Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Kouvolan Ruuhveltti  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Raineri Hiltunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 4


« : Huhtikuu 09, 2019, 19:00:40 »

Tämänpäivän Kouvolan Sanomista :  "Kouvolan kaupunginhallitus ei halunnut käyttää Ruuhveltin korjaukseen 80800 euroa",
"veturi on työn ja toimeliaisuuden symboli. Ärsyttää että se romutetaan"



Onko totta että tuo romutetaan?  !!!
Voisko jotain tehdä että näin ei tapahdu?
tallennettu
Veli-Matti Laitinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 95


« Vastaus #1 : Huhtikuu 09, 2019, 21:28:16 »

Pieksämäen 852 on muuten seuraavaksi ainoa jäljellä oleva 800-sarjan Tk3.
Tässä kunnossa 859 vuonna 2016:   http://vaunut.org/kuva/111805?tag0=0%7CTk3%7C859
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 939


« Vastaus #2 : Huhtikuu 10, 2019, 00:19:08 »

Riihimäellä odottelee kaupungin varikolla muistomerkki (Hv1 554)(http://vaunut.org/kuva/121584) lähes esittelykunnossa valmiina yleisön nähtäville, mutta kaupungin rahatilanne ja puolueiden mielipide-erot sijoituspaikasta ovat toisistaan eriävät, joten ruostukoon rauhassa... Toivottavasti Kouvolassa olette viisaimpia.
tallennettu
Antti Laajalahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 58


« Vastaus #3 : Huhtikuu 10, 2019, 08:58:49 »

Ehkä Kouvolