Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Satelliittipaikannuksen hyödyntäminen tasoristeysturvallisuuden parantamisessa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Teemu Sirkiä
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 908


« : Toukokuu 30, 2018, 22:38:13 »

Liikenne- ja viestintäministeriö LVM julkaisi vuoden 2017 lopulla satelliittinavigoinnin kansallisen toimenpideohjelman, jonka tavoitteena on nostaa Suomi yhdeksi satelliittijärjestelmien  hyödyntämisen  kärkimaaksi.  Tämä  selvitys  koskee  yhtä  toimenpideohjelman  seitsemästätoista  toimenpide-ehdotuksesta,  jonka  tavoitteena  on  parantaa  Suomen  rataverkon  tasoristeysturvallisuutta.

http://www.doria.fi/handle/10024/157364
tallennettu
Timo Vainio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 99


« Vastaus #1 : Toukokuu 31, 2018, 00:25:33 »

Kiitoksia linkistä. Tärkein asia oli jätetty viimeiseksi, vaikka mielestäni se olisi voinut olla selvityksen otsikkonakin.

"Satelliittipaikannuksen  luotettavuuden  ja  tarkkuuden  parantuessa  se  tulee  olemaan 
eräs  tärkeä  tekninen  keino  tasoristeysturvallisuuden  kehittämisessä.  Se  aika  ei  enää 
ole kaukana."
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #2 : Toukokuu 31, 2018, 08:56:15 »

Joo, kyllä se tarkkuus varmaan joskus paranee. Mutta Suomessa asiassa on otettu takapakkia, kun VR lopetti veturien DGPS-paikantimilla saadun sijainnin jakamisen avoimena. Livin avoimen datan sijaintitieto tulee tablettikoneelta ja se on epätarkkaa. Datasta myös puuttuu joka päivä kymmeniä junia (joissain junissa ei ole Kupla kyydissä ja sitten junia suodatetaan tarkoituksella pois).
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Satelliittipaikannuksen hyödyntäminen tasoristeysturvallisuuden parantamisessa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina