Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Museojuna tasoristeysonnettomuudessa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Ari-Pekka Lanne
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 318


« Vastaus #25 : Kesäkuu 15, 2017, 13:30:37 »

Ruotsissa (näin muistelen kuulleeni) vetureissa on vaihtokytkin (tavara/pika), jolla voi ohjailla tasoristeyksen hälytyksen toiminta-aikaa.

Tästä ajatuksestahan voisi jalostaa käänteisenkin sovelluksen. Eli että vetureissa olisi »kertaajat», jotka juoruilevat edessä olevan ylikäytävän turvallisuuslaitoksen toimivuudesta. Kuinkahan suuren työn takana sellaisen ymppääminen olisi osaksi jo olemassa olevaa JKV-laitteistoa?
tallennettu

Meitä on joka kelille – muuten junat jäisi ajamatta.
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 576


« Vastaus #26 : Marraskuu 01, 2017, 20:57:33 »

Ruotsissa (näin muistelen kuulleeni) vetureissa on vaihtokytkin (tavara/pika), jolla voi ohjailla tasoristeyksen hälytyksen toiminta-aikaa.

Tästä ajatuksestahan voisi jalostaa käänteisenkin sovelluksen. Eli että vetureissa olisi »kertaajat», jotka juoruilevat edessä olevan ylikäytävän turvallisuuslaitoksen toimivuudesta. Kuinkahan suuren työn takana sellaisen ymppääminen olisi osaksi jo olemassa olevaa JKV-laitteistoa?

Ruotsissa tämä toiminto on sikäläisessä JKV:ssa olemassa kuten edellisessä viestissä kerroinkin.
Työ olisi Suomessa suuri. Ja kuten aiemminkin jo laitoin, niin täällä kulttuuri ei tue kyseistä ajattelutapaa:

Lainaus
https://julkaisut.liikennevirasto.fi/pdf8/lo_2014-07_rato6_web.pdf

Varoituslaitosta ei saa varustaa tasoristeysopastimella, jos
– varoituslaitos hälyttää kohdassa 6.5.3.2.2 esitettyjen vaatimusten mukaisen ajan ennen raiteen suurimman nopeuden mukaista nopeutta käyttävän yksikön saapumista tasoristeykseen,
– raidetta käytetään junaliikenteessä, 
– raiteen suurin nopeus hälytysosuudella on yli 35 km/h tai
– raiteen kautta voidaan varmistaa kulkutie.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Museojuna tasoristeysonnettomuudessa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2018 Resiina