Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: IC941 ajoi peuran päälle -jäi myöhään yli tunnin?  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Vuorisalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 30


« : Marraskuu 26, 2018, 16:35:02 »

Tänään jossain Inkoon paikkeilla jäi peura IC941:n alle.
Eihän siinä mitään eläimiähän jää junan useinkin, mutta miksi ihmeessä
nykyiset veturit/junat ovat noin haavoittuvia, että eläin saa junan myöhästymään
yli tunnin? Ja huonoa tuuria oli vielä sikäli, että kyseinen juna oli menossa
Turun satamaan, joten matkustajat myöhästyivät laivasta/ VR joutui kustantamaan kalliit
kuljetukset matkustajille - jos sittenkään ehtivät.
Lisäksi Turku-Helsinki-välillä käytetty saman junan jatkaminen takaisin aiheutti pitkän
myöhästymisen myös satamasta Helsinkiin lähtevälle junalle  Nolostunut
Eli vaikka yksiraiteisuus aiheuttaa ongelmia, näyttää että kyllä VR:n omassa toiminnassa olisi parannettavaa!

tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #1 : Marraskuu 26, 2018, 17:06:14 »

Nykyiset veturit ovat aivan yhtä haavoittuvia kuin 50 vuotta sitten.

Kun törmäyksessä jarruletku tai paineilmaputki menee poikki, niin juna jää sinne. Jos vian saa korjattua paikanpäällä, menee tunti ja jos ei saa, menee niitä tunteja paljon enemmän.
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #2 : Marraskuu 27, 2018, 21:34:51 »

50 vuotta sitten olis rikkinäinen ilmaputki tukittu vaikka mettästä noudetulla puutavaralla, ja matka olisi jatkunut. Nykyään varmaan tuonkaltaisesta omatoimisuudesta seuraa irtisanominen ja ehkä vielä syyte jostain.

Puusta itte veistelty tulppa ei täytä sitä ja tuota hyväksyntää ja aiheuttaahan moisen pulikan teko jo työturvallisuusriskin, jos vaikka veistohommissa sattuu puukko lipsahtamaan ja tulee sormeen haava.

ps. täällä kävi tänään mystinen hopeinen putkimies, kysyi minulta että löytyykö pihtejä ja tiivistysnauhaa. Vein sille sitten nauhaa ja läjän pihtejä joista mikään ei sopinut kyseiseen työhön. No ehkä se tuli muilta reissuiltaan vaan tarkastamaan tilanteen, ja vaatiiko se välittömiä toimenpiteitä. Ajan henki? Virnistää
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #3 : Marraskuu 27, 2018, 23:51:11 »

50 vuotta sitten olis rikkinäinen ilmaputki tukittu vaikka mettästä noudetulla puutavaralla, ja matka olisi jatkunut. Nykyään varmaan tuonkaltaisesta omatoimisuudesta seuraa irtisanominen ja ehkä vielä syyte jostain.

Puusta itte veistelty tulppa ei täytä sitä ja tuota hyväksyntää ja aiheuttaahan moisen pulikan teko jo työturvallisuusriskin, jos vaikka veistohommissa sattuu puukko lipsahtamaan ja tulee sormeen haava.

ps. täällä kävi tänään mystinen hopeinen putkimies, kysyi minulta että löytyykö pihtejä ja tiivistysnauhaa. Vein sille sitten nauhaa ja läjän pihtejä joista mikään ei sopinut kyseiseen työhön. No ehkä se tuli muilta reissuiltaan vaan tarkastamaan tilanteen, ja vaatiiko se välittömiä toimenpiteitä. Ajan henki? Virnistää

Olen ymmärtänyt, että vetureissa on kyydissä valmiiksi veistettyjä puutulppia tuohon tarkoitukseen.  Hymyilee
tallennettu
Jari Vuorisalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 30


« Vastaus #4 : Marraskuu 28, 2018, 14:22:48 »

50 vuotta sitten olis rikkinäinen ilmaputki tukittu vaikka mettästä noudetulla puutavaralla, ja matka olisi jatkunut. Nykyään varmaan tuonkaltaisesta omatoimisuudesta seuraa irtisanominen ja ehkä vielä syyte jostain.

Puusta itte veistelty tulppa ei täytä sitä ja tuota hyväksyntää ja aiheuttaahan moisen pulikan teko jo työturvallisuusriskin, jos vaikka veistohommissa sattuu puukko lipsahtamaan ja tulee sormeen haava.

ps. täällä kävi tänään mystinen hopeinen putkimies, kysyi minulta että löytyykö pihtejä ja tiivistysnauhaa. Vein sille sitten nauhaa ja läjän pihtejä joista mikään ei sopinut kyseiseen työhön. No ehkä se tuli muilta reissuiltaan vaan tarkastamaan tilanteen, ja vaatiiko se välittömiä toimenpiteitä. Ajan henki? Virnistää

Olen ymmärtänyt, että vetureissa on kyydissä valmiiksi veistettyjä puutulppia tuohon tarkoitukseen.  Hymyilee

Jos puutappi on 2010-luvulla ainoa tapa, jolla asia voidaan korjata - niin huhuh.
Eikö todellakaan nykytekniikka pysty keksimään mitään parempaa keinoa, ettei ko. letku yleensäkään olisi niin tärkeässä roolissa. Eikö veturissa ole sitten kytkintä, josta voitaisiin sulkea piiri eteenpäin - tuskinpa molempiin päihin veturia saa samanaikasesti vaunuja kytkeä?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #5 : Marraskuu 28, 2018, 15:21:26 »

Jos puutappi on 2010-luvulla ainoa tapa, jolla asia voidaan korjata - niin huhuh.
Eikö todellakaan nykytekniikka pysty keksimään mitään parempaa keinoa, ettei ko. letku yleensäkään olisi niin tärkeässä roolissa. Eikö veturissa ole sitten kytkintä, josta voitaisiin sulkea piiri eteenpäin - tuskinpa molempiin päihin veturia saa samanaikasesti vaunuja kytkeä?

Sulkuhanoja toki on. Vanhemmassa kalustossa säästeliäästi ja uudemmassa (Sr3) enemmän. Ja kyllä, veturiin saa kytkeä molempiin päihin samanaikaisesti vaunuja. Mutta siis jos putki on poikki niin siihen lyödään puutappi. Sen ihmeellisempää korjausta linjaolosuhteissa ei olekaan. Ihan vastaava tapaus kuin vuotava säiliövaunu, johon siihenkin lyödään puutappi.

Paineilmajarru on toki 1800-luvun keksintö, joka ei ole niistä ajoista juuri muuttunut.
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2129


« Vastaus #6 : Marraskuu 28, 2018, 16:28:34 »

Jos puutappi on 2010-luvulla ainoa tapa, jolla asia voidaan korjata - niin huhuh.
Eikö todellakaan nykytekniikka pysty keksimään mitään parempaa keinoa, ettei ko. letku yleensäkään olisi niin tärkeässä roolissa. Eikö veturissa ole sitten kytkintä, josta voitaisiin sulkea piiri eteenpäin - tuskinpa molempiin päihin veturia saa samanaikasesti vaunuja kytkeä?

Ja onhan täällä Suomessakin ajettu junia, joissa veturi on keskellä junarunkoa.
Keskieuroopassahan tuo on huomattavasti yleisempää.
tallennettu
Jari Vuorisalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 30


« Vastaus #7 : Marraskuu 28, 2018, 16:37:54 »

Jos puutappi on 2010-luvulla ainoa tapa, jolla asia voidaan korjata - niin huhuh.
Eikö todellakaan nykytekniikka pysty keksimään mitään parempaa keinoa, ettei ko. letku yleensäkään olisi niin tärkeässä roolissa. Eikö veturissa ole sitten kytkintä, josta voitaisiin sulkea piiri eteenpäin - tuskinpa molempiin päihin veturia saa samanaikasesti vaunuja kytkeä?

Ja onhan täällä Suomessakin ajettu junia, joissa veturi on keskellä junarunkoa.
Keskieuroopassahan tuo on huomattavasti yleisempää.

No normaalissa linjaliikenteessä ei liene tarpeellista.
Tärkeintä olisi se, että sellainen sulkuhana olisi joka veturissa, jolloin jonkun peuran aiheuttama letkun katkeaminen ei aiheuttaisi mitään ongelmaa.
Onko näissä rantaradalla ohjausvaunun kanssa liikennöivissä Sr2:ssa nämä sulkuhanat?

tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #8 : Marraskuu 29, 2018, 09:22:19 »

Jos puutappi on 2010-luvulla ainoa tapa, jolla asia voidaan korjata - niin huhuh.
Eikö todellakaan nykytekniikka pysty keksimään mitään parempaa keinoa, ettei ko. letku yleensäkään olisi niin tärkeässä roolissa. Eikö veturissa ole sitten kytkintä, josta voitaisiin sulkea piiri eteenpäin - tuskinpa molempiin päihin veturia saa samanaikasesti vaunuja kytkeä?

Ja onhan täällä Suomessakin ajettu junia, joissa veturi on keskellä junarunkoa.
Keskieuroopassahan tuo on huomattavasti yleisempää.

No normaalissa linjaliikenteessä ei liene tarpeellista.
Tärkeintä olisi se, että sellainen sulkuhana olisi joka veturissa, jolloin jonkun peuran aiheuttama letkun katkeaminen ei aiheuttaisi mitään ongelmaa.
Onko näissä rantaradalla ohjausvaunun kanssa liikennöivissä Sr2:ssa nämä sulkuhanat?



Onko tiedossa mikä meni rikki tuossa tapauksessa? Jos ilmaletku, niin saattoihan se mennä muualtakin kuin keulasta.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: IC941 ajoi peuran päälle -jäi myöhään yli tunnin?  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina