Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n suosituimmat junavuorot täpötäynnä – eläköityneitä vaunuja liikenteeseen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Joonas Lindholm
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 87


« Vastaus #25 : Marraskuu 23, 2017, 15:01:32 »

https://www.aamulehti.fi/uutiset/tampereelta-paasee-helsinkiin-jopa-alle-9-eurolla-vrlta-myos-muita-hyvia-uutisia-junamatkustajille-200545633
Tuossa sanottiin, että 18 Ex-vaunun käyttöönotolla saataisiin noin 2000 uutta matkustajapaikkaa. Tuossa tapauksessahan jokainen Ed korvattaisiin yhdellä Ex:llä, vaikka eihän Ex:n kapasiteetti ole Ed:tä lähelläkään.
Saattaa jotenkin onnistua yöjunissa, koska kapasiteetti loppuisi luultavasti kesken vain harvoin. Mahdollisesti myös Oulu-Kuopio/Rovaniemi-junissa voitaisiin Ed:t korvata suoraan Ex:llä, mutta ahdasta tuli tällöinkin. Toisesta Rovaniemen junaparista voitaisiin poistaa vain toinen Ed matalalattiaisuuden säilyttämiseksi. Samoin IC700/701:n Ed voidaan korvata Ex:llä ja kapasiteetti riittänee. Nyt olisi vapautunut 10 Ed:tä. Vielä pitäisi löytyä 8 Ed:tä, jotka voitaisiin suoraan korvata Ex:llä. Vararunkoja ei voi edes harkita, koska kapasiteettiongelmia on jo nykyäänkin. Siinä Ed:n korvaamiseen tarvittaisiin 2 Ex:ää. Toki joillakin suosituimmilla vuoroilla olisi Extra-luokalle paljon kysyyntää, kun taas Tampere-Pori-välillä olisi vain vähän kysyntää, jolloin siltä väliltä korvattaisiin kaksi Ed:tä kahdella Ex:llä. Itse sijoittaisin loput Ex:t (6 kpl) luultavasti vararunkoihin, jolloin vapautuisi vain 3 Ed:tä.
Vapautuvia vaunuja olisi 15 kpl, joista 2 Edb:tä. Näiden yhteiskapasiteeetti olisi 1689 istumapaikkaa, jonka VR voi pyöristää 2000:een.
tallennettu
Heikki Vilhunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 164


« Vastaus #26 : Marraskuu 24, 2017, 10:35:54 »

Tämähän tarkoittaisi kalustoyhtiön olevan monopoliasemassa, eli käytännössä sanelevan hinnoittelun.
Heikki: kalustoyhtiöllä on luonnollinen monopoli, VR:llä keinotekoinen.
Mikko: Kun valtio määrää monopolin(kalustoyhtiö), jonka kalustoa operaattoreiden velvoitetaan käyttävän (kaiketi kalustoyhtiön hinnoittelulla), en kutsuisi sitä luonnolliseksi monopoliksi. Hymyilee
tallennettu
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 425


« Vastaus #27 : Marraskuu 24, 2017, 23:45:08 »


Leena Luhtanen Wikibedia.
"Yhtenä ensimmäisistä toimistaan hän palautti Kimmo Sasin vaihtaman VR:n hallituksen samojen tahojen edustamaksi kuin se oli ennen vaihdosta. Kysymys liittyi VR:n pääomarakenteeseen ja strategiaan Samuli Haapasalon yhdessä Tiina Kortteen kanssa laatiman Tie auki taivasta myöden -muistion sisältämästä ajatuksesta muuttaa VR:n luonnetta Pendolino-painotteisemmaksi Itä- ja Pohjois-Suomen teollisesta tavarankuljettajasta".
Mitäköhän tämä tarkoittaa Suomeksi??
tallennettu

Skiffari 40
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 624


« Vastaus #28 : Marraskuu 25, 2017, 12:22:30 »

VR:n mukaan Turussa pilattuja vaunuja ei olla ensisijaisesti ottamassa liikenteeseen.

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3742781/VR+siirtaa+Turun+ratapihan+vaunuja+sisatiloihin
tallennettu

Rinnakkaisohjelma - olohuone järjestelmäharrastuksen ystäville https://www.youtube.com/user/rinnakkaisohjelma/videos
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 921


« Vastaus #29 : Marraskuu 25, 2017, 15:12:14 »

Koska VR on tunnetusti yleinen hyväntekijä ja liikennöi myös siellä, missä se ei ole liiketaloudellisesti kannattavaa, ehkä saamme nähdä nyt entisöitäviä Ex-vaunuja - ja miksei Eil:ejäkin - vaikkapa Nurmes-Kontiomäki- ja Jyväskylä-Äänekoski-välin VR:n asiakaslähtöisissä markkinajunissa.
tallennettu
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 425


« Vastaus #30 : Marraskuu 25, 2017, 17:34:38 »

Mikko, "Suomenna" tuo "L. Luhtanen". Eli onko tämä "Tie auki taivasta myöden" saman katekorian juttuja kuin "varpaat välimeressä"
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 25, 2017, 17:55:55 kirjoittanut Jouni Halinen » tallennettu

Skiffari 40
Jukka Ahtiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 121


« Vastaus #31 : Marraskuu 25, 2017, 19:23:56 »


Hyvä, jos liikennettä siirtyy ja siirretään raiteille. Optiona tulee seuraavia voittoja:

1. ILMASTO

1.1 Maapallo on lämminnyt ennätyskuumaksi (HS 23.7.2017)

1.2 Liikenteen kasvihuonepäästöt Suomessa: Maantieliikenne 90 %, Rautatieliikenne 1%   (Trafi 20.07.2016)
http://katsaukset.trafi.fi/etusivu/kestavyys/liikenteen-kasvihuonekaasupaastot.html

2. LIIKENNETURVALLISUUS

2.1 Rautatieliikenne: Ei ylinopeuksia

2.2 Maantieliikenne:

2.2.1 Joka toinen bussikuski sanoo ajavansa ylinopeutta kiireen takia   (HS 9.6.2015)
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002830540.html

2.2.2 Suomessa 50 prosenttia ajaa ylinopeutta    (Uusimaa 1.8.2016)
http://www.uusimaa.fi/artikkeli/418199-50-prosenttia-ajaa-ylinopeutta-suomessa-hs-poliisille-entista-reilumpi-keino

2.2.3 Onnettomuuksien pääaiheuttajista 38 % ajoi ylinopeutta vähintään 10 km/h     (Yle 28.12.2015)
https://yle.fi/uutiset/3-8556302

2.2.4 Henkilövahinkojen onnettomuuskustannukset tieliikenteessä 2014 yhteensä noin 1,3 miljardia €  (Trafi 5/2016)
https://www.trafi.fi/tietopalvelut/julkaisut/2016_tutkimukset/tieliikenteen_onnettomuuskustannusten_tarkistaminen

Mitä kohtaan 1 tulee, niin turha lähteä liikkeelle siltä pohjalta, että Suomen osuudella ei ole merkitystä.
Asiassa voi lähteä liikkeelle näin:
Maa, joka on kehityksen kärjessä, toiminee luotettavana alustana investoinneille.
Vapaamatkustajia ilmastoasiassa ei tarvitse sallia.

tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR:n suosituimmat junavuorot täpötäynnä – eläköityneitä vaunuja liikenteeseen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2017 Resiina