Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Tampereella kiskoja tukevat lankut syttyivät palamaan rautatiesillalla  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Martti Pulkkinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 36


« : Toukokuu 21, 2018, 18:05:08 »

Vai lankut? Hymyilee

https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kipina-sytytti-lankut-tuleen-rautatiesillalla-tampereen-keskustan-kupeessa/6919044#gs.z7DGPdU
tallennettu
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Toukokuu 21, 2018, 18:14:23 »

https://www.aamulehti.fi/uutiset/juuri-nyt-tampereella-palaa-rautatiesilta-junaliikenne-ei-kulje-muuta-liikennetta-rajoitettu-200958884

Sillalla on lankutus koko leveydeltä ja pituudelta. Sitten on toki myös siltapölkyt.
tallennettu
Timo Keski-Petäjä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 331


« Vastaus #2 : Toukokuu 22, 2018, 13:30:01 »

https://yle.fi/uutiset/3-10216839
tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #3 : Toukokuu 22, 2018, 21:50:45 »

Eikö IC2-junaa olisi voitu ottaa "silmillä" vararungon paikalle vaihtotyönä?.
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 679


« Vastaus #4 : Toukokuu 23, 2018, 07:01:08 »

Pitäisikö poikkeustilasuunnitelmaan ottaa Järvensivulta tulevan kolmioraiteen hyödyntäminen.
Pendolinoissa ja moottorivaunuissa kuljettaja siirtyisi vain toiseen päähän Järvensivulla.
Veturijunien kanssa joutuisi lisätoimiin.
Pääradan sillalta puuttuu se palotynnyri ja ämpäri, joka siellä on todistetusti ollut (valokuva) 1880-luvulla ja myöhemminkin.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #5 : Toukokuu 23, 2018, 19:31:57 »

Eikö IC2-junaa olisi voitu ottaa "silmillä" vararungon paikalle vaihtotyönä?.

Ei olisi voitu ottaa.  Vararungon vanha säilytyspaikka on muutettu "läpiajotieksi". Vararunkoa säilytetään nykyään aseman 6-raiteella. IC-junan ottaminen vaihtotyönä 6-raiteelle ei olisi onnistunut, koska Jyväskylän suunnasta oli tulossa samaan aikaan pendolino asemalle, jonka takia tuolle IC-junalle oli punainen opaste ja se ajeli hitaasti sen palosta aiheutuneen savupilven lävitse. Itse mietin lisäksi, miksi veturinkuljettaja ei pysäyttänyt junaa ennen savupilveä, luultavasti kuitenkin havaitsi savun hyvissä ajoin. Lisäksi palopaikan olisi voinut tarvittaessa kiertää kolmion kautta.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 23, 2018, 21:11:09 kirjoittanut Roope Prusila » tallennettu

Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #6 : Toukokuu 23, 2018, 19:45:38 »

Pitäisikö poikkeustilasuunnitelmaan ottaa Järvensivulta tulevan kolmioraiteen hyödyntäminen.
Pendolinoissa ja moottorivaunuissa kuljettaja siirtyisi vain toiseen päähän Järvensivulla.
Veturijunien kanssa joutuisi lisätoimiin.
Pääradan sillalta puuttuu se palotynnyri ja ämpäri, joka siellä on todistetusti ollut (valokuva) 1880-luvulla ja myöhemminkin.

Olen seuraillut, että aseman ja tavaran väliä kulkevat veturit ja Dm12:t ovat kiertäneet juurikin Järvensivun kautta.
tallennettu
Taavi Ahonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 43


« Vastaus #7 : Toukokuu 23, 2018, 20:55:10 »

Eikö IC2-junaa olisi voitu ottaa "silmillä" vararungon paikalle vaihtotyönä?.

Ei olisi voitu ottaa.  Vararungon vanha säilytyspaikka on kansiareena työmaan vuoksi purettu. Vararunkoa säilytetään nykyään aseman 6-raiteella. IC-junan ottaminen vaihtotyönä 6-raiteelle ei olisi onnistunut, koska Jyväskylän suunnasta oli tulossa samaan aikaan pendolino asemalle, jonka takia tuolle IC-junalle oli punainen opaste ja se ajeli hitaasti sen palosta aiheutuneen savupilven lävitse. Itse mietin lisäksi, miksi veturinkuljettaja ei pysäyttänyt junaa ennen savupilveä, luultavasti kuitenkin havaitsi savun hyvissä ajoin. Lisäksi palopaikan olisi voinut tarvittaessa kiertää kolmion kautta.


Eikös IC ollut pysähtynyt sillalle odottamaan kulkutien vapautumista ja savua oli alkanut muodostua tässä vaiheessa kun juna oli ollut jo seisomassa
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #8 : Toukokuu 23, 2018, 21:13:22 »

Eikö IC2-junaa olisi voitu ottaa "silmillä" vararungon paikalle vaihtotyönä?.

Ei olisi voitu ottaa.  Vararungon vanha säilytyspaikka on kansiareena työmaan vuoksi purettu. Vararunkoa säilytetään nykyään aseman 6-raiteella. IC-junan ottaminen vaihtotyönä 6-raiteelle ei olisi onnistunut, koska Jyväskylän suunnasta oli tulossa samaan aikaan pendolino asemalle, jonka takia tuolle IC-junalle oli punainen opaste ja se ajeli hitaasti sen palosta aiheutuneen savupilven lävitse. Itse mietin lisäksi, miksi veturinkuljettaja ei pysäyttänyt junaa ennen savupilveä, luultavasti kuitenkin havaitsi savun hyvissä ajoin. Lisäksi palopaikan olisi voinut tarvittaessa kiertää kolmion kautta.


Eikös IC ollut pysähtynyt sillalle odottamaan kulkutien vapautumista ja savua oli alkanut muodostua tässä vaiheessa kun juna oli ollut jo seisomassa

Uutisissa luki, että savua oli ollut jo vähän siinä vaiheessa kun juna sillalle pysähtyi. Sitten junan seisoessa siinä savun määrä lisääntyi, jolloin kuski otti kaukoon yhteyttä ja pendolinolle laitettiin punainen opaste, jotta IC-juna pääsi asemalle.
tallennettu

Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #9 : Toukokuu 24, 2018, 14:26:09 »

Eikö IC2-junaa olisi voitu ottaa "silmillä" vararungon paikalle vaihtotyönä?.

Ei olisi voitu ottaa.  Vararungon vanha säilytyspaikka on kansiareena työmaan vuoksi purettu. Vararunkoa säilytetään nykyään aseman 6-raiteella. IC-junan ottaminen vaihtotyönä 6-raiteelle ei olisi onnistunut, koska Jyväskylän suunnasta oli tulossa samaan aikaan pendolino asemalle, jonka takia tuolle IC-junalle oli punainen opaste ja se ajeli hitaasti sen palosta aiheutuneen savupilven lävitse. Itse mietin lisäksi, miksi veturinkuljettaja ei pysäyttänyt junaa ennen savupilveä, luultavasti kuitenkin havaitsi savun hyvissä ajoin. Lisäksi palopaikan olisi voinut tarvittaessa kiertää kolmion kautta.


Kolmion kautta kiertäessä junan vaunujärjestys muuttuu kun veturi olisi etelän päässä.


Eikös IC ollut pysähtynyt sillalle odottamaan kulkutien vapautumista ja savua oli alkanut muodostua tässä vaiheessa kun juna oli ollut jo seisomassa
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2018, 15:26:42 kirjoittanut Mikko Mäntymäki » tallennettu
Mikko Mäntymäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 509


« Vastaus #10 : Toukokuu 24, 2018, 15:28:13 »

IC juna seisoi pääopastimen P806 edessä, joten raiteesta 075 on tullut Tpe:n läpiajotie.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Tampereella kiskoja tukevat lankut syttyivät palamaan rautatiesillalla  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina