Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Outoja kyselelijöitä!  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« : Marraskuu 11, 2009, 20:37:24 »

Tuossa eilen aamulla Myllylammen Nesteellä puolenpäivän aikaan aamukahvia nautiskellessani tuli kaksi aasialaisperäistä nuorehkoa naista enganninkielellä kyselemään minulta tasoristeyksistä ja niiden turvalaitteista. Turvalaitteiden kuvissa oli kuvia ainakin Isosta-Britanniasta!

Onko kyseessä jokin RHK:n tms. teettämä tutkimus, vaiko kenties jokin opinnäytetyö?
Kukaan joutunut moisen toiminnan "uhriksi" tai muuta tietoa asiasta, lähinnä tuo kieli ihmetytti?

PS. Kyse on havainnosta radan varrelta, sillä ko. huoltoasema sijaitsee radan varressa Virnistää
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #1 : Marraskuu 12, 2009, 08:56:41 »

Noh tässä on käynyt varmaan niin että He ovat nähneet sinut radanvarressa ja tulleet sittek kyselemään sinulta koska he ovat itsekkin rautatieharrastajia. Tai toinen vaihtoehto: He yrittivät iskeä sinut Iskee silmää
tallennettu
Matti Piiroinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 17


« Vastaus #2 : Marraskuu 12, 2009, 10:21:43 »

No, saitko neitien puhelinnumerot?
tallennettu

Tsuku tsuku ja silleen.
[Tunnus poistettu]
Vieras
« Vastaus #3 : Marraskuu 12, 2009, 10:52:35 »

Jos ne olikin terroristeja, jotka suunnittelee tavarajuniin kohdistuvaa iskua?
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #4 : Marraskuu 12, 2009, 11:14:46 »

Tuolla ulkomaailmassa tosjaan joskus tapahtuu niin, että henkilöt lausuvat toisilleen sanoja olematta silti minkään viraston edustajia.

Lisätietoa: http://fi.wikipedia.org/wiki/Vuorovaikutus
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #5 : Marraskuu 12, 2009, 21:46:53 »

Olen pahoillani kiivastumisestani ja siitä johtuvasta asiattomasta kirjoittelustani.

Minua vaan yksinkertaisesti ärsyttää joidenkin yksilöiden käsitys omasta paremmuudestaan ja muita paremmista älynlahjoista ja näistä käsityksistä kumpuavan muka näppärän vitsailun ja piikittelyn!
Voisihan sitä jokainen itseään fiksuna pitävä henkilö jopa lukea alkuperäisen tekstin ajatuksella, ja mikäli vähääkään on niitä älynlahjoja päätellä siitä, ettei kyse ole ollut mistään "normaalista kanssakäymisestä"!
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #6 : Marraskuu 12, 2009, 22:45:29 »

Olen pahoillani kiivastumisestani ja siitä johtuvasta asiattomasta kirjoittelustani.

Minua vaan yksinkertaisesti ärsyttää joidenkin yksilöiden käsitys omasta paremmuudestaan ja muita paremmista älynlahjoista ja näistä käsityksistä kumpuavan muka näppärän vitsailun ja piikittelyn!
Voisihan sitä jokainen itseään fiksuna pitävä henkilö jopa lukea alkuperäisen tekstin ajatuksella, ja mikäli vähääkään on niitä älynlahjoja päätellä siitä, ettei kyse ole ollut mistään "normaalista kanssakäymisestä"!

Mitä se sitten mielestäsi tarkalleen ottaen oli, jos ei "normaalia kanssakäymistä"?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #7 : Marraskuu 12, 2009, 22:54:56 »

Jos nyt ei varsinaisesti epänormaaliakaan, miten senkin sitten määrittelee?
Mutta jotain kyselyä olivat tekemässä ja sen tyyppistä aineistoakin mukana, etten minä ainakaan milloinkaan moiseen ole törmännyt kuin jossain tutkimuksissa yms.

Nimenomaan ihmetystäni herätti englannin kielen käyttö haastattelussa, joten tuli mieleen olisiko kyse jostain opiskelijoiden puuhastelusta! Kysymällähän tuo olisi ehkä selvinnyt, mutta olin hieman "pölökyllä päähän lyöty" joten unohdin kyselyn!
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #8 : Marraskuu 13, 2009, 06:32:05 »

Jos nyt ei varsinaisesti epänormaaliakaan, miten senkin sitten määrittelee?
Mutta jotain kyselyä olivat tekemässä ja sen tyyppistä aineistoakin mukana, etten minä ainakaan milloinkaan moiseen ole törmännyt kuin jossain tutkimuksissa yms.

Et tainnut alustuksessa kovinkaan tarkasti kertonut mitä kysyttiin ja miten. Minulle ainakin jäi kuva, että pari ulkomaalaista tuli kyselemään rautateistä. Ei sen kummempaa.
tallennettu
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 477


« Vastaus #9 : Marraskuu 14, 2009, 16:36:52 »

Jos nyt ei varsinaisesti epänormaaliakaan, miten senkin sitten määrittelee?
Mutta jotain kyselyä olivat tekemässä ja sen tyyppistä aineistoakin mukana, etten minä ainakaan milloinkaan moiseen ole törmännyt kuin jossain tutkimuksissa yms.

Et tainnut alustuksessa kovinkaan tarkasti kertonut mitä kysyttiin ja miten. Minulle ainakin jäi kuva, että pari ulkomaalaista tuli kyselemään rautateistä. Ei sen kummempaa.

Joo, en käynnistänyt sanelukoneeni nauhoitusta ja englanninkielen taitonikaan ole paras mahdollinen.
Jos kyseiset neidit/rouvat olisivat mielestäni olleet vain rautatieharrastajia tai muuten vaan suomen rautateiden tasoristeyksistä kiinnostuneita, niin MIKSI ihmeessä olisin asiaa yleensäkään tiedustellut?
tallennettu

Kyllä diktaatti hyvä on, sitä en kiellä.
Kjell Knapas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 84


« Vastaus #10 : Marraskuu 16, 2009, 13:48:42 »

Koetaha Arto seuraavalla kerralla toepua järkytyksestä hieman noppeemmin ja jatkaa keskustelua kyselijöiden kanssa. Näyttää kieltä
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Yleinen keskustelu  |  Aihe: Outoja kyselelijöitä!  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina