mutta ikävä juttu kuitenkin.
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 349


« Vastaus #8 : Lokakuu 02, 2017, 16:22:46 »

Sinällään voisi sanoa että sillassa on huomattavaa ongelmaa kun on asetettu kympin rajoitus... Onkohan miten pitkään jo ollut, itsellä ollut vähän taukoa työmatkailussa vuoden verran..

No olihan sitä uutisiakin sillan korjaamisesta kahdelle raiteelle sopivaksi... Eli sieltä se. Uutisvuoksi tietää sanoa että nopeusrajoitus olisi nostettu 30km/h...

10min myöhästyminen toki ei ole niin ikävää, mutta kilovatteja menee aika paljon hukkaan kun raskasta rahtia ajellaan hiljaa sillan yli. Eli sinänsä motivaatio uuden pystyttämiseen lienee kohdallaan.

Sinänsä kun menin itse S2:lla Helsinkiin, jäi monessakin kohtaa useamman minuutin myöhään.. Mutta ilmeisesti aikataulu on niin löysä että perille tultiin etuajassa...  Näin kaiketi jos ei muut olosuhteet jätä myöhään liikaa..
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #9 : Lokakuu 02, 2017, 17:44:49 »

Mitäs tuosta, yhteys on kuitenkin yleensä vaihdoton ja kestää reilut neljä tuntia.

Mutta jos haluaa matkustaa Jyväskylästä etelään Pieksämäen kautta, menee usein lähes tunti vaihtoyhteyttä odotellessa Pieksämäellä. Ja jos siitä haluaa jatkaa Kouvolan kautta Kotkaan, menee toinen tunti Kouvolassa junan lähtöä odotellessa.

Suora junayhteys Jyväskylä-Kotka kestäisi noin 3 tuntia, mutta kahden vaihdon kanssa se on noin 5 tuntia.
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 273


« Vastaus #10 : Lokakuu 02, 2017, 23:34:03 »

Kun sekä Vuoksen että kanavan silloista rakennetaan molemmista kahdelle raiteelle riittävät niin olisi ehkä ollut jotenkin loogisempaa ulottaa kaksoisraideosuuskin Imatralta Lauritsalaan asti Joutsenon sijaan. Ehkä.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Junamatka Joensuusta Helsinkiin kestää jatkossa pidempään  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina