Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: IC 125 hyytyi – sotilasvartiointi varmisti matkustajien pysymisen junassa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Olli Aalto
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 293


« : Elokuu 12, 2018, 22:25:52 »

https://www.kp24.fi/lehti/keskipohjanmaa/545353/ic-juna-hyytyi-helteessa-keskelle-metsaa-matkustajia-pidettiin-pitkaan-kuumissaan-sisalla-ilman-toim

Tarkempi hyytymispaikka on ollut Sisätön pohjoispuolella kilometrillä 242 Vahojärven suuntaan. Paljon on ajat muuttuneet, kun liikkumattomassa junassa tarvitaan sotilasvartiointi pitämään matkustajat junassa. Ei ole kahtakaan vuosikymmentä, kun ovet lepattivat auki 140 km/h vauhdissa, eikä matkustajien kyydissä pysyminen ollut varusmiehistä kiinni. Uutuutena myös perustettu Parkanon varikko.
tallennettu
Tapio Arvola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 38


« Vastaus #1 : Elokuu 13, 2018, 08:36:34 »

Yksiraiteisella osuudella paikalleen jämähtäneen junan ulkopuolella on äärimmäisen pienet mahdollisuudet joutua ainakaan junan yliajamaksi. Mahdolliset vaarat jäävät suunnilleen ympäröivän maaston vaarallisuudesta johtuviksi. Ajojohdinpylväisiinhän voi kiipeillä vaikka asemalaitureilta, jotka ovat sallittua liikkumisympäristöä. Rata-alueella liikkumisen vaarat liittyvät pääasiassa liikkuvan junan uhkaan, jonka tällaisissa tapauksissa pysähdyksissä oleva juna on itse eliminoinut. Odottamatonta liikkeelle lähtöäkään ei ollut odotettavissa.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1225


« Vastaus #2 : Elokuu 13, 2018, 10:12:18 »

Yksiraiteisella osuudella paikalleen jämähtäneen junan ulkopuolella on äärimmäisen pienet mahdollisuudet joutua ainakaan junan yliajamaksi. Mahdolliset vaarat jäävät suunnilleen ympäröivän maaston vaarallisuudesta johtuviksi. Ajojohdinpylväisiinhän voi kiipeillä vaikka asemalaitureilta, jotka ovat sallittua liikkumisympäristöä. Rata-alueella liikkumisen vaarat liittyvät pääasiassa liikkuvan junan uhkaan, jonka tällaisissa tapauksissa pysähdyksissä oleva juna on itse eliminoinut. Odottamatonta liikkeelle lähtöäkään ei ollut odotettavissa.

Ja tuolla kohtaa missä juna on seissyt, on huoltotie ihan radan vieressä. Olisihan siinä voitu ilmoittaa, että huoltotielle voi mennä, ettei tarvi kuumassa junassa olla, meno omalla vastuulla.
tallennettu

Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1078


« Vastaus #3 : Elokuu 13, 2018, 13:08:01 »

Yksiraiteisella osuudella paikalleen jämähtäneen junan ulkopuolella on äärimmäisen pienet mahdollisuudet joutua ainakaan junan yliajamaksi. Mahdolliset vaarat jäävät suunnilleen ympäröivän maaston vaarallisuudesta johtuviksi. Ajojohdinpylväisiinhän voi kiipeillä vaikka asemalaitureilta, jotka ovat sallittua liikkumisympäristöä. Rata-alueella liikkumisen vaarat liittyvät pääasiassa liikkuvan junan uhkaan, jonka tällaisissa tapauksissa pysähdyksissä oleva juna on itse eliminoinut. Odottamatonta liikkeelle lähtöäkään ei ollut odotettavissa.

Ja tuolla kohtaa missä juna on seissyt, on huoltotie ihan radan vieressä. Olisihan siinä voitu ilmoittaa, että huoltotielle voi mennä, ettei tarvi kuumassa junassa olla, meno omalla vastuulla.

"Meno omalla vastuulla" ei oikein näissä hommissa toimi.
tallennettu
Marko Laine
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 270


« Vastaus #4 : Elokuu 13, 2018, 14:35:20 »

Radan ja rata-alueen omistaa Liikennevirasto ja mikäli liikenteenohjaus tai Rataliikennekeskus ei anna konduktöörille lupaa päästää matkustajia radalle, niin konduktööri ei asialle voi mitään. Lisäksi pudotus vaunusta ratapenkereelle on varsin iso ja siinä voi joku oikeasti loukata jalkansa tai paikkansa, joten noita riskejä ei turhaan oteta, sillä korvauksien vaatijoita aina kyllä löytyy sellaisessa tilanteessa. Eli ei matkustajia voi päästää ulos noin vaan ja "omalla vastuulla". Asiat eivät aina ole niin yksinkertaisia, kuin äkkiseltään näyttävät.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: IC 125 hyytyi – sotilasvartiointi varmisti matkustajien pysymisen junassa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina