Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Ääniosasto/sound section  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] | Siirry alas Tulostusversio
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1514


« Vastaus #100 : Huhtikuu 04, 2023, 23:28:27 »

Jarno,on kiva että loysit tuollaisen arkiston! Tällaiset rikastuttaa äänielämysten maailmaa!
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1514


« Vastaus #101 : Toukokuu 01, 2023, 21:39:51 »

Täytyy sanoa että Saksassa Tharandter Rampella "Dresdner Damplokfest"kuuluvalla aikataulunmukaisella junatapahtumalla Thardandtin nousu 16.4.23 kaksoisveto vetureilla Br 50 ja Br 35 itse paikalla olleena  osoittautui  ikimuistoiseksi äänielämykseksi!
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1514


« Vastaus #102 : Toukokuu 05, 2023, 22:57:09 »

Tulleen tiedustelun (TPL) mukaan haluttiin selvitellä veturin USATC S100 ( United States Army Transportation Corps)ääniresursseja.Aluksi olin skeptinen ja selvitettyäni asiaa  sekä  kuultuani videon voidaan todeta sen äänivarat ovat asteikolla erinomainen .Usatc O-6-0 Vulcan Iron Works 1943 Pennsylvania. Toimii Britanniassa nyttemmin  NCB No.35 merkinnällä.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 05, 2023, 23:36:02 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1514


« Vastaus #103 : Kesäkuu 21, 2023, 00:02:55 »

Eilen  YLE alueuutisissa oli juttua Jokioisten Museoradalta siinä pääosissa veturi 5 Sohvi asiaan perehtyneiden radan toimihenkilöiden mukaan hieno veturi ja mainittiin myös veturin vaikuttavat äänet inspiroivina tekijöinä aivan niin kuin erääseen pikkupoika junaharrastajaan vappuajelulla vuonna 1967 Karkkilan radalla silloin veturina  HKR3.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1514


« Vastaus #104 : Heinäkuu 04, 2023, 01:59:37 »

Preußische P8 - Dampflok 38 1182 - Begegnungen von 1993 - 1998 (Youyube)suositellsan preussilaisen P8 eli Br38 veturien ystäville videossa loistavat äänet siinä ajetaan valtaventtiili avattuna ja myös parivedossa!
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1514


« Vastaus #105 : Heinäkuu 16, 2023, 00:54:12 »

Pieksämäen Kana Vr1 oli tänään liikenteessä radan varressa upeissa maisemissa olleille tuli hienoja elämyksiä myös Kanan äänimaailmasta.Kiitokset koko veturimiehistölle ja junan miehistölle upeasta päivästä.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1514


« Vastaus #106 : Heinäkuu 22, 2023, 00:17:42 »

Vanha otos South Devon Railway yhdistyksen jäseneltä Philip Weston joka koskee veturin äänimaailmaa,  "Oliver Cromwell" vetämää junaa junaa  vuodelta 2011 matkalla paikkaan Buckfastleigh1.Oliver Cromwell on Britannia luokan Pacific veturi numeroltaan 700013.
Tässä suora ote lausunnosta"The sound that Cromwell made along the route was fantastic.The exhaust bark and the famous Chime whistle could be heared all along the way up to Buckfastleigh."Eli lyhyesti  Ollie Comwell on matkallaan tehnyt todella töitä ja luonut  oikean  äänielämyksen.Itse asiassa sana fantastic jo ylittää äänikynnyksen!
Tällaiset ulostulot lämmittävät todella höyryharrastajan sydäntä!
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 22, 2023, 00:35:39 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Hannu Peltola
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 137


« Vastaus #107 : Heinäkuu 24, 2023, 05:12:24 »

Muutama päivä sitten pääsin nauttimaan unohtumattomasta äänielämyksestä: Fraser River Canyonissa Brittiläisessä Kolumbiassa kolmen GE:n kuusiakselisen dieselin vetämä raskas tavarajuna joutui pysähtymään junakohtausta varten. Kohtausraide oli jyrkässä nousussa ja tavarajuna lähes liian raskas kolmelle veturille. Liikkeelle lähtiessään kuski joutui selvästi ottamaan koneista kaikki tehot irti ja kapea vuoristosola vielä vahvisti koneiden ärjynnän.
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1514


« Vastaus #108 : Elokuu 03, 2023, 21:57:05 »

Mielenkiintoinen yksityiskihta tuli luettua Eisenbahn Modellmagazin arikkelista 3/2023 joka käsittelee laajalti  Baureihe Br82 ensimmäisiä(ns /Neubaudampflok) kategoriaan kuuluneita vetureita akselijärjestykseltään 0-10-0 näitä rakensivat Saksan veturitehtaat vuosina 1955-51.Veturien numerot olivat 82001-82041.Näden rakentamiseen osallistuivat veturitehtaat Krupp,Henschel ja Esslingen.-Se alussa mainitsemani yksityiskihta liittyy tietenkin veturin ääneen! Kaupungissa Soest joka sijaitsee n. 50 kilometriä Dortmundista itään.Soestin ratapihan vieressä oli sairaala jonka henkilökunta valitti järjestelyveturien huomattavan kovasta äänestä ja näinollen siellä palvelleet 2 yksilöä DB korvasi veturisarjalla V60.Tämän jälkeen paikallinen lehdistö kunnioitti V60 vetureita sanonnalla"kuiskaavat veturit"!
Veturi Br 82 sarjan erinomaisuus yhtenä tekijänä nähdää molemminpuolisissa Beugniot akselistoissa.,Yksi näiden veturien päätoimintaympäristö olikin Hampurin satamaraiteisto jyrkkine kaarteineen!
« Viimeksi muokattu: Elokuu 20, 2023, 23:24:17 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Kimmo Huhta
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 56


« Vastaus #109 : Marraskuu 29, 2023, 17:24:58 »

Kylläpä tuossa viime viikolla yhtenä iltana tarjosi VR oy:n Sr3 satamajunaa työntäessään tosi äänielämyksen meille tasoristeyksen takana odottaville. Kiitokset operaattorille sen tarjoamisesta!
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1514


« Vastaus #110 : Joulukuu 17, 2023, 02:39:58 »

Tämän syksyn yksi parhaita ääniotoksia löytyy SJ 1545 höyryveturilta jununeen videolla(NJ A5 1545 23-09-30 ankomst,vattenfyllnig och utfart i uppförslut förbi Rörstorp) Rörstorpin ohitus lähellä Värnamoa on vaikuttava jossa A5 avaa valtaventtiilin kokonan ja ohittaa Rörstorpin pikajunahöyryn nopeudella mahtavalla soundilla,kannattaa kuunnella kuulokkeilla jotta koko efekti voidaan kokea!Sanoisin äänellisesti mahtava otos!
tallennettu
John Lindroth
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1514


« Vastaus #111 : Helmikuu 24, 2024, 03:19:08 »

Tuota edellämainittua otosta olen kuunnellut ja katsonut useasti vielä tänäänkin..Tuon A5 veturin koko olemus ja ulkonäkö inspiroi rakentamaan siitä HO mallin kotiradalle!Erään tiedon mukaan tuo veturisarja oli suunniteltu kulkemaan max 127km/t mutta Ruotsin radat mahdollistivat taannoin sille vain 90km/t kulkunopeuden.
Loistavan äänielämyksen täällä Suomessa tarjosi Pekka 2021 Korttion mäessä Riihimäki päivänä unohtumattoman äänielämyksen vuonna 2009(kiitokset vek Kähönen)  .Onneksi tästä on olemassa äänitallenne.Tällaiset elämykset jäävät elämään höyryharrastajan sieluun ikuisesti!
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2024, 03:43:21 kirjoittanut John Lindroth » tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] | Siirry ylös Tulostusversio 
Muut aiheet  |  Sivuraide  |  Aihe: Ääniosasto/sound section  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina