Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Mäkriä  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Matti Hietanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 11


« : Helmikuu 04, 2018, 14:41:07 »

Hei!  Olen aloittelemassa näihin sivuihin tutustumista joten aloitan kysymykselläni, joka perustuu isäni palvelemiseen VR:llä.  Hän oli Talvisodan aikana nuorena miehenä Mäkriän asemalla.  Olen etsinyt "vaikka mistä" valokuvaa ko. asemalta, mutta en ole onnistunut.  Voiko joku auttaa?  VR:n oma kuva-arkisto näyttäisi olevan suljettuna tämän vuoden muuton takia.     "Harrastuksestani" johtuen mulla on muitakin kysymyksiä, mutta katsotaan nyt ensin, toimiiko tämä kanava.
tallennettu
Eljas Pölhö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2418


« Vastaus #1 : Helmikuu 04, 2018, 15:46:16 »

Rataosa Uuksu-Mäkriä rakennettiin vasta jatkosodan aikaan 1942-43. Täten joko ajankohta tai aseman nimi pitää muuttaa.

Olavi Kilpiön kokoelmassa voisi olla kuva Mäkriän asemasta, mutta en tiedä minne kokoelma sijoitetaan ja koska se on käytettävissä.

SA-kuvissa on kuvia ainakin naapuriasemalta Aunuksenlinnasta, joskin kuvatekstit ihmetyttävät (juna saapunut Äänislinnasta, joka on ihan muiden ratojen risteyksessä; pitäisi olla Pitkärannasta tms.)

Linkin takana on jotakin lisätietoja Mäkriän suunnalta
http://www.sotahistoriallisetkohteet.fi/app/sights/view/-/id/664/country/9/area/90/

tallennettu
Matti Hietanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 11


« Vastaus #2 : Helmikuu 04, 2018, 15:54:35 »

Kiitos eka vastauksesta!  Ajankohta se on, joka muuttuu eli mulla on jäänyt virheellinen muistikuva isän palvelusajankohdasta. Mäkriä pysyy. Olen odotuksella, josko jostain löytyis se kuva!
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2018, 18:47:43 kirjoittanut Matti Hietanen » tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Mäkriä  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina