Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Lisärahoitusta raideliikenteeseen  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 [2] | Siirry alas Tulostusversio
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 562


« Vastaus #25 : Joulukuu 23, 2017, 18:30:27 »

Keskisuomalainen huomasi virheensä.

https://www.ksml.fi/kotimaa/Uudet-junavuorot-Ähtäriin-eivät-tue-eläinpuiston-päivävierailijoita/1086424
tallennettu
Pekka Laakso
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 33


« Vastaus #26 : Joulukuu 23, 2017, 20:49:28 »

Ei kai kukaan aivan vakavissaan usko joidenkin hemmetin pandojen aikaansaaneen parin henkilöjunan lisäyksen Haapamäki-Seinäjoki-välille? Oikeasti??? Kai siihen täytyy olla jokin muu, pätevämpi syy. Se, että lehdistö hehkuttelee tämän pandojen ansioiksi on vain osoitus toimittajien ammattitaidottomuudesta. Jotta näin.
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 562


« Vastaus #27 : Joulukuu 23, 2017, 21:02:03 »

Jyväskylä-Haapamäki-Seinäjoki-junien lakkauttamista muutama vuosi sitten vastustettiin sillä perusteella, että reitin varrella on paljon tärkeitä turistikohteita.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 673


« Vastaus #28 : Joulukuu 23, 2017, 22:39:45 »

Myös KMV-lehti heräsi ihmettelemään tilannetta.

https://www.kmvlehti.fi/uutiset/kysyimme-vrlta-kuinka-uudet-vuorot-lisaavat-mahdollisuutta-vierailla-ahtarin-elainpuistossa-200624752/

Alkuperäistä juttua ei tosin ole muutettu.

Myös STT on levittänyt ilosanomaa suorista vuoroista eläinpuistoon. ESS:n lisäksi jutun julkaisivat useat isot sanomalehdet.

https://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/art2424533#cxrecs_s

Aamulehti: "Maaliskuun loppupuolella käynnistyvät lisävuorot helpottavat esimerkiksi vierailua Ähtärin eläinpuistossa pandojen luona."

https://www.aamulehti.fi/uutiset/tampereelta-paasee-suoralla-junayhteydella-pandojen-luokse-matka-aika-helsinkiin-pitenee-radan-huonon-kunnon-vuoksi-200617648/
tallennettu

Rinnakkaisohjelma - olohuone järjestelmäharrastuksen ystäville https://www.youtube.com/user/rinnakkaisohjelma/videos
Pekka Laakso
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 33


« Vastaus #29 : Joulukuu 24, 2017, 14:28:05 »

Jyväskylä-Haapamäki-Seinäjoki-junien lakkauttamista muutama vuosi sitten vastustettiin sillä perusteella, että reitin varrella on paljon tärkeitä turistikohteita.

Ihan vain maalaisjärjellä ajateltuna tämä peruste toimii vain päiväsaikaan turistikohteiden aukioloaikojen puitteissa kulkeviin juniin. Nyt junia ollaan lisäämässä kulkuun aamuyöstä ja illalla myöhään. Olen aikoinaan itsekin käynyt Ähtärin eläinpuistossa junien kautta.
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 562


« Vastaus #30 : Joulukuu 24, 2017, 14:31:58 »

Jyväskylästä aamulla kello kuusi lähtevä taajamajuna on kyllä arvoitus. Kuka sillä matkustaa ja.mihin?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1546


« Vastaus #31 : Joulukuu 24, 2017, 14:37:09 »

Jyväskylästä aamulla kello kuusi lähtevä taajamajuna on kyllä arvoitus. Kuka sillä matkustaa ja.mihin?


Minä olen sillä joskus käynyt Tuurin kyläkaupassa Haapamäeltä käsin. Matkustajia ei sillä kertaa juuri ollut muita.
tallennettu
Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 85


« Vastaus #32 : Joulukuu 25, 2017, 12:58:22 »

Jyväskylästä aamulla kello kuusi lähtevä taajamajuna on kyllä arvoitus. Kuka sillä matkustaa ja.mihin?


Minä olen sillä joskus käynyt Tuurin kyläkaupassa Haapamäeltä käsin. Matkustajia ei sillä kertaa juuri ollut muita.

