Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Veturinkuljettajalta karu kuva radanvarsien todellisuudesta  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jouni Ijäs
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« : Toukokuu 04, 2018, 08:27:00 »

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/veturinkuljettajalta-karu-kuva-radanvarsien-todellisuudesta-ei-naita-turhaan-rakenneta/6892004#gs.RYEYjRQ
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 904


« Vastaus #1 : Toukokuu 04, 2018, 17:57:38 »

Tämän kevyen liikenteen tasoristeyksen poisto taisi olla tällä palstalla käsittelyssä viimeksi tammikuussa, linkissä näkyvän talvikuvan ottamisen aikaan. Tuolloin todettiin, että kyseisen hyvällä näkemällä sijaitsevan tasoristeyksen poisto on vaikeuttanut oleellisesti jalankulkua ja pyöräilyä tuottamalla useiden satojen metrien hankalan kiertämisen.

Jos liikenneratkaisuja ei tehtäisi tällaisella ehdottomuudella ja välinpitämättömyydellä kevyttä liikennettä kohtaan, vältyttäisiin aitojen repimiseltä ja protestimielialalta. Mustavalkoiseen toimintaan on vastattu mustavalkoisella toiminnalla.

Vaarallista oli mikä? http://vaunut.org/kuva/119093
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Petri Soronen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 104


« Vastaus #2 : Toukokuu 04, 2018, 19:38:55 »

Näin paikallisena voisin kommentoida että onhan tuo vaarallinen tasoristeys yksilölle jos siitä kulkee napit korvilla ja laput silmillä.
tallennettu
Oskari Kvist
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 583


« Vastaus #3 : Toukokuu 04, 2018, 20:55:36 »

Kevyen liikenteen alikulku, mallia Norkotti ( http://vaunut.org/kuva/121289 ja http://vaunut.org/kuva/111708 ) samalle paikalle entisen tasoristeyksen kohdalle niin loppuu se. Silloin rataa ei enää voi ylittää entisen tasoristeyksen kautta, ihmiset pääsevät kulkemaan kuten ennenkin, ainoastaan vaan radan ali eikä yli, ja riski poistuu. Ja ympäröivän maa-alueen tasoa alemmaksi niin kukaan ei lähde yli kävelemään, vaan menee alikulun kautta "sieltä mistä aita on matalin".

Vaikka olemassaoleva ylikulku on jonkun matkan päässä niin se ei oikein toimi tuossa.
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #4 : Toukokuu 04, 2018, 22:12:35 »

Hirviä ja muita elukoita voidaan aidoilla estää kulkemasta tietyistä paikoista, ihmistä ei. Jotenkin on jo ajatuksena älytön rakentaa kevytrakenteinen aita ja kuvitella ettei ihmiset siitä kulkisi mistä ovat ennen aitaa kulkeneet. On täälläkin muutama aita rakennettu ihmisten kulkureitille radan yli, ne joko kierretään tai rikotaan, riippuen aidan pituudesta. Ymmärrän aitojen tuhoajia täysin, en taas ymmärrä miksi suht normaaleilla aisteilla varustettu ihminen ei pystyisi junanrataa, tai siis rautatietä turvallisesti ylittämään. Pitäisi onnistua.

Jos vaikka virkamiehet ymmärtäisi ettei ihmisiä voida kohdella kuten eläimiä, ja samat konstit eivät tehoa ihmiseen mitkä toimivat eläimien kohdalla. Ehkä tavallinen virkamies on eläintäkin tyhmempi, mutta kuvittelee olevansa ihmistä viisaampi.
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #5 : Toukokuu 05, 2018, 23:24:58 »

Ja tismalleen samanlainen ongelma on ollut Nakkilassa vanhan, vuonna 1999 poistetun Nakkilan varoituslaitoksettoman tasoristeyksen kohdalla. Vanhan tasoristeyksen paikka on kyllä radan pohjoispuolelta aidattu, mutta aidan päättyessä vanhalta tasoristeykseltä vain muutaman kymmenen metriä Porin suuntaan mentäessä on tänne aitauksen päätyyn muodostunut siitä alkavan meluvallin juureen polku laittomalle ylityspaikalle, jota nämä niin ennen vanhaan Nakkilan tasoristeystä käyttäneet kuin myös hieman uudemmatkin sukupolvet käyttävät ylityspaikkanaan tätä nykyä. Lähin paikka mistä pääsisi radan yli on Siltatien ylikulkusilta, joka on varsinkin kevyttä liikennettä ajatellen tyhmästi ainoa lainmukainen radanylityspaikka koko keskustan kaava-alueella. Seuraavat ylityspaikat molempiin suuntiin mentäessä ovat Tattaran ja Kuritun puomilaitokselliset tasoristeykset, jotka sijaitsevat kuitenkinyli kilometrin säteellä ylikulkusillasta sekä jo keskustan kaava-alueen ulkopuolella eivätkä täten palvele lainkaan varsinkaan keskustan ja Suomisen teollisuusalueen välillä kulkevia henkilöitä.
tallennettu
Jouni Ijäs
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 44


« Vastaus #6 : Toukokuu 06, 2018, 00:49:45 »

Onkohan sillanaluset jätetty usein tarkoituksella epävirallisiksi ylityspaikoiksi. Rajamäelläkin on rautatien ylittävän sillan alla piilossa epävirallinen ylityspaikka, jossa on selvästi levitetty enemmän raidesepeliä penkkoihin. Tai oikeastaan mitään penkkaa ei sillä kohtaa olekaan.  Radan toisella puolella olevassa aidassa on aukko, jota ei ole tehty jälkikäteen vaan ilmeisesti jo siinä vaiheessa kun aitakin on tullut.
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #7 : Toukokuu 11, 2018, 23:04:51 »

Onkohan sillanaluset jätetty usein tarkoituksella epävirallisiksi ylityspaikoiksi. Rajamäelläkin on rautatien ylittävän sillan alla piilossa epävirallinen ylityspaikka, jossa on selvästi levitetty enemmän raidesepeliä penkkoihin. Tai oikeastaan mitään penkkaa ei sillä kohtaa olekaan.  Radan toisella puolella olevassa aidassa on aukko, jota ei ole tehty jälkikäteen vaan ilmeisesti jo siinä vaiheessa kun aitakin on tullut.

Se sepeli valuu penkoilta alas kun ihmiset siitä kulkevat, sitten sitä tuodaan siihen lisää ja taas se leviää laajemmalle alueella. Lajikumppanien toimintaa on joskus hauska pohtia jälkien perusteella, ja lopulta todeta olevansa ihan samaa lajia kuin nuo "typerät ihmiset" Virnistää
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Veturinkuljettajalta karu kuva radanvarsien todellisuudesta  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina