Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kivenlohkareen katkaisema junaliikenne Jyväskylän ja Vesangan välillä sujuu taas  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Pietu Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« : Syyskuu 02, 2018, 19:56:43 »

Junaliikenne Jyväskylän ja Vesangan välisellä rataosuudella sujuu taas. Tunteja kestänyt häiriö johtui radalle pudonneesta kivenlohkareesta Möykynmäen ratatunnelin luona, kertoo Rataliikennekeskus.

Kiskoille pudonnut kivi saatiin raivattua ja rata siivottua viiden jälkeen illansuussa.

Häiriön aikana kulkeneet kaksi junaa korvattiin linja-autoilla.

https://yle.fi/uutiset/3-10383289
tallennettu

Don't panic.
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 739


« Vastaus #1 : Lokakuu 01, 2018, 14:42:13 »

Junan nopeus tunnelissa oli 50 km/h, minkä ansiosta junan kuljettaja ehti jarruttaa, eikä juna törmännyt kiveen. Onko kaikissa tunneleissa viisikymppiä yleinen nopeus?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #2 : Lokakuu 01, 2018, 22:30:52 »

Junan nopeus tunnelissa oli 50 km/h, minkä ansiosta junan kuljettaja ehti jarruttaa, eikä juna törmännyt kiveen. Onko kaikissa tunneleissa viisikymppiä yleinen nopeus?

Ei se taida olla mitenkään yleistä. Ehkä turvalaitevika aiheutti tuollaisen nopeuden käytön.
tallennettu
Ismo Brockmann
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 106


« Vastaus #3 : Lokakuu 01, 2018, 23:22:10 »

Junan nopeus tunnelissa oli 50 km/h, minkä ansiosta junan kuljettaja ehti jarruttaa, eikä juna törmännyt kiveen. Onko kaikissa tunneleissa viisikymppiä yleinen nopeus?

Ei se taida olla mitenkään yleistä. Ehkä turvalaitevika aiheutti tuollaisen nopeuden käytön.


Ei, vaan käsitykseni mukaan tuolla on nopeusrajoitus nimenomaan tunnelin suuaukon/tunnelin huonon kunnon takia juurikin tuollaisten tapahtumien varalta. Jostain olen mielestäni jo jokin aika sitten asiasta lukenut.
tallennettu
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 356


« Vastaus #4 : Lokakuu 02, 2018, 05:41:10 »

Junan nopeus tunnelissa oli 50 km/h, minkä ansiosta junan kuljettaja ehti jarruttaa, eikä juna törmännyt kiveen. Onko kaikissa tunneleissa viisikymppiä yleinen nopeus?

Ei se taida olla mitenkään yleistä. Ehkä turvalaitevika aiheutti tuollaisen nopeuden käytön.


Ei, vaan käsitykseni mukaan tuolla on nopeusrajoitus nimenomaan tunnelin suuaukon/tunnelin huonon kunnon takia juurikin tuollaisten tapahtumien varalta. Jostain olen mielestäni jo jokin aika sitten asiasta lukenut.

Niinä viime vuosien harvoina kertoina, kun olen matkannut junalla Jyväskylän länsipuolella, Möykynmäen kohdalla on yleensä hiljennetty. Tuskin siinä ikiroutavauriota on tai alituiseen ratatöitä, minkä vuoksi Ismon kommentti tuntuu hyvältä selitykseltä.
tallennettu
Juha Kutvonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 543


« Vastaus #5 : Lokakuu 02, 2018, 08:55:07 »

Junan nopeus tunnelissa oli 50 km/h, minkä ansiosta junan kuljettaja ehti jarruttaa, eikä juna törmännyt kiveen. Onko kaikissa tunneleissa viisikymppiä yleinen nopeus?

Ei se taida olla mitenkään yleistä. Ehkä turvalaitevika aiheutti tuollaisen nopeuden käytön.


Ei, vaan käsitykseni mukaan tuolla on nopeusrajoitus nimenomaan tunnelin suuaukon/tunnelin huonon kunnon takia juurikin tuollaisten tapahtumien varalta. Jostain olen mielestäni jo jokin aika sitten asiasta lukenut.

Pönttövuoren vanhassa tunnelissakin oli loppuaikoina sn50-rajoitus huonokuntoisuuden takia. Tällaisia rajoituksia asetetaan radan ja rakenteiden kunnon mukaan.
tallennettu

Offlinessa vuodesta 1967
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kivenlohkareen katkaisema junaliikenne Jyväskylän ja Vesangan välillä sujuu taas  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina