Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR osti yli 300 miljoonalla vetureita, joita ei saakaan käyttää matkustajajuniss  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jouni Halinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 546


« : Tammikuu 07, 2019, 07:55:26 »


Traficom ei toistaiseksi ole antanut VR Groupille lupaa käyttää Sr3-vetureita matkustajajunien vedossa. Automaattinen kulunvalvontajärjestelmä ei ole toiminut suomalaisessa rataympäristössä odotetusti.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005957244.html   

tallennettu

Skiffari 40
Janne Louhi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 167


« Vastaus #1 : Tammikuu 07, 2019, 08:01:36 »

VR OY SELISELI. Firma hallitsee ITTE JKV softa puolta ja on ITTE ne tolleen koodannut päin helvettiä ettei LASOL OY vie vetureita kalustoyhtiöön.
tallennettu
Pentti Köylijärvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 19


« Vastaus #2 : Tammikuu 07, 2019, 11:50:34 »

VR OY SELISELI. Firma hallitsee ITTE JKV softa puolta ja on ITTE ne tolleen koodannut päin helvettiä ettei LASOL OY vie vetureita kalustoyhtiöön.

Ehkä nyt kannattaa kuitenkin unohtaa salaliittoteoriat. Eipä taida VR koodata mitään (enää). Rataverkon ohjauksen puolella Traficom, Väylä ja Finrail Oy ja veturien puolella tässä tapauksessa  valmistaja Siemens alihankkijoineen lienevät ne JKV:n vastuulliset "koodaajat". Ja jos omistaja = valtio haluaa kalustoyhtiön, niin tuskinpa VR:n kannattaa läpinäkyvällä kikka kolmosella pullikoida vastaan, vaikka joillakin ehkä halua olisi.

Ja kuten tuosta artikkelista selvisi, ei nuo aiheettomat hätäjarrutukset tavarapuolellakaan ongelmattomia ole, joten kuntoon JKV on laitettava.

Se on totta, ettei turha hätäjarrutus matkustajille ongelmaton ole. Tuli itsekin sellainen virhejarrutus ravintolavaunujonossa seisoessa koettua. Juomalasit, kahvikupit ja lautaset pöydillä lähtivät vauhdilla veturia kohti. Vähän sotkua tuli.

tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 737


« Vastaus #3 : Tammikuu 07, 2019, 14:36:01 »

Varsin hyvin ja asiapitoisesti kirjoitetun uutisen viihteellinen anti on kommenttiosasto. Sen lukeminen saa ajattelemaan, että ehkä sittenkin parempi, että pieni, edes jotakin aiheesta tietävä joukko päättää asioista.

Öyhötyksellehän juttu tarjoaa kaikki tarpeelliset ainekset: VR, viranomaiset, EU, ulkomaalainen valmistaja.
tallennettu

Rinnakkaisohjelma - olohuone järjestelmäharrastuksen ystäville https://www.youtube.com/user/rinnakkaisohjelma/videos
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 255


« Vastaus #4 : Tammikuu 07, 2019, 15:26:53 »

Sinällään tavarajunakäyttö varmasti tuo myös hyvää dataa kun käytetään isoja tehoja pitkäkestoisesti ja myös hybridikäyttö lienee arkipäivää ainakin osassa paikkoja.

Henkilöjunissa sitten on hieman eri parametrit, kuten Sn nopeuden käyttö..
tallennettu
Veli-Matti Laitinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 104


« Vastaus #5 : Tammikuu 07, 2019, 18:35:38 »

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005958120.html

Ei Sr3-vetureilla ihan kaikki hyvin ole.
Se on sitten niinkuin  Tr1 sähköveturina kun käytetään tavarajunissa ja vain joitain kertoja matkustajajunissa. Nyt Sr3:nekin tavarajunaveturi.
Tosin Tr1:stä ei oltu tarkoitettu matkustajajuniia ja  vedettiin niillä jonkin pikajuniakin.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 958


« Vastaus #6 : Tammikuu 07, 2019, 19:19:21 »

Veturihan on vielä käsittääkseni eriasteisissa hyväksyntävaiheissa ja siihen tehdään koko ajan erilaisia muutoksia muutenkin. Se, että JKV vielä tökkii on tietysti harmi, mutta koko hankinnan haukkuminen on hieman ennenaikaista.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 469


« Vastaus #7 : Tammikuu 07, 2019, 19:55:52 »

ETCS - JKV sovitin kai noissa tökkii. JKV:lle soitellaan jo kuolinkelloja.
tallennettu
Harri Junttila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1555


« Vastaus #8 : Tammikuu 08, 2019, 03:56:31 »

Yksi Sr3 satunnainen ongelma on myös että joskus moniajossa on kulkusuunnan vaihtaminen hankalaa eli kulkusuunta ei tahdo vaihtua.
tallennettu
Pentti Köylijärvi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 19


« Vastaus #9 : Tammikuu 09, 2019, 13:10:17 »

No nyt se konkretisoitui omalla kohdalla, että SR3 ei ole matkustajajunakäytössä. IC65:sta piti vaihtaa veturi viimetingassa, tarjolla vain SR1 ja kun jäi veturin vaihdon takia myöhään, niin jäädään sitten lisää myöhään. Ei edes NOM vaunua mukana, kaikki d-vaunuja, ois voinut porhaltaa 200, nyt vain 140 (toki aikataulun max. on 160)
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 255


« Vastaus #10 : Tammikuu 09, 2019, 13:18:26 »

No joo, veturirikon seurauksena tällä hetkellä useimmiten korvaajana on Sr1 ison lukumääränsä vuoksi tietenkin.  Omallekin kohdalle sattunut pari kertaa ja kerran vararunko missä vetäjänä Sr1..
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: VR osti yli 300 miljoonalla vetureita, joita ei saakaan käyttää matkustajajuniss  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2019 Resiina