Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Rataverkon pisin suora?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Mika Pinola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1


« : Maaliskuu 31, 2018, 18:39:00 »

Missähän mahtaa olla?
tallennettu
Matti Lehtonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 252


« Vastaus #1 : Maaliskuu 31, 2018, 19:53:20 »

Tietoa ei ole, mutta muistelen jossain nähneeni, että sellainen löytyisi Parkanon radalta. Uudet radat lienee muutenkin varmin vaihtoehto, koska vanhemmissa linjauksissa haettiin hyviä maastopohjia ja niiden eteen oltiin valmiita tekemään mutkia.
tallennettu
Marko Anttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 174


« Vastaus #2 : Maaliskuu 31, 2018, 21:53:20 »

http://vaunut.org/kuva/21845
kommenteissa
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 350


« Vastaus #3 : Huhtikuu 01, 2018, 16:04:46 »

Pisin suora ja toisaalta missä on pisin ja tasaisin suora. Turengin suunnalla taisi olla, oliko myös Ollin-Kilpilahden välillä. Näillä paikkeillahan on tehty esim. jarrutuskokeita.
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 482


« Vastaus #4 : Huhtikuu 01, 2018, 21:38:56 »

Tietoa ei ole, mutta muistelen jossain nähneeni, että sellainen löytyisi Parkanon radalta.

http://vaunut.org/kuva/121838
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #5 : Huhtikuu 02, 2018, 23:35:36 »

Kuljettajan silmissä pisin suora oli aikoinaan ennen Hangon tulo-opastinta junalla 1800/1802. Työ-aika taisi alkaa juuri "Maamme-laulun" soidessa radiossa puolilta öin. Iltasella tunnollinen perheen isä luki lapsille uni-sadun - saattoi itsekkin torkahtaa... parin tunnin kuluttua pirteänä työtehtäviin. Junalla oli tunnin tauko Karjaalla, joka oli varattu junan kokoonpanon muutoksiin - ehkä vartin verran ehti ummistaa silmiään "jalat pöydällä" ja eikun matkaan klo 4;30 Karjaan js:n huudellessa lähtölupia. Viimeinen kaarre vasempaan ja siellä vilkutteli Hangon esi-opastin valkoista valoaan ja punaisena loistava pää-opastin kauempana - juna rullaamaan. Tuolla suoralla ehti silmäluomet lurpahtamaan useampaankin kertaan junan vauhdin hiljalleen hidastuessa pää-opastimen lähetessä. Monta unen poikasta tuli nähtyä - käsi jarrukahvalla. "Polkisipa aamu-vuoroon tullut asemamies hieman rivakammin Hanko-Pohjoiseen kääntelemään vaihteet tavara-puolelle." 
tallennettu
Jukka P. T. Ruuskanen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 181


« Vastaus #6 : Huhtikuu 03, 2018, 09:35:56 »

Pisin suora ja toisaalta missä on pisin ja tasaisin suora. Turengin suunnalla taisi olla, oliko myös Ollin-Kilpilahden välillä. Näillä paikkeillahan on tehty esim. jarrutuskokeita.

Jarrutuskokeita on tavattu myös tehdä Keltakankaan suoralla Inkeroisten lähellä: http://vaunut.org/kuva/52869
tallennettu
Reino Kalliomäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 463


« Vastaus #7 : Huhtikuu 06, 2018, 18:53:46 »

Kesän 1962 vietin Ilmajoella serkkujen parissa. Mäkisen kotiseudun kontrastiksi vaikutuksen teki radan suora, kolmisentoista kilometriä (vain). Välillä Tuomikylä - Koskenkorva. Kiikareillakaan ei voinut erottaa km-tolppia toisistaan. Retkikartasta tarkastaessani ratapenkereen poikki menee yksi ainoa korkeuskäyrä viimeisellä kilommetrillä ennen Koskenkorvaa.
Ohikulkiessani otin kuvan, vuosia myöhemmin, mutta sää oli tarkoitukseen huono, ja optiikka vain 250mm/6x6. Taitaa olla vähän enemmän kuin kinokoon 135mm.


* Ilmajoki-7-89bxx.jpg (513.33 kilotavua, 5000x2285 - tarkasteltu 386 kertaa.)
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Rataverkon pisin suora?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina