Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Pysähtyminen Haukivuorella vaatisi kaksoisraiteen tai lisää kohtauspaikkoja  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 735


« : Kesäkuu 20, 2018, 14:47:48 »

"Junat ohittavat toisensa kohtauspaikoilla. Eri junien aikataulujen sovittaminen yksiraiteisella radalla on monimutkainen palapeli, jossa yksi muutos aikataulussa voi aiheuttaa ketjureaktion radan muissa osissa.

– Muutaman minuutin pysähdys Haukivuorella hidastaisi Kuopion ja Helsingin välistä junaa 15-40 minuutilla, jotakin jopa tunnilla."

https://yle.fi/uutiset/3-10263742
tallennettu

Rinnakkaisohjelma - olohuone järjestelmäharrastuksen ystäville https://www.youtube.com/user/rinnakkaisohjelma/videos
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 735


« Vastaus #1 : Kesäkuu 20, 2018, 14:49:33 »

Ylläpito voisi siirtää kohtaan Uutiset, tuli vahingossa tänne.
tallennettu

Rinnakkaisohjelma - olohuone järjestelmäharrastuksen ystäville https://www.youtube.com/user/rinnakkaisohjelma/videos
Mikko Miettinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 16


« Vastaus #2 : Kesäkuu 20, 2018, 15:35:20 »

Mihinköhän laskelmiin perustuvat VR:n väitteet 40 minuutin tai tunnin hidastumisista? Aikatauluista katsottuna 9 vuotta sitten, talvella 2009, Kouvolan ja Kuopion välillä useimpien junien matka-aika oli noin 2:50, hitaimmalla (P 701) 3:11 ja Pendolinoilla 2:27-2:31 (ei pysähdyksiä Mäntyharjussa, Haukivuorella ja Suonenjoella).

Vastaavasti alkuvuodesta 2018 nopeimman junan (S 69) matka-aika oli 2:33 ja hitaimman (S 67) 2:44. Junavuoroja yhteen suuntaan oli arkisin 6, vuonna 2009 niitä oli 8, joten luulisi junille olevan paremmin tilaa.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1711


« Vastaus #3 : Kesäkuu 20, 2018, 15:50:45 »

Mihinköhän laskelmiin perustuvat VR:n väitteet 40 minuutin tai tunnin hidastumisista? Aikatauluista katsottuna 9 vuotta sitten, talvella 2009, Kouvolan ja Kuopion välillä useimpien junien matka-aika oli noin 2:50, hitaimmalla (P 701) 3:11 ja Pendolinoilla 2:27-2:31 (ei pysähdyksiä Mäntyharjussa, Haukivuorella ja Suonenjoella).

Vastaavasti alkuvuodesta 2018 nopeimman junan (S 69) matka-aika oli 2:33 ja hitaimman (S 67) 2:44. Junavuoroja yhteen suuntaan oli arkisin 6, vuonna 2009 niitä oli 8, joten luulisi junille olevan paremmin tilaa.

Ehkei kannata käyttää liikaa aikaansa VR:n propagandan pohtimiseen.  Virnistää
tallennettu
Mikko Nyman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 970


« Vastaus #4 : Kesäkuu 20, 2018, 16:29:30 »

Keskeisin kysymys lienee se, miksi monopolissa toimivan yhtiön tarvitsee valehdella?
tallennettu
Jarmo Pyytövaara
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 124


« Vastaus #5 : Kesäkuu 20, 2018, 20:57:03 »

Ilmeisesti on laskettu, junan / junien matka-aikojen pidennys viikkotasolla, samalla periaatteella kuin uusien junavuorojen määrät nykyisin ilmoitetaan ja jos tämä on väärä arvio, niin sitten on käytetty samaa laskukaavaa, jolla saadaan junien täyttöasteeksi 60%. Joka ilmeisesti, ei pohjaudu ollenkaan, vanhaan Ojalan laskuoppiin.  Pyörittää silmiään   Virnistää
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Pysähtyminen Haukivuorella vaatisi kaksoisraiteen tai lisää kohtauspaikkoja  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2019 Resiina