Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: YLE: Elämyskeskus suunnitteilla Turun ratapihan päälle  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 229


« : Kesäkuu 05, 2017, 14:52:57 »

Lisätietoa uutisesta .
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2037


« Vastaus #1 : Kesäkuu 05, 2017, 16:21:25 »

Kaipaisihan se jo päivitystä... Pyörittää silmiään
tallennettu

Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 364


« Vastaus #2 : Kesäkuu 05, 2017, 21:27:44 »

Ensin turkkulaiset pölli Tampereelta lokomon ja kirjoittivat sen väärin kee-kirjaimella, nyt sitten haluavat tampereen tyyliin keskustaan ratapihan päälle petonikannen ja tornihotellin. Ja vahvasti taitaa haaveissa siintää ratikkakin...

Koskahan vaikkapa Vilppulan ratapihan päälle tehdään kansi ja siihen pienellä rahalla kioski ja minigolfrata?
tallennettu
Timo Järvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 236


« Vastaus #3 : Kesäkuu 06, 2017, 11:35:38 »

Tampereen tauti kansiareenoineen kaikkineen on jo iskenyt Turkuun. Enää vain puuttuu veronmaksajien kannalta "täysin riskitön" tunnelihanke, ratikka ja metro sekä tiätysti keskustan agressiivinen täydennysrakentaminen, johon ainoat keskustan jäljellä olevat puistot ovat (ainakin rakennusliikkeiden mielestä) oiva ratkaisu. Toivottavasti "elämyskeskuksen" tiloille on muitakin maksavia asiakkaita kuin veronmaksajat. Virnistää
tallennettu
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 229


« Vastaus #4 : Marraskuu 06, 2017, 13:24:24 »

https://yle.fi/uutiset/3-9916421
tallennettu
Marko Hakanpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 14


« Vastaus #5 : Marraskuu 06, 2017, 16:29:33 »

Kiire hankkiutua eroon talleista ja kaikenlaisista huoltotiloista ja -laitteista etteivät mahdolliset kilpailijat voisi niitä hyödyntää. Poltetun maan taktiikkaa. Puhumattakaan mistään veturien kääntömahdollisuudesta.
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 398


« Vastaus #6 : Marraskuu 07, 2017, 11:35:50 »

Mihin tällaisia järjettömyyden mausoleumeja tarvitaan? Ihan tulee mieleen se Hämeenlinnan "Sunny car center"...
tallennettu
Miitre Timonen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 53


« Vastaus #7 : Marraskuu 07, 2017, 13:24:12 »

Jos tuollainen torni rakennetaan, niin siitä kannattaisi ehdottomasti tehdä Turun näkötorni, niin mitään erillistä tornia ei enää tarvita. Näkötornistakin on Turussa väännetty iät ja ajat.
tallennettu

Piin piis juuri potenssiin pii on pii.
Simo Virtanen
Käyttäjä
Paikalla

Viestejä: 1116


« Vastaus #8 : Marraskuu 07, 2017, 14:35:07 »

Sellaista peruspositiivista keskustelua täällä.
tallennettu
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 193


« Vastaus #9 : Marraskuu 07, 2017, 23:00:56 »

Kiire hankkiutua eroon talleista ja kaikenlaisista huoltotiloista ja -laitteista etteivät mahdolliset kilpailijat voisi niitä hyödyntää. Poltetun maan taktiikkaa. Puhumattakaan mistään veturien kääntömahdollisuudesta.

Minulla on käsitys, että Turun ratapiha on nykyiseen käyttötarpeeseen liian laaja, niin raiteiden määrässä kuin ratapihan pituudessa katsottuna. Konepajatarpeita ei enää ole eikä tavarajunat juurikaan seiso juuri tuolla alueella. Matkustajaliikenteellä on aktiivikäytössä vain raiteet 4-7 ja autolastauksia varten onko se nyt 3. Raiteita 1 ja 2 ei taida enää edes olla ja raide 7 on viimeinen, jolla on matkustajalaituri. Havainnekuvan portaikkomääristä voi päätellä että tulisi yksi uusi matkustajalaituri kahdella raiteella noiden edellämainittujen lisäksi, joten on tilaa uusillekin pelureille.

Takana näkyvä kerrostalokahdeksikko on jo olemassa. Sen edessä oleva pyöreä kompleksi on nykyisten junahuoltohallien paikalla, joten niillä täytyy olla jokin korvaava kuvio, ellei ne jää tuon alle tai ole jatkossa tarpeettomia.

Tämä kokonaisuus on muutaman päivän ikäinen uusi tieto. Viime vuosina on ollut tapetilla matkakeskuksen rakentaminen nykyisen linja-autoaseman tienoille, mikä olisi tarkoittanut rautatieaseman siirtymistä puolisen kilometriä koilliseen. Sen tämä toteutuessaan hautaa.

tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2037


« Vastaus #10 : Marraskuu 08, 2017, 06:51:34 »

Korjattakoon sen verran, että matkustajakäytössä ovat raiteet 3–7. Autovaunuilla (Gd) raide 1, aiemmin Gfot-vaunuilla raide 2 mutta Gfot-liikenne on loppunut. Laituriin otettaville erikoisjunille kakkosraide on hyvä, koska silläkin on laituri. Sitä on käytetty esim. museojunarungon seisontaraiteena.
tallennettu

Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 620


« Vastaus #11 : Marraskuu 08, 2017, 11:13:36 »

Eikö tässä ole enemmän myönteistä kuin kielteistä.

+ Ratapiha on liian iso tarpeeseen nähden, typerää pitää kallista rakennusmaata tyhjien raiteiden varaamana
+ Nykyinen jäähalli/konserttikeskus sijaitsee pajukossa kaukana kaikesta, joukkoliikenteenkin kannalta erinomaista, jos tällainen saadaan keskelle kaupunkia: asiakkaita tapahtumiin voi saada jopa satojen kilometrin päästä, kun junalla pääsee suoraan sisään
+ Havainnekuvat näyttävät sivistyneiltä, arkkitehtuuri ei ole niin pöyhkeää kuin eräissä toisissa ratkaisuissa

- Korkea hopeanvärinen torni on harvoin kaunis missään

Toki tartte sano et ei täsä kyl millä olis uskon et Typhoonist jokupäivä aika jättä.
tallennettu

Näin soivat saattokellot, Aleppon kellot, maailmantapahtumien merkiksi. https://www.youtube.com/watch?v=adYBxXWy4XE
Marko Hakanpää
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 14


« Vastaus #12 : Marraskuu 08, 2017, 15:38:22 »

Totta kai se on nykyiseen käyttöönsä liian iso. Mutta jos joku VR:n kilpailija joskus tulevaisuudessa tarvitsisi halli- ja huoltotilaa ja raiteita, niin niitä ei sinne sitten enää saa kun ne kerran on purettu. Samaahan on nähty koko rataverkolla: VR ei tarvitse joten voidaan purkaa. Tulevaisuudessa luultavasti on muitakin tarvitsijoita kuin VR.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 620


« Vastaus #13 : Marraskuu 08, 2017, 19:47:56 »

Näin muodoin. Mutta ymmärrettävää myös, ettei Turulla tai valtiolla ole mielenkiintoa jäädä odottelemaan, haluaisiko joku mahdollisesti ilmaantuva liikennöitsijä joskus ensi vuosikymmenellä vuokrata pari pilttuuta alueelta, jolla on suuri rahallinen arvo. Kaikenlaiset liikenteen varikkotoiminnot ovat nykymaailmassa väistyneet syrjemmällä sijaitseville halvemmille maille.
tallennettu

Näin soivat saattokellot, Aleppon kellot, maailmantapahtumien merkiksi. https://www.youtube.com/watch?v=adYBxXWy4XE
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: YLE: Elämyskeskus suunnitteilla Turun ratapihan päälle  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2017 Resiina