Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Valtion rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 | Siirry alas Tulostusversio
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #75 : Toukokuu 02, 2020, 09:40:53 »


Katkos päättyi 1.5.2020 21.05

https://www.epressi.com/tiedotteet/logistiikka-ja-liikenne/hairio-rautatieliikenteessa-tampere-seinajoki-valilla-ohi.html?block=5&customer=3652
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2926


« Vastaus #76 : Toukokuu 02, 2020, 13:56:55 »

On kyllä jotenkin surkeaa, ettei noita junia saatu kiskottua perille Haapamäen kautta.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #77 : Toukokuu 11, 2020, 09:55:00 »

On kyllä jotenkin surkeaa, ettei noita junia saatu kiskottua perille Haapamäen kautta.

ei ole sähköä ja kisko jatkoksia
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #78 : Toukokuu 27, 2020, 09:38:04 »


Kaikki on nyt selvää, ainakin väylä virastolle

https://vayla.fi/-/rataverkon-pullonkaulat-selvitetty
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #79 : Kesäkuu 19, 2020, 08:10:41 »


Rauman seisakkeen suunnittelmat

"Väylävirasto on käynnistänyt Rauman seisakkeen ratasuunnitelman laatimisen siihen liittyvine tutkimuksineen. Suunnitelma laaditaan yhteistyössä Rauman kaupungin kanssa. Seisakkeen nimi on Rauman keskusta.

Ratasuunnitelma on nyt vuorovaikutusvaiheessa! Suunnitelman kommentointiaika on 16.6.-10.7.2020
Pandemiatilanteen vuoksi Rauman seisakkeen ratasuunnitelmasta ei järjestetä yleisötilaisuutta. Siksi olemme panostaneet erityisesti verkossa jaettavaan materiaaliin ja pyrkineet sillä korvaamaan suunnitelman esittelyn vuorovaikutteisessa tilaisuudessa.
"

https://vayla.fi/rauman-seisake
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #80 : Kesäkuu 24, 2020, 08:33:02 »


Väylä tehnyt uuden ohjeen ratakapasiteetin hakemisesta valtion rataverkolle, ohjeen litteessä 1 on lista junatyypeistä

https://julkaisut.vayla.fi/pdf11/ohje_2020_ratakapasiteetin_hakuohje_web.pdf

Tavarajunien uudet tyypit tulevat kyllä sekaantumaan, jos niiden tulkinta on operaattori kohtaista


* Screenshot 2020-06-24 at 08.30.50 - Edited.png (247.31 kilotavua, 675x544 - tarkasteltu 309 kertaa.)
tallennettu
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 809


« Vastaus #81 : Kesäkuu 24, 2020, 11:36:17 »

Tavarajunien uudet tyypit tulevat kyllä sekaantumaan, jos niiden tulkinta on operaattori kohtaista

Ei noissa ole uutta, ne ovat olleet käytössä jo tähänkin saakka. Avoimeen dataan ne viedään kaikki vain tyypillä "T".
tallennettu
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 569


« Vastaus #82 : Kesäkuu 24, 2020, 13:19:20 »

Mitä ovat nuo Tx-koodit? TL lienee 5-alkuinen lisäjuna, vaan entä muut?
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #83 : Kesäkuu 24, 2020, 13:39:08 »

Mitä ovat nuo Tx-koodit? TL lienee 5-alkuinen lisäjuna, vaan entä muut?

riippuu operaattorista
tallennettu
Miitre Timonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 90


« Vastaus #84 : Kesäkuu 24, 2020, 13:55:01 »

Mitä ovat nuo Tx-koodit? TL lienee 5-alkuinen lisäjuna, vaan entä muut?
Asiakasjuna, kiitotavarajuna, lähiverkkojuna, raakapuujuna... Nuo näkyivät Jukussa vielä reilu vuosi sitten, kunnes järjestelmää muutettiin.
tallennettu

Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #85 : Kesäkuu 29, 2020, 11:55:59 »


Päärata 2050

"Rata on koko pituudeltaan vähintään kaksiraiteinen ja suurelta osin myös eurooppalaisella raideleveydellä kuljettavissa. Luonnonvarakuljetukset ovat toimineet joustavasti radan pohjoisosassa sujuvasti yhteisen raideleveyden ansiosta. Ratayhteydet Helsinki-Vantaan lentoaseman lisäksi on toteutettu usealle pääradan varren lentoasemalle."

https://paarata.fi/paarata-2050/
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #86 : Kesäkuu 30, 2020, 19:15:12 »


tiedote kuljettajille

https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaista/tiedote-rautatieliikenteen-kuljettajille
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #87 : Heinäkuu 08, 2020, 09:47:43 »


mielenkiintoinen lakimuutoshanke menossa

"Kalustoyksiköiden ja rautatieinfrastruktuurin rekisteröintitehtäviä siirtyy Liikenne- ja turvallisuusvirastolta Euroopan unionin rautatievirastolle Euroopan unionin lainsäädännön edellyttämällä tavalla"

https://valtioneuvosto.fi/hanke?tunnus=LVM046:00/2019
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #88 : Heinäkuu 24, 2020, 06:34:34 »


Mielenkiintoinen muutos Valtion rahojen käytössä kun MAL-rahat (143 miljoonaa) on siirretty pois Väylävirastolta Liikenne ja Viestintävirastolle.

"Momentin perusteluja muutetaan siten, että Liikenne- ja viestintävirasto saa sitoutua Tampereen raitiotien (1. ja 2. vaihe) suunnittelun ja rakentamisen avustamiseen sekä seuturaitiotien laajentamisen seudullisen yleissuunnittelun avustamiseen saa siten, että avustuserien yhteismäärä saa olla enintään 84 957 000 euroa. Valtuuden määrä on kuitenkin enintään 30 prosenttia raitiotien suunnittelun ja rakentamisen kustannuksista sekä seudullisen yleissuunnittelun kustannuksista. Valtionavustuksen myöntöpäätöksen edellytyksenä on, että Tampereen seudun kunnat sitoutuvat MAL-sopimuksen 2020—2031 tavoitteisiin, toimenpiteisiin ja rahoitukseen siten kuin ne on vahvistettu neuvottelutuloksessa"

tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #89 : Joulukuu 08, 2020, 11:43:07 »


Suomi-rata ja muita

https://www.lvm.fi/-/suomi-radan-ja-turun-tunnin-junan-suunnittelu-voi-alkaa-yhtioiden-perustamista-koskevat-asiakirjat-allekirjoitettu-1245827
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #90 : Joulukuu 09, 2020, 11:29:05 »


epätietoinen kysyy, mutta harakka vaikenee ?

https://www.pirkanmaa.fi/suomen-paarataryhma-miksi-kestavan-liikenteen-hankkeet-eivat-ole-osa-eun-elpymispakettia-rrf-suomen-kestavan-kasvun-ohjelmassa/
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #91 : Joulukuu 19, 2020, 14:04:55 »


Väylän vuoden 2022 Rautateiden verkkoselostus löytyy

https://julkaisut.vayla.fi/pdf12/vj_2020-52_vs2022_web.pdf
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #92 : Joulukuu 19, 2020, 18:00:29 »


Väylän vuoden 2022 Rautateiden verkkoselostus löytyy

https://julkaisut.vayla.fi/pdf12/vj_2020-52_vs2022_web.pdf

Kukahan kertoisi väylälle, että maailma on muuttunut :

"Turvallisuustodistuksen myöntää Suomessa Liikenne- ja viestintävirasto Traficom.
Mikäli rautatieyrityksellä on jossain toisessa Euroopan talousalueeseen kuuluvassa maassa myönnetty turvallisuustodistuksen A-osa, sen on haettava turvallisuustodistuksen B-osaa Liikenne- ja viestintävirastolta ennen kuin se voi
aloittaa rautatieliikenteen tai radanpidon harjoittamisen Suomessa. "

Mikään tuosta ei enää pidä paikkaansa.
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #93 : Tammikuu 04, 2021, 11:51:00 »


Suomen rautatieviranomaisten tyyppihyväksyntä muiden eurooppalaisten hyväksyntien joukossa, eratv:stä pyydetty kaikki viimeisemmät neljännen rautatiepaketin mukaiset hyväksynnät.



* Screenshot 2021-01-04 at 10.22.23.png (141.47 kilotavua, 1353x679 - tarkasteltu 199 kertaa.)
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #94 : Tammikuu 06, 2021, 10:57:42 »


kummallinen tyyppihyväksyntä ?

EDO TSI

https://eratv.era.europa.eu/Eratv/Home/View/31-013-0002-2-001
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2752


« Vastaus #95 : Tammikuu 07, 2021, 02:27:50 »

kummallinen tyyppihyväksyntä ?

Pystytkö tarkentamaan, mikä tuossa on kummallista?
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #96 : Tammikuu 07, 2021, 11:23:13 »

kummallinen tyyppihyväksyntä ?

Pystytkö tarkentamaan, mikä tuossa on kummallista?

TSI, Suomessa normaalisti puhutaan YTE:stä.  Lisäksi Edo:lla on jo tyyppihyväksyntä https://eratv.era.europa.eu/Eratv/Home/View/31-013-0001-4-001
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #97 : Tammikuu 29, 2021, 17:12:33 »

poiminta traficomin esityksestä valtiolle TEN-T vaikutuksista rataverkolle


Linkki koko kelmustoon, rautatiet sivulta 33 lähtien:  https://api.hankeikkuna.fi/asiakirjat/f0ca36bc-e740-4ac4-accd-c244746849d5/6680bb89-a718-46e1-a610-b3f1eda396f4/RAPORTTI_20210121134701.PDF


* Screenshot 2021-01-29 at 16.09.27.png (417.24 kilotavua, 1144x642 - tarkasteltu 181 kertaa.)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 31, 2021, 09:31:25 kirjoittanut Lauri Rantala » tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #98 : Helmikuu 03, 2021, 10:34:27 »


Liikenne12 suunnitelma avoinna kommenteille, rautatiet nosteessa :

"Ensimmäinen valtakunnallinen liikennejärjestelmäsuunnitelma valmistellaan vuosille 2021-2032 siten, että siitä voidaan päättää keväällä 2021. Suunnitelman laatiminen perustuu lakiin liikennejärjestelmästä ja maanteistä."

"Kehittämisrahoituksesta noin 45 % (2,7 mrd. €) kohdistuu maanteille, 51 % (3,09 mrd. €)
rautateille ja 4 % (0,25 mrd. €) vesiväylille."

https://api.hankeikkuna.fi/asiakirjat/f0ca36bc-e740-4ac4-accd-c244746849d5/3ac07066-5d0c-4e52-a11c-e39169faf413/LAUSUNTOPYYNTO_20210121142017.PDF
tallennettu
Lauri Rantala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 352


« Vastaus #99 : Helmikuu 21, 2021, 20:48:18 »


Liikenne12 suunnitelma avoinna kommenteille, rautatiet nosteessa :

"Ensimmäinen valtakunnallinen liikennejärjestelmäsuunnitelma valmistellaan vuosille 2021-2032 siten, että siitä voidaan päättää keväällä 2021. Suunnitelman laatiminen perustuu lakiin liikennejärjestelmästä ja maanteistä."

"Kehittämisrahoituksesta noin 45 % (2,7 mrd. €) kohdistuu maanteille, 51 % (3,09 mrd. €)
rautateille ja 4 % (0,25 mrd. €) vesiväylille."

https://api.hankeikkuna.fi/asiakirjat/f0ca36bc-e740-4ac4-accd-c244746849d5/3ac07066-5d0c-4e52-a11c-e39169faf413/LAUSUNTOPYYNTO_20210121142017.PDF

Erilaisten toimijoiden lausunnot em. asiasta ovat luettavissa lausuntopalvelussa, mm. yksi yksityshenkilön lausunto.

https://www.lausuntopalvelu.fi/FI/Proposal/Participation?proposalId=49760799-deb6-4e2d-8beb-93e59468d6b7

Pirkanmaan liiton lausunnosta poimittua :

"Pirkanmaan liitto painottaa, että erityisesti rataverkon osalta tarvitaan kauaskantoisia tarkasteluja kokonaisuudesta ja kehitystavoitteista. Pääradan Helsinki-Tampere -yhteysvälin kehittäminen tulee ottaa keskeiseksi Suomen liikennejärjestelmän kehittämisen tavoitteeksi riippumatta hankeyhtiön tuloksista. Työssä on syytä ottaa huomioon raideliikennejärjestelmän verkostomainen luonne sekä pitkälti alihyödynnetyt poikittaiset ratayhteydet. Lisäksi olisi tarpeen tarkastella standardiraideleveyden käyttämistä osalla Suomen rataverkkoa erityisesti linkittyen maan rajat ylittäviin yhteyksiin niin Ruotsiin kuin jatkossa mahdollisesti Tallinnan tunnelin kautta Rail Balticalle. Liikennejärjestelmän nykytilan kannalta olisi tärkeää tunnistaa myös junien järjestelykapasiteetti ja sen kehittämismahdollisuudet Suomessa."
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Valtion rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2021 Resiina