Matkustin kyseisellä junavuorolla pe-aamuna 25.8. tänä vuonna Haapamäeltä Seinäjoelle. Matkustajia oli junan saapuessa Haapamäelle kymmenkunta ja Seinäjoelle runsaat 20 eli jotain kuitenkin Hymyilee.
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 938


« Vastaus #33 : Joulukuu 25, 2017, 13:53:44 »

Tämä lienee jo VR:nkin historian kovin pravdaesitys koskaan...  Hymyilee
tallennettu
Pekka Laakso
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 33


« Vastaus #34 : Joulukuu 25, 2017, 15:01:56 »

Jyväskylästä aamulla kello kuusi lähtevä taajamajuna on kyllä arvoitus. Kuka sillä matkustaa ja.mihin?


Minä olen sillä joskus käynyt Tuurin kyläkaupassa Haapamäeltä käsin. Matkustajia ei sillä kertaa juuri ollut muita.

Kun itse sillä taannoin Haapamäeltä Seinäjoelle keskellä viikkoa matkustin keräsi se Ähtäristä alkaen matkustajia niin, että Seinäjoelle tultaessa kyydissä oli nelisenkymmentä matkustajaa, jotka jatkoivat kuka minnekin.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1546


« Vastaus #35 : Joulukuu 25, 2017, 16:08:07 »

Jyväskylästä aamulla kello kuusi lähtevä taajamajuna on kyllä arvoitus. Kuka sillä matkustaa ja.mihin?


Minä olen sillä joskus käynyt Tuurin kyläkaupassa Haapamäeltä käsin. Matkustajia ei sillä kertaa juuri ollut muita.

Kun itse sillä taannoin Haapamäeltä Seinäjoelle keskellä viikkoa matkustin keräsi se Ähtäristä alkaen matkustajia niin, että Seinäjoelle tultaessa kyydissä oli nelisenkymmentä matkustajaa, jotka jatkoivat kuka minnekin.

Sehän on melko paljon sitten kuitenkin. Verrokkina Tampereelle menevä iltajuna H 428 kerää nykyään keskellä viikkoa alle 10 matkustajaa. Seinäjoelta tulevan yhteysjunan lopettaminen on vähentänyt matkustajia.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 673


« Vastaus #36 : Joulukuu 30, 2017, 01:34:18 »

VR vastasi tiedusteluuni varsin tutuiksi jo muualta tulleilla virkkeillä:

"Hei Petri,

kiitos yhteydenotostasi koskien Vilppula – Seinäjoki välille lisättäviä 12 uutta junavuoroa.

Vuorot kulkevat Vilppulan ja Seinäjoen välillä kello 21.19 – 23.15 sekä Seinäjoen ja Vilppulan välillä 4.45 – 6.40 sekä 6.50 – 8.50.

Uudet junavuorot palvelevat erityisesti työmatka- ja asiointiliikennettä Tampereen ja Helsingin suuntaan. Ensimmäinen vuoro on perillä Tampereella jo ennen kahdeksaa, ja Helsingistäkin saapuva työmatkalainen ehtii junalla vielä illaksi kotiin. Vuorot tarjoavat yhteyden myös pohjoiseen kulkeviin yöjuniin ja takaisin. Rataverkkoja suunnitellaan kokonaisuutena ja uudet junavuorot parantavat koko rataosuuden matkustustarpeita. Vuorojen lisäämisen tuoma piristys heijastuu myös Ähtärin kautta liikennöiviin päivävuoroihin."


Sivistyneenä yhden ällän ylioppilaana toki tiedänkin, että alkuräjähdyksen jälkeen kaikki on jollakin tavalla liittynyt kaikkeen.

Yksi ulottuvuus tähän aiheeseen on vielä se, miten asiallista eläinpuistoa kohtaan oli käyttää hyväksi sen viime aikoina saamaa (panda)julkisuutta ja yrittää peesailla sitä sekoittamalla Ähtärin eläinpuisto junavuorojen markkinointiin. Miten piristävästi heijastuu eläinpuisto-osakeyhtiön liiketoimintaan, että joku ulkopuolinen taho lupailee parantuneita yhteyksiä eläinpuistoon ilman katetta.
tallennettu

Rinnakkaisohjelma - olohuone järjestelmäharrastuksen ystäville https://www.youtube.com/user/rinnakkaisohjelma/videos
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 291


« Vastaus #37 : Joulukuu 30, 2017, 10:08:38 »


Tutkin huvikseni, miten pandamatkailu täältä Jyväskylästä käsin onnistuisi rautapyöriä käyttäen.

Lähtö olisi Matkakeskukselta aamukuudelta, ja astuisin Epz:n seisakkeelle klo 7:43 aikoihin. Siitä menisi puistolle 15-20 minuuttia rauhallisella kävelyllä. Perillä pitäisi vartoa pari tuntia, sillä puisto avataan klo 10.

VR-yhtymä tarjoaisi myös vaihtoehtoisen reitin via Tpe ja Sk, mutta en ole niin innokas junamatkailija, että tekisin moisen kiertomatkan. Ja paluujunakin tässä vaihtoehdossa lähtisi vasta illalla klo 20:44.

Valittuani aamun taajiksen pääsisin siis heti klo 10 kiertämään puistoa ja moikkaamaan mustavalkoisia sympaattisen näköisiä Kiinan ihmeitä.

Kiirettä kuitenkin pitäisi, sillä päivän ensimmäinen taajis Jyväskylään lähtisi Epz:n seisakkeelta jo klo 11:37 eli tehokasta peliaikaa puiston kiertämiseen jäisi reilu tunti, mikä on aivan liian vähän. Voisin tietysti hyödyntää koko aukioloajan, mutta tällöin paluutaajis lähtisi vasta klo 20:44.

Toivottavasti lisävuorot tuovat paljon matkustajia vanhalle Pohjanmaan radalle ja elävöittävät siinä samalla myös Jy-Sk-Jy –vuoroja, joille joudun aikataulullisista syistä sanomaan kiitos, mutta ei kiitos.



tallennettu
Mikko Kosonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 77


« Vastaus #38 : Joulukuu 31, 2017, 02:18:24 »

Jyväskylästä aamulla kello kuusi lähtevä taajamajuna on kyllä arvoitus. Kuka sillä matkustaa ja.mihin?


Olisi varmasti enemmän matkustajia, jos aamujuna lähtisi Jyväskylästä 7.30 ja saapuisi Seinäjoelle 10.15. Tällöin Pieksämäen suunnasta muodostuisi yhteys junasta joka saapuu Jyväskylään 7.20. Myös Seinäjoelta edelleen jatkoyhteydet Vaasaan 10.28, sekä Helsinkiin 10.37. Eikä tämä vaatisi lisärahoitusta, eikä lisäkalustoa.
tallennettu
Arto Papunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 93


« Vastaus #39 : Joulukuu 31, 2017, 04:39:18 »

Mutta siinä tapauksessa puuttuisi yhteys Seinäjoelta heti Ouluun. (Toki näköjään Jyväskylästä pääsee Tampereen kautta, mutta väliltä tietenkään ei)

tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 673


« Vastaus #40 : Tammikuu 18, 2018, 11:59:21 »

Tiedotus. Pandat ovat tänään saapuneet Suomeen, ja pääsevät pian Ähtäriin. Tämän kunniaksi parannetaan junaliikennettä.

25.3.2018 käynnistyvät lisävuorot mahdollistavat sujuvan vierailun Ähtärin eläinpuistoon. Vuorot kulkevat Vilppulan ja Seinäjoen välillä kello 21.19–23.15 sekä Seinäjoen ja Vilppulan välillä 4.45–6.40 sekä 6.50–8.50.
tallennettu

Rinnakkaisohjelma - olohuone järjestelmäharrastuksen ystäville https://www.youtube.com/user/rinnakkaisohjelma/videos
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 938


« Vastaus #41 : Tammikuu 18, 2018, 13:35:21 »

Muistin virkistämiseksi ohessa VR:n 19.12.2017 julkaisema tiedote:

--



* VR-tiedote 19122017.JPG (83.47 kilotavua, 641x433 - tarkasteltu 222 kertaa.)
tallennettu
Ismo Kirves
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 67


« Vastaus #42 : Helmikuu 06, 2018, 21:32:51 »

Palvelevathan nuo vuorot kuitenkin paikallisia asukkaita Vilppulan yläpuolella ja mahdollistavat aikaisen yhteyden etelään. Ja toisaalta Helsingistäkin voi lähteä työpäivän jälkeen takaisin. Nykyisin joutuu lähtemään kesken iltapäivän.
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 562


« Vastaus #43 : Helmikuu 06, 2018, 23:15:21 »

Ähtärin eläinpuistossa voi myös yöpyä. En tosin tiedä kuinka myöhään illalla henkilökunta on paikalla ottamassa turisteja vastaan.
tallennettu
Pekka Laakso
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 33


« Vastaus #44 : Helmikuu 10, 2018, 19:36:34 »

Onkohan tässä se todellisempi syy miksi vankkojen yöpyminen halutaan siirtää Vilppulasta Seinäjoelle...?



* Töhritty vankka.jpg (60.39 kilotavua, 708x203 - tarkasteltu 173 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 12, 2018, 22:46:34 kirjoittanut Pekka Laakso » tallennettu
Sivuja: 1 [2] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Lisärahoitusta raideliikenteeseen  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2018 Resiina