Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Juna pysähtyi ensimmäisen kerran Hennan asemalla - mikä oli edellinen?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Jorma Rauhala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 662


« Vastaus #25 : Joulukuu 19, 2017, 21:37:27 »

Yksi vanhalle radalle rakennettu uusi on Oitti (seisake). Kun se avattiin muistaakseni 1995, niin entinen Oitti jäi olemaan, mutta sai uuden nimen Hausjärvi. Rataosan liikennepaikat siis lisääntyivät. Liikennepaikkahaku on jotenkin hassu näiden suhteen eli antaa vaikeaselkoisen tuloksen.
Tosin siirto taisi olla puolisen kilometriä
Uusi Oitti rakennettiin Oitin aseman pääopastimien ulkopuolelle linjalle paremmin asukkaiden saavutettavaan sijaintipaikkaan, eli ei voinut matkustajalaiturin siirto enää jatkaa entisellä nimellä. Mutta koska Oitti oli vakiintunut nimi, niin uusi linjan puolella sijaitseva seisake saikin ottaa vanhan Oitti-nimen ja itse ikiaikaiselle Oitin asemalle ratapihoineen ja laitureineen annettiin uusi nimi Hausjärvi tavara. Nykyinen Oitti on siis uudehko liikennepaikka. Jos laiturin siirto olisi pysynyt opastimien sisällä, nimijärjestelyihin ei olisi tarvinnut mennä.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 878


« Vastaus #26 : Joulukuu 20, 2017, 19:51:39 »

Kun yöjunaliikenne Kolariin alkoi 1985, käsittääkseni se oli silloin henkilöliikenteen asemana uusi. Muille yöjunan pysähdyspaikoille oli ollut lättäliikennettä aikoinaan.
tallennettu
Ari Palin
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 878


« Vastaus #27 : Joulukuu 20, 2017, 19:58:01 »

Yksi vanhalle radalle rakennettu uusi on Oitti (seisake). Kun se avattiin muistaakseni 1995, niin entinen Oitti jäi olemaan, mutta sai uuden nimen Hausjärvi. Rataosan liikennepaikat siis lisääntyivät. Liikennepaikkahaku on jotenkin hassu näiden suhteen eli antaa vaikeaselkoisen tuloksen.
Tosin siirto taisi olla puolisen kilometriä
Uusi Oitti rakennettiin Oitin aseman pääopastimien ulkopuolelle linjalle paremmin asukkaiden saavutettavaan sijaintipaikkaan, eli ei voinut matkustajalaiturin siirto enää jatkaa entisellä nimellä. Mutta koska Oitti oli vakiintunut nimi, niin uusi linjan puolella sijaitseva seisake saikin ottaa vanhan Oitti-nimen ja itse ikiaikaiselle Oitin asemalle ratapihoineen ja laitureineen annettiin uusi nimi Hausjärvi tavara. Nykyinen Oitti on siis uudehko liikennepaikka. Jos laiturin siirto olisi pysynyt opastimien sisällä, nimijärjestelyihin ei olisi tarvinnut mennä.

Malmilla kuitenkin henkilöliikenteen asema ja raiteenvaihtopaikka ovat samannimisiä, vaikka ne sijaitsevat eri opastinvälillä. Tosin näin on vain pohjoisen suuntaan mentäessä. Etelään päin mentäessa samat opastimet suojaavatkin niin raiteenvaihtopaikkaa kuin henkilöasemaakin.
tallennettu
Jouni Hytönen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1545


« Vastaus #28 : Joulukuu 21, 2017, 10:50:09 »

Malmilla kuitenkin henkilöliikenteen asema ja raiteenvaihtopaikka ovat samannimisiä, vaikka ne sijaitsevat eri opastinvälillä. Tosin näin on vain pohjoisen suuntaan mentäessä. Etelään päin mentäessa samat opastimet suojaavatkin niin raiteenvaihtopaikkaa kuin henkilöasemaakin.
Ne ovat kuitenkin molemmat Malmin varsinaisten tulo-opastimien ja Liikennepaikka alkaa -merkkien välissä. Eteläraja on kilometrillä 10+125 ja pohjoisraja kilometrillä 11+961.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Juna pysähtyi ensimmäisen kerran Hennan asemalla - mikä oli edellinen?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2018 Resiina