Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Sr3 vetureille heltiämässä vihdoin matkustajaliikenteen käyttölupa  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Esa Väätäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 153


« : Huhtikuu 03, 2019, 10:54:50 »

Yle uutiset 3.4.2019
VR:n historiallisen kalliit uudet veturit saatetaan kahden vuoden testien jälkeen saada vihdoin matkustajakäyttöön, arvioidaan liikenteen turvallisuusvirastosta Traficomista.
Vetureiden kulunvalvontajärjestelmä on aiheuttanut aiheettomia hätäjarrutuksia, joita on pidetty riskinä matkustajille. Nyt veturin ongelmat ovat vähentyneet niin, että rajattu käyttö matkustajaliikenteessä näyttää mahdolliselta.
STT:n tietojen mukaan myös Sr3:n avustavan dieselmoottorin kanssa on ollut ongelmia. Apumoottori oli yksi uuden veturin hienouksista. Sen avulla sähköveturia voi käyttää myös sähköttömillä rataosuuksilla, kuten tehtaiden ratapihoilla.
https://yle.fi/uutiset/3-10720045
tallennettu
Petri Nummijoki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 450


« Vastaus #1 : Huhtikuu 03, 2019, 13:25:50 »

VR:n historiallisen kalliit uudet veturit saatetaan kahden vuoden testien jälkeen saada vihdoin matkustajakäyttöön, arvioidaan liikenteen turvallisuusvirastosta Traficomista.

Kappalehinta noissa on jopa alhaisempi, kuin vuonna 1992 tehdyssä ensimmäisessä Sr2-vetureiden tilauksessa (3201-3220), vaikka ei edes otettaisi inflaation vaikutusta huomioon. Yksittäisenä tilauksena tuo tietysti on suurin, kun aikaisemmat veturihankinnat on tehty pienemmissä erissä.
tallennettu
Toni Hartonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 676


« Vastaus #2 : Huhtikuu 03, 2019, 23:34:01 »

Kotikutoinen kulunvalvonta tiensä päässä, olis aika ottaa käyttöön EU-standardin mukainen.
Vaikeuttaa kaluston käytöönotto JKV.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2555


« Vastaus #3 : Huhtikuu 06, 2019, 01:00:55 »

Kotikutoinen kulunvalvonta tiensä päässä, olis aika ottaa käyttöön EU-standardin mukainen.
Vaikeuttaa kaluston käytöönotto JKV.

Tässä tapauksessa tosin ongelmia on aiheuttanut juurikin se EU-standardin mukainen kulunvalvonnan veturilaite, jonka yhteentoimivuus olemassaolevan ratainfran kanssa ei ole ollut täysin ongelmaton.
tallennettu
Matti Grönroos
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 272


« Vastaus #4 : Huhtikuu 06, 2019, 18:17:09 »

Kotikutoinen kulunvalvonta tiensä päässä, olis aika ottaa käyttöön EU-standardin mukainen.
Vaikeuttaa kaluston käytöönotto JKV.

Tässä tapauksessa tosin ongelmia on aiheuttanut juurikin se EU-standardin mukainen kulunvalvonnan veturilaite, jonka yhteentoimivuus olemassaolevan ratainfran kanssa ei ole ollut täysin ongelmaton.

Eli jos standardituote ja viritys eivät kunnolla kykene keskustelemaan keskenään, vika on standardituotteen?
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2555


« Vastaus #5 : Huhtikuu 08, 2019, 02:25:26 »

Eli jos standardituote ja viritys eivät kunnolla kykene keskustelemaan keskenään, vika on standardituotteen?

Viestini ei sisältänyt tuollaista väitettä.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2658


« Vastaus #6 : Huhtikuu 23, 2019, 11:33:52 »

Kotikutoinen kulunvalvonta tiensä päässä, olis aika ottaa käyttöön EU-standardin mukainen.
Vaikeuttaa kaluston käytöönotto JKV.

Tässä tapauksessa tosin ongelmia on aiheuttanut juurikin se EU-standardin mukainen kulunvalvonnan veturilaite, jonka yhteentoimivuus olemassaolevan ratainfran kanssa ei ole ollut täysin ongelmaton.

Juu, Suomessahan on ratainfra laahannut paljon jäljessä kulunvalvonnan suhteen, koska VR on jarruttanut yhteiseurooppalaisen kulunvalvonnan käyttöönottoa kilpailua pelätessään.
Kun ratainfra ei ole ollut ajan tasalla, on pitänyt ottaa käyttöön tämä väliaikaisviritys, joka sitten ei toimikaan ihan samalla tapaa kuin vanha JKV - uutisista tihkuneiden vähien tietojen perusteella ilmeisesti siksi, ettei vanha JKV noudata omaa määritelmäänsä, mutta tuon uuden välikappaleen on sitä noudatettava.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Sr3 vetureille heltiämässä vihdoin matkustajaliikenteen käyttölupa  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2019 Resiina