Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Allejäänti Intiassa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 896


« : Lokakuu 19, 2018, 23:22:31 »

Varsin ikävä onnettomuus tapahtui Intiassa: ainakin 50 sai surmansa ja parisen sataa loukkaantui junan syöksyessä ihmismassaan https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005870631.html
tallennettu
Veli-Matti Laitinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 29


« Vastaus #1 : Lokakuu 20, 2018, 08:57:36 »

Ai Ai että teki minullekin pahaa kun kuulin tapahtuneesta.
         Ihmisiä seisoi raiteilla, siellä kun niin paljon asukaita.
Intia on maailman toiseksi suurin valtio väkiluvultaan, toki pinta-alaakin  on. Ihmisiä on niin paljon että ollaan vaarallisissakin paikoissa.  Rautateillä matkustetaan paljon mutta junat ja radat ovat melko huonossa kunnossa.   Junissakin on kattoja myöten ihmisiä. Intiassa monet junat ovat dieseljunia, mutta on jokunen sähköistetty osuus.        https://youtu.be/NeXkJ7kYn2k
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1615


« Vastaus #2 : Lokakuu 20, 2018, 11:14:48 »

Tilaston mukaan Intian rautateillä kuolee vuosittain 25 000 ihmistä eli reilut 68 joka päivä...
tallennettu
Veli-Matti Laitinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 29


« Vastaus #3 : Lokakuu 20, 2018, 15:55:20 »

25 000 Huh Huh, se on suhteellisen iso luku vaikka kyseessä on iso valtio, en millään pahalla sano. 
tallennettu
Uwe Geuder
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 149


« Vastaus #4 : Lokakuu 28, 2018, 15:18:03 »

Voisi kuvitella, että se on kehitysmaan ongelma, ettei ihmishengestä välitetään.

Kuitenkin EU:n maantieliikenteessä kuolee vuosittain 25.000 ihmistä, vaikka se on laskenut paljon synkimmästä 70-luvusta. USA:ssa tapetaan/murhataan tällä hetkellä 17.000 ihmistä vuodessa ja se on 1980/90-lukuihin verrattuna paljon vähemmän.

EU on vain puolet Intiasta ja USA vain kolmasosa.
tallennettu
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 403


« Vastaus #5 : Lokakuu 28, 2018, 22:56:13 »

Voisi kuvitella, että se on kehitysmaan ongelma, ettei ihmishengestä välitetään.

Kuitenkin EU:n maantieliikenteessä kuolee vuosittain 25.000 ihmistä, vaikka se on laskenut paljon synkimmästä 70-luvusta. USA:ssa tapetaan/murhataan tällä hetkellä 17.000 ihmistä vuodessa ja se on 1980/90-lukuihin verrattuna paljon vähemmän.

EU on vain puolet Intiasta ja USA vain kolmasosa.

Tuohon voisi vielä lisätä, että USA:n maantieliikenteessä kuoli vuonna 2016 yli 37.000 ihmistä; minusta se on paljon, kun Yhdysvaltoja nyt ei voi oikein tieliikenteen kehitysmaaksikaan sanoa. Tuokin luku on laskenut 70-luvun synkimmistä vuosista, jolloin tieliikenteessä kuolleita oli yli 50.000.

https://www.bts.gov/content/transportation-fatalities-mode
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 350


« Vastaus #6 : Marraskuu 09, 2018, 20:51:31 »

Voisi kuvitella, että se on kehitysmaan ongelma, ettei ihmishengestä välitetään.

Kuitenkin EU:n maantieliikenteessä kuolee vuosittain 25.000 ihmistä, vaikka se on laskenut paljon synkimmästä 70-luvusta. USA:ssa tapetaan/murhataan tällä hetkellä 17.000 ihmistä vuodessa ja se on 1980/90-lukuihin verrattuna paljon vähemmän.

EU on vain puolet Intiasta ja USA vain kolmasosa.

Tuohon voisi vielä lisätä, että USA:n maantieliikenteessä kuoli vuonna 2016 yli 37.000 ihmistä; minusta se on paljon, kun Yhdysvaltoja nyt ei voi oikein tieliikenteen kehitysmaaksikaan sanoa. Tuokin luku on laskenut 70-luvun synkimmistä vuosista, jolloin tieliikenteessä kuolleita oli yli 50.000.

https://www.bts.gov/content/transportation-fatalities-mode

USA:ssa maantieliikenteen osuus on kaikesta liikenteestä paljon suurempi kuin muissa kehittyneissä maissa.
tallennettu

Oikeus allekirjoitukseen poistettu. Valpo 45-....
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 403


« Vastaus #7 : Marraskuu 11, 2018, 16:41:02 »

Voisi kuvitella, että se on kehitysmaan ongelma, ettei ihmishengestä välitetään.

Kuitenkin EU:n maantieliikenteessä kuolee vuosittain 25.000 ihmistä, vaikka se on laskenut paljon synkimmästä 70-luvusta. USA:ssa tapetaan/murhataan tällä hetkellä 17.000 ihmistä vuodessa ja se on 1980/90-lukuihin verrattuna paljon vähemmän.

EU on vain puolet Intiasta ja USA vain kolmasosa.

Tuohon voisi vielä lisätä, että USA:n maantieliikenteessä kuoli vuonna 2016 yli 37.000 ihmistä; minusta se on paljon, kun Yhdysvaltoja nyt ei voi oikein tieliikenteen kehitysmaaksikaan sanoa. Tuokin luku on laskenut 70-luvun synkimmistä vuosista, jolloin tieliikenteessä kuolleita oli yli 50.000.

https://www.bts.gov/content/transportation-fatalities-mode

USA:ssa maantieliikenteen osuus on kaikesta liikenteestä paljon suurempi kuin muissa kehittyneissä maissa.

Vaikka olisikin, onko se joku selitys? Myös kuolleet per liikennesuorite (per ajoneuvokilometri) on USA:ssa selvästi suurempi, kuin useimmissa Euroopan maissa.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 350


« Vastaus #8 : Marraskuu 23, 2018, 00:15:45 »

Noin typerä vastaus ei edes ansaitse siihen liitetyn linkin avaamista, ainoastaan tilastotieteen opetukseen liittyvää pohdintaa.
tallennettu

Oikeus allekirjoitukseen poistettu. Valpo 45-....
Tauno Hermola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 403


« Vastaus #9 : Marraskuu 24, 2018, 20:26:40 »

Noin typerä vastaus ei edes ansaitse siihen liitetyn linkin avaamista, ainoastaan tilastotieteen opetukseen liittyvää pohdintaa.

Tämä on kai tulkittava niin, ettei Arto edelleenkään ymmärrä, että liikenteen volyymi, millä sitä sitten mitataankin, ei yksin selitä eroja liikenneonnettomuuksien uhrien määrissä. USA:ssa kuolee maantieliikenteessä ajettua kilometriä kohti n. kaksinkertainen määrä ihmisiä verrattuna esim. UK:n lukuihin (7,1 vs. 3,6 henkilöä/miljardi km, 2013). Mistä tällaiset erot sitten johtuvat, siihen ei taida olla mitään yksinkertaista vastausta. 
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 350


« Vastaus #10 : Marraskuu 27, 2018, 22:59:40 »

Noin typerä vastaus ei edes ansaitse siihen liitetyn linkin avaamista, ainoastaan tilastotieteen opetukseen liittyvää pohdintaa.

Tämä on kai tulkittava niin, ettei Arto edelleenkään ymmärrä, että liikenteen volyymi, millä sitä sitten mitataankin, ei yksin selitä eroja liikenneonnettomuuksien uhrien määrissä. USA:ssa kuolee maantieliikenteessä ajettua kilometriä kohti n. kaksinkertainen määrä ihmisiä verrattuna esim. UK:n lukuihin (7,1 vs. 3,6 henkilöä/miljardi km, 2013). Mistä tällaiset erot sitten johtuvat, siihen ei taida olla mitään yksinkertaista vastausta. 

Kyllä mielestäni ymmärrän, mutta viittaukset "joissain EU-maissa" ja nyt viimeisinpänä "UK" ovat kovin tarkoitushakuisia. Vähän viritettyä rautalankaa, kun sitä tarvitaan. Alaskassa kuoleee moottorikelkkaonnettomuuksissa enemmän ihmisiä kuin Floridassa, suhteutettuna väkilukuun.

En edes viitsi tarkastaa tilastoja asiasta, mä uskon olevani oikeassa tässä väitteessäni.
tallennettu

Oikeus allekirjoitukseen poistettu. Valpo 45-....
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Ulkomaat  |  Aihe: Allejäänti Intiassa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2018 Resiina