Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Ei raitsikka kiskoja tarvitse  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 266


« : Helmikuu 08, 2019, 12:57:47 »

http://de.greatmagtech.net/news/the-world-s-first-smart-train-track-less-tr-13475323.html
Rauta-aika loppui Kiinassa, mutta jatkuu vielä pienessä sisämaan kaupungissa Lempäälän pohjoispuolella.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2663


« Vastaus #1 : Helmikuu 08, 2019, 14:37:13 »

Se, että kiinalaiset ovat valmiita tinkimään merkittävästä osasta matkustusmukavuutta vähäisten säästöjen takia ei tarkoita, että samoin kannattaisi tehdä muualla. Kiinan kaltaisessa kapitalistis-sosialistis-totalitaristisessa mössössä on omat tärkeysjärjestyksensä.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Aapo Halminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 20


« Vastaus #2 : Helmikuu 23, 2019, 21:07:32 »

Kuinka kuvittelet tuon toimivan sellaisena vuodenaikana, joka sijoittuu jotakuinkin lokakuun ja maaliskuun väliin?
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2663


« Vastaus #3 : Helmikuu 24, 2019, 17:59:13 »

Kuinka kuvittelet tuon toimivan sellaisena vuodenaikana, joka sijoittuu jotakuinkin lokakuun ja maaliskuun väliin?

Kyllä sen saa toimimaan. Se on tietysti silloin vielä epämiellyttävämpi matkustettava kuin kesäaikaan asfaltilla. Talvella tienpinnasta on haastavaa saada yhtä tasainen kuin kesäkelillä. Mutta kyllä sen nyt jotenkin kulkemaan saa joka tapauksessa, siinä missä jonkun Teslankin.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Aapo Halminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 20


« Vastaus #4 : Helmikuu 25, 2019, 20:38:31 »

Kuinka kuvittelet tuon toimivan sellaisena vuodenaikana, joka sijoittuu jotakuinkin lokakuun ja maaliskuun väliin?

Kyllä sen saa toimimaan. Se on tietysti silloin vielä epämiellyttävämpi matkustettava kuin kesäaikaan asfaltilla. Talvella tienpinnasta on haastavaa saada yhtä tasainen kuin kesäkelillä. Mutta kyllä sen nyt jotenkin kulkemaan saa joka tapauksessa, siinä missä jonkun Teslankin.
Käsiohjauksella varmaankin juuri näin, mutta ei tuo optinen uraohjaus toimi jos tienpintaa ei näe. Toki voidaan perustellusti kysyä, miksi investoida urabussiin ensinkään, jos kuljettajaohjauksella saadaan/saataisiin sama lopputulos.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2663


« Vastaus #5 : Helmikuu 26, 2019, 00:26:57 »

Kuinka kuvittelet tuon toimivan sellaisena vuodenaikana, joka sijoittuu jotakuinkin lokakuun ja maaliskuun väliin?

Kyllä sen saa toimimaan. Se on tietysti silloin vielä epämiellyttävämpi matkustettava kuin kesäaikaan asfaltilla. Talvella tienpinnasta on haastavaa saada yhtä tasainen kuin kesäkelillä. Mutta kyllä sen nyt jotenkin kulkemaan saa joka tapauksessa, siinä missä jonkun Teslankin.
Käsiohjauksella varmaankin juuri näin, mutta ei tuo optinen uraohjaus toimi jos tienpintaa ei näe. Toki voidaan perustellusti kysyä, miksi investoida urabussiin ensinkään, jos kuljettajaohjauksella saadaan/saataisiin sama lopputulos.

Tesla on siis sähköauto, joka toimii täysautomaattisesti. Sille voi siis sanoa minne haluaa, ja auto hoitaa sitten ajamisen kokonaan itse, mukaanlukien kaistanvaihdot, kääntymiset ja sen sellaisen. Pitäisi toimia ihan hyvin lumisellakin säällä. Kun automaatti kerran tuollaiseen kykenee, oikeasti niitä asfaltissa olevia merkintöjä ei ole pakko olla lainkaan. Paitsi tietysti, Teslan koodarit on todella paljon osaavampia kuin kilpailijoillaan, eikä Kiinassa todennäköisesti vielä ole automaatio-osaaminen tuolla tasolla. (Kokeile matkustaa Helsingissä koekäytössä olevilla automaattibusseilla. Kulkevat nopeimmillaan 18 km/h, tekevät äkkijarrutuksia, eivät ymmärrä liikennetilanteista mitään, liikkuvat nykien ja töksähdellen.)
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Ei raitsikka kiskoja tarvitse  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2019 Resiina