Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: HSL kalustoyhtiö JKOY  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] 2 | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 817


« : Joulukuu 30, 2017, 12:36:36 »

Missähän vaiheessa VR on luopunut JKOY:n omistuksestaan ?

http://www.junakalusto.fi/site/?lan=1&page_id=3
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 2018, 18:18:32 kirjoittanut Jari Välimaa » tallennettu
Taavi Ahonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 43


« Vastaus #1 : Joulukuu 30, 2017, 15:48:22 »

http://www2.kauniainen.fi/dynasty/fin/kokous/20172527-6.PDF

Tuosta ainakin löytyy jotain tietoa
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 817


« Vastaus #2 : Joulukuu 31, 2017, 13:05:05 »


Kiitos, tuo siis selitti asian, eli Kauniainen maksoi VR:n ulos 3000 € :lla.

tallennettu
Taavi Ahonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 43


« Vastaus #3 : Joulukuu 31, 2017, 13:11:13 »


Kiitos, tuo siis selitti asian, eli Kauniainen maksoi VR:n ulos 3000 € :lla.



"KH päätti tuolloin hyväksyä, että kaupunki ostaa VR:n omistamat Pääkaupunkiseudun Junakalusto Oy:n osakkeet yhdessä Espoon kaupungin, Vantaan kaupungin ja Helsingin kaupungin kanssa. Kauniaisten osuus ostettavista Junakalustoyhtiön osakkeista on 3 osaketta, ja yhtiön net to varallisuuteen perustuva kauppahintaosuus arviolta 3 000 euroa (alv 0)."

Ei Kauniainen pelkästään vaan kaikki muutkin
tallennettu
Taavi Ahonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 43


« Vastaus #4 : Joulukuu 31, 2017, 13:13:31 »

https://dev.hel.fi/paatokset/asia/hel-2016-001848/khs-2016-8/ Tuolta löytyy tarkemmat tiedot

"Junakalustoyhtiön kuntaosakkeenomistajat ovat neuvotteluissa lähteneet siitä, että ne ostavat VR:n osakkeet seuraavasti:
Helsinki ostaa 31 osaketta (kaupan toteutumisen jälkeen yhteensä 99 osaketta),
Vantaa ostaa 21 osaketta (kaupan toteutumisen jälkeen yhteensä 55 osaketta),
Espoo ostaa 15 osaketta (kaupan toteutumisen jälkeen yhteensä 39 osaketta) ,
Kauniainen ostaa 3 osaketta (kaupan toteutumisen jälkeen yhteensä 7 osaketta).
Helsingin kaupungin omistusosuus Junakalustoyhtiöstä on kaupan toteutumisen jälkeen 49,5 %"
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 817


« Vastaus #5 : Joulukuu 31, 2017, 13:13:52 »

HSL virallinen sivusto operointiyhtiön kilpailutuksesta vuosiksi 2022 - 2032 on

https://www.hsl.fi/helsinkitendering

Ja esitykset englanniksi.

Suvi Rihtniemi: Alustus: https://www.hsl.fi/sites/default/files/uploads/introduction_to_tendering.pdf

Kimmo Sinisalo: 69 sivuinen esitelmä tarjouskilpailusta. https://www.hsl.fi/sites/default/files/uploads/train_tendering_project.pdf

Osallistujaluettelo : https://www.hsl.fi/sites/default/files/uploads/list_of_attendees_0.pdf

Kilpailutus on alkamassa keväällä 2018 ja lopullinen tarjouspyyntö 2019.

tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 817


« Vastaus #6 : Helmikuu 06, 2018, 09:39:34 »


RATA2018 seminaarista HSL näkemyksiä tulossa olevasta kilpailutuksesta, melkoisesti tavoitteita.


* Lankinen Tuomo_HSL-junaliikenteen kilpailutus.pdf (225.18 kilotavua - ladattu 356 kertaa.)
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 817


« Vastaus #7 : Helmikuu 13, 2018, 15:31:12 »


VR Hyvästi ?

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005563334.html


* hsl.pdf (931.21 kilotavua - ladattu 219 kertaa.)
tallennettu
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 340


« Vastaus #8 : Helmikuu 14, 2018, 15:14:51 »


RATA2018 seminaarista HSL näkemyksiä tulossa olevasta kilpailutuksesta, melkoisesti tavoitteita.


Tavoitteet ja menettelyt ovat tuossa aika tavanomaisia ja varsin luontevia.

Tuossa jäin miettimään sitä, että kilpailun voittajalla on palkkaamisvelvoite kolmannelta osapuolelta (VR). Se ei ole aivan tavanomaista (esimerkiksi bussiliikenteen Lonka-sopimus on ammattilittojen, työnantajaliiton ja Helsingin kaupungin keskeinen viisikantasopimus), mutta toki luontevaa. Toivottavasti palvelusopimus osataan kirjoittaa siten, että sopimusvuosien jälkeen seuraava palvelutoimittaja ei joudu aivan tyhjästä lähtemään liikkelle. Sellainen tilanne olisi helposti nähtävissä kilpailun esteeksi.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 817


« Vastaus #9 : Helmikuu 25, 2018, 10:17:54 »


HSL päätöksiä 13.2

HSL on jo kauan valmistautunut kilpailuttamaan ostamansa lähijunaliikenteen. Hankinnan valmistelu ja tasapuolisen kilpailun edellytysten toteutuminen on edennyt siten, että HSL voi nyt käynnistää tarjouskilpailun lähijunien liikennöintiä ja kunnossapitoa koskevasta sopimuksesta, joka tulee voimaan 27.6.2021. Kilpailutus toteutetaan kaksivaiheisella neuvottelumenettelyllä, joka on tarkoitus ratkaista huhtikuussa 2020. Tarjousten vertailussa ja sopimuksen kannusteissa otetaan merkittävällä painolla huomioon liikenteenhoidon laatu ja luotettavuus.

http://hsl01.hosting.documenta.fi/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2018503-5


* Dynasty tietopalvelu _ HSL.pdf (124.37 kilotavua - ladattu 215 kertaa.)
* 2018503-5-1.PDF (691.21 kilotavua - ladattu 491 kertaa.)
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 817


« Vastaus #10 : Maaliskuu 06, 2018, 16:39:49 »


VR menetti taas rahaa:

https://www.hsl.fi/uutiset/2018/hsl-ja-vr-sopivat-uuden-hinnan-sopimukselleen-lahijunaliikenteesta-14705
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 817


« Vastaus #11 : Maaliskuu 19, 2018, 10:09:12 »


VR luottaa menestymiseen HSL kilpailussa

http://www.vrgroup.fi/fi/vrgroup/uutishuone/uutiset-ja-tiedotteet/vr-lahtee-hsl-kilpailutukseen-hyvista-lahtokohdista-130220181401/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 817


« Vastaus #12 : Huhtikuu 16, 2018, 11:21:20 »

HSL aloittanut kilpailutuksen lähijunaliikenteestä :

Sopimukseen sisältyy HSL:n alueen lähijunaliikenteen tuottamiseen tarvittavat junien liikennöinnin ja kunnossapidon palvelut. HSL luovuttaa junakaluston ja toimitilat operaattorin käytöön, joten operaattorin ei tarvitse tehdä merkittäviä investointeja. Joistain toimitiloista, laitteista ja palveluista voidaan periä vuokraa tai maksuja muille osapuolille. Korvaus sopimuksen mukaisista palveluista maksetaan bruttokorvauksena, johon sisältyy laatu- ja suoritekannusteita. Operaattori ei saa lipputuloja hyväkseen

https://www.hankintailmoitukset.fi/fi/notice/view/2018-008774

Vastausaikaa toukokuun loppuun saakka.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 817


« Vastaus #13 : Kesäkuu 25, 2018, 09:55:37 »


Kummallista, Sm5-junan pyörien huollot kuuluvat junakalusto oy:lle, mutta ilmastointi huollot taas VR:lle ?


* HILMA: DELIVERY OF WHEELS OF Sm5 TRAIN UNITS TO JUNAKALUSTO OY (Pääkaupunkiseudun Junakalusto Oy).pdf (92.42 kilotavua - ladattu 258 kertaa.)
* HILMA: Sm5 junien ilmastointihuollot ja vikakorjaukset (Osallistumispyyntö) (VR-Yhtymä Oy).pdf (85.18 kilotavua - ladattu 261 kertaa.)
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1078


« Vastaus #14 : Kesäkuu 25, 2018, 11:16:22 »


Kummallista, Sm5-junan pyörien huollot kuuluvat junakalusto oy:lle, mutta ilmastointi huollot taas VR:lle ?



Toisessa ostetaan rautaa (JKOY) ja toisessa työtä (VR). Ei kait tässä ole mitään epäselvää?
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 817


« Vastaus #15 : Kesäkuu 25, 2018, 15:21:12 »


Kummallista, Sm5-junan pyörien huollot kuuluvat junakalusto oy:lle, mutta ilmastointi huollot taas VR:lle ?



Toisessa ostetaan rautaa (JKOY) ja toisessa työtä (VR). Ei kait tässä ole mitään epäselvää?

Ja mikä on tämä Rosco ?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #16 : Kesäkuu 25, 2018, 15:25:33 »


Kummallista, Sm5-junan pyörien huollot kuuluvat junakalusto oy:lle, mutta ilmastointi huollot taas VR:lle ?



Toisessa ostetaan rautaa (JKOY) ja toisessa työtä (VR). Ei kait tässä ole mitään epäselvää?

Ja mikä on tämä Rosco ?

ROSCO on englanninkielinen termi: rolling stock operating company (rolling stock leasing company). Suomeksi kalustoyhtiö.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 817


« Vastaus #17 : Kesäkuu 25, 2018, 16:00:35 »


Kummallista, Sm5-junan pyörien huollot kuuluvat junakalusto oy:lle, mutta ilmastointi huollot taas VR:lle ?



Toisessa ostetaan rautaa (JKOY) ja toisessa työtä (VR). Ei kait tässä ole mitään epäselvää?

Ja mikä on tämä Rosco ?

ROSCO on englanninkielinen termi: rolling stock operating company (rolling stock leasing company). Suomeksi kalustoyhtiö.

siis jkoy,olisi tuonkin helpommin sanoa.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1078


« Vastaus #18 : Kesäkuu 26, 2018, 10:51:24 »


Kummallista, Sm5-junan pyörien huollot kuuluvat junakalusto oy:lle, mutta ilmastointi huollot taas VR:lle ?



Toisessa ostetaan rautaa (JKOY) ja toisessa työtä (VR). Ei kait tässä ole mitään epäselvää?

Ja mikä on tämä Rosco ?

Mistä Rosco tähän tuli?
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 817


« Vastaus #19 : Kesäkuu 26, 2018, 11:50:54 »


Kummallista, Sm5-junan pyörien huollot kuuluvat junakalusto oy:lle, mutta ilmastointi huollot taas VR:lle ?



Toisessa ostetaan rautaa (JKOY) ja toisessa työtä (VR). Ei kait tässä ole mitään epäselvää?

Ja mikä on tämä Rosco ?

Mistä Rosco tähän tuli?

dokumentista missä kuvataan huoltoa ja ylläpitoa ja vastuita

https://www.hsl.fi/sites/default/files/uploads/sm5_trains_and_maintenance_0.pdf

tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 817


« Vastaus #20 : Syyskuu 01, 2018, 09:01:05 »


Seitsemän operaattoria kilpailemassa ajamaan Junakalustoyhtiön junia.

http://www.jarnvagsnyheter.se/20180830/8134/sj-och-arriva-bland-de-som-tavlar-om-helsingfors-lokaltagtrafik
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 543


« Vastaus #21 : Syyskuu 03, 2018, 12:06:56 »


Seitsemän operaattoria kilpailemassa ajamaan Junakalustoyhtiön junia.

http://www.jarnvagsnyheter.se/20180830/8134/sj-och-arriva-bland-de-som-tavlar-om-helsingfors-lokaltagtrafik

Yle on myös uutisoinut tämän:

https://yle.fi/uutiset/3-10378373
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Henri Jacobsson
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 7


« Vastaus #22 : Maaliskuu 22, 2019, 18:30:26 »

HSL tilaa 40 alkupään vaunun uudelleen teippaamisen tilaajaväritykseen. Tosin vasta esityslistalla.

http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019581-8
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1108


« Vastaus #23 : Maaliskuu 22, 2019, 19:02:28 »

HSL tilaa 40 alkupään vaunun uudelleen teippaamisen tilaajaväritykseen. Tosin vasta esityslistalla.

http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019581-8


Jos muuan yhtiö tämän teippauksen hoitaa, hinta on varmasti dokkarissa mainittu liki miltsi.

Jos joku muu tämän hoitaisi, hinta olisi alle puoli milkkua.
tallennettu
Onni Tikkala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 340


« Vastaus #24 : Maaliskuu 23, 2019, 16:21:23 »

HSL tilaa 40 alkupään vaunun uudelleen teippaamisen tilaajaväritykseen. Tosin vasta esityslistalla.

http://hsl01.oncloudos.com/cgi/DREQUEST.PHP?page=meetingitem&id=2019581-8


Jos ihan tarkkoja ollaan, tämä ensimmäinen tilauserä kattaa 41 Sm5-yksikköä eli numerot 01-41. Kuitenkin, Sm5 06 on ollut ainoana vanhemman tilaussarjan yksikkönä violetin värinen ainakin kesäkuusta 2017 lähtien.

Kohta vanha väritys tulee olemaan yhtä katoava kuin esimerkiksi punaiset Sm4-yksiköt aina vuoteen 2014 asti, jolloin viimeinenkin niistä sai vihreän värin. Henkilökohtaisesti pidän myös enemmän Sm5-junien vanhasta sinivihreästä värityksestä, joten sinänsä on sääli, kun yksiköt ns. yhdenmukaistetaan. Junakalustossa tulisi muutenkin olla useampia värejä, paljon mukavamman näköistä niin.
tallennettu

Sivuja: [1] 2 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: HSL kalustoyhtiö JKOY  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina