Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: HDM 724 eteen nähtävästi ajettu  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Teemu Saukkonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 700


« : Toukokuu 01, 2018, 16:17:47 »

Se seisoo lähellä Vihtaria (pitäisi olla jo Varkaudessa), ja raideliikenneonnettomuuden merkkipolla on kartalla. Ei vielä tietoja kuitenkaan.
Edit. justiinsa tuli: H 724 Joensuu - Pieksämäki myöhässä
H 724 Joensuu - Pieksämäki klo 15:50 on myöhässä n. 45 minuuttia. Syy: Tasoristeysonnettomuus
tallennettu
Pietu Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #1 : Toukokuu 01, 2018, 17:49:55 »

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005663609.html
tallennettu

Don't panic.
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1410


« Vastaus #2 : Toukokuu 01, 2018, 23:06:32 »

 https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/181079-heinavedella-on-sattunut-tasoristeysonnettomuus , hieman näyttäisi Toyota vaativan peltihommia.
tallennettu
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #3 : Toukokuu 02, 2018, 06:08:00 »

Nyt on ainakin otsikko onnistunut oikein. Hyvä!

Yleensähän se on juna, joka ajaa ihmisten ja autojen päälle - tai törmää näihin.
tallennettu
Reijo Kankkunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2993


« Vastaus #4 : Toukokuu 02, 2018, 15:23:26 »

Kotimaa
Junan alle jääneen auton kuljettaja menehtyi vammoihinsa
savon sanomat
tallennettu
Timo Vainio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 99


« Vastaus #5 : Toukokuu 02, 2018, 15:44:41 »

Nyt on ainakin otsikko onnistunut oikein. Hyvä!

Yleensähän se on juna, joka ajaa ihmisten ja autojen päälle - tai törmää näihin.

Kyllähän se yleensä on juna, mikä törmää autoon, vaikka joskus auto törmää junaan, riippumatta siitä kuka tai mikä on onnettomuuden aiheuttaja.
60 % liikenneonnettomuuksista yleisesti johtuu siitä, että auton kuljettajan ajatukset on jossain muualla kuin liikenteen seuraamisessa.

Monessa paikassa tasoristeys tulee aika yllättäen, eikä tälläisia riskipaikkoja pitäisi tietysti olla ollenkaan.
Koska erehtyminen on ihmisen normaali ominaisuus, syyllisiä ovat ne, jotka päättävät tasoristeysturvallisuuden laajamittaisesta rahoittamisesta, eli eduskunta, mutta vasta sitten, kun on olemassa tekniikkaa, mikä on mahdollista asentaa riittävän kattavasti tasoristeyksiin, ilman että liikennevirasto menee konkurssiin tai että jää moni vielä tärkeämpi asia hoitamatta.

"Heinävedellä junaan törmänneen auton kuljettaja on kuollut vammoihinsa, kertoo Itä-Suomen poliisi. Onnettomuus tapahtui eilen iltapäivällä vartioimattomassa tasoristeyksessä.

Törmäyksessä myös auton matkustaja sai vakavia vammoja. Hän on edelleen sairaalahoidossa.
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3934449/Toinen+Heinaveden+tasoristeysturman+uhreista+kuoli

tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1078


« Vastaus #6 : Toukokuu 02, 2018, 18:12:50 »

Monessa paikassa tasoristeys tulee aika yllättäen, eikä tälläisia riskipaikkoja pitäisi tietysti olla ollenkaan.

Eikös niissä kuitenkin ole useamman sadan metrin matkalla varoituksia etukäteen?
tallennettu
Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 507


« Vastaus #7 : Toukokuu 02, 2018, 23:12:19 »

Kyseessä viljelystie, joka lähtee talon pihasta. Liikenneviraston mukaan auton ja junan tulosuunnasta näkyvyyttä on vain 390 metriä.
tallennettu
Timo Vainio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 99


« Vastaus #8 : Toukokuu 03, 2018, 01:09:12 »

Monessa paikassa tasoristeys tulee aika yllättäen, eikä tälläisia riskipaikkoja pitäisi tietysti olla ollenkaan.

Eikös niissä kuitenkin ole useamman sadan metrin matkalla varoituksia etukäteen?

Passiiviset varoitukset eivät aina riitä, kun ajatukset ovat jossain muualla ja kun ollaan vielä tutulla kotitiellä, on ajatukset varmasti vielä useammin jossain muualla, kuin liikenteen seuraamisessa, mistä varmaan osaltaan johtuu se, että nämä vähän liikennöidyt tasoristeykset ovat vaarallisimpia.
Tasoristeyksen lähestymismerkkejä ei ole läheskään jokaisessa risteyksessä.

Ainoa tapa lisätä näiden risteysten turvallisuutta, on tasoristeyksessä oleva laite, mikä varoittaa junan tulosta ja kun sähköä ei useinkaan ole saatavilla kohtuuhintaisella kaapeloinnilla, tarvii laitteiden toimia akuilla.

Stop merkkikin tietysti lisää turvallisuutta jonkin verran, mutta kun sen noudattamista ei ole kukaan metsätiellä valvomassa, eikä se ilmoita junan tulosta, kaikki eivät sen kohdalla aina pysähdy ja joskus olosuhteet ovat sellaiset, että pysähtyminen ja liikkeelle lähtö lisää onnettomuusriskiä esimerkiksi liukkaalla kelillä.

Sellaisiakin tasoristeysonnettomuuksia on tapahtunut, jossa tie kulkee peltojen keskellä ja näkymät ovat erittäin hyvät joka suuntaan, mutta auto on ajanut junan kylkeen.
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #9 : Toukokuu 04, 2018, 22:38:31 »

Kyllähän nuo autot törmäilevät toisiinsa ja välillä ajautuvat ulos ajoradalta ilman mitään järkevää syytä, eli kyllä se huomiokyky herpaantuu muuallakin kuin tasoristeyksissä. Onko tasoristeyksissä tapahtuvat onnettomuudet oikeastaan edes mikään ongelma jos asiaa tarkastelee tasoristeyksiä laajemmassa mittakaavassa?

Junaliikenteen kannaltahan eteen ajavat autot ovat toki ongelma, mutta ei näissäkään tapauksissa junan matkustajat tai henkilöstö ole huomattavissa määrin siirtyneet taivaallisille rautateille. Taloudelliset vahingot, no ne eivät taida olla mitenkään merkittäviä, ainakaan jos verrataan maantieliikenteen itselleen aiheuttamiin vahinkoihin.
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Timo Vainio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 99


« Vastaus #10 : Toukokuu 05, 2018, 01:52:43 »

Onko tasoristeyksissä tapahtuvat onnettomuudet oikeastaan edes mikään ongelma jos asiaa tarkastelee tasoristeyksiä laajemmassa mittakaavassa?

Junaliikenteen kannaltahan eteen ajavat autot ovat toki ongelma, mutta ei näissäkään tapauksissa junan matkustajat tai henkilöstö ole huomattavissa määrin siirtyneet taivaallisille rautateille. Taloudelliset vahingot, no ne eivät taida olla mitenkään merkittäviä, ainakaan jos verrataan maantieliikenteen itselleen aiheuttamiin vahinkoihin.

Niin että koska tieliikenteessä kuolee enemmän ihmisiä, niin eihän se tietysti ole mikään ongelma silloin, jos muualla kuolee vähemmän.

Tasoristeyksissä on olemassa suuronnettomuuden riski, jos juna suistuu raiteilta ja toisin kuin muualla, tasoristeysonnettomuudet olisi helposti vältettävissä huomattavasti pienemmällä summalla, kuin mitä onnettomuudet tulevat yhteiskunnalle maksamaan.

Onko sekään ongelma, jos valtio omistaa yrityksen, joka aiheuttaa vaaratilanteita ja ihmisten kuolemia, vaikka ne olisivat vältettävissä?

Tasoristeysonnettomuus maksaa keskimäärin 400.000 euroa, eli keskimäärin 12 miljoonaa vuodessa nykyisillä onnettomuusmäärillä, jolla voitaisiin varustaa 600 tasoristeystä huomiolaitteilla.

Kolmen vuoden onnettomuuskustannuksilla määrä olisi 1800 tasoristeystä ja näin laskien tulisi jo seuraavien 10 vuoden aikana 120 miljoonaa euroa säästöä, mikä voitaisiin käyttää muun liikenneturvallisuuden parantamiseen.

Tieliikenteessä kuolee ylivoimaisesti suurin osa nokkakolareissa, jotka johtuvat mm. sairaskohtauksista ja itsemurhista, seuraavaksi eniten kuolee tieltä suistumisissa, eli usein sairauskohtausten takia tai kaahataan törkeää ylinopeutta.

Pieni osa liikennekuolemista johtuu risteyskolareista eli yleensä havaintovirheistä ja loput muista syistä.
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #11 : Toukokuu 09, 2018, 21:31:49 »

Lähinnä tarkoitin, että liikenneturvallisuuteen suunnattavat varat olisi ensisijaisesti suunnattava toimiin joiden kustannustehokkus on paras.

Kyllä nuo tasoristeyksissä tapahtuvat onnettomuudet on niin harvoin johtaneet suuronnettomuteen, etten oikein edes muista milloin niin olisi tapahtunut.

400000 on iso raha tavallisella sukankuluttajalle, mutta ei taida tuollainen korvaussumma olla vakuutusyhtiön tilinpäätöksessä edes maininnanarvoinen asia. Vähän laajempaa perspektiiviä, kiitos!
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #12 : Toukokuu 09, 2018, 21:54:02 »

Mikään kevyt ratkaisu, oli se sitten puomi tai vilkkuvalo tasoristeyksessä, ei poista onnettomuuksien keskeisintä tekijää eli ihmisen huolimattomuutta tai välinpitämättömyyttä. Tehokkaampi järeä ratkaisu on liikennemuotojen täydellinen eristäminen toisistaan. Tosin sen jälkeenkin joku voi ajautua automobiilillaan rautatielle.
tallennettu
Tuomas Pätäri
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 274


« Vastaus #13 : Toukokuu 09, 2018, 23:02:07 »

Mikään kevyt ratkaisu, oli se sitten puomi tai vilkkuvalo tasoristeyksessä, ei poista onnettomuuksien keskeisintä tekijää eli ihmisen huolimattomuutta tai välinpitämättömyyttä. Tehokkaampi järeä ratkaisu on liikennemuotojen täydellinen eristäminen toisistaan. Tosin sen jälkeenkin joku voi ajautua automobiilillaan rautatielle.

Jep:
"Kuorma-auto putosi sillankaiteen yli metroradalle Helsingin Sörnäisissä" (HS 28.4.2001)
"Auto pyöri kattonsa ympäri metroradan viereen Kontulassa" (HS 5.8.2016)
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #14 : Toukokuu 10, 2018, 00:21:31 »

Mikään kevyt ratkaisu, oli se sitten puomi tai vilkkuvalo tasoristeyksessä, ei poista onnettomuuksien keskeisintä tekijää eli ihmisen huolimattomuutta tai välinpitämättömyyttä. Tehokkaampi järeä ratkaisu on liikennemuotojen täydellinen eristäminen toisistaan. Tosin sen jälkeenkin joku voi ajautua automobiilillaan rautatielle.

No metroliikenteessä ei ole tainnut tapahtua autojen ja junien yhteentörmäyksiä. Voihan joku kumipyörähärveli metrokiskoillekkin eksyä tai lentokone(ainakin suomesa) niille tipahtaa. Junankin kulkureitille voi lentolaite pudota. Nää on näitä digitaali-aivoilla varustettujen ihmisten ongelmia. Laitetaanko junat vai autot kulkemaan kestävästä materiaalista tehdyn putken sisälle. No menin jo vähä tasoristeyksistä sivuun, mutta tälläisiä ongelmia todennäköisesti tulisi jatkossa ratkottaviksi.

Raitiovaunut, ne vasta vaarallisia ovatkin, miten ne eristetän autoliikenteestä? Virnistää
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: HDM 724 eteen nähtävästi ajettu  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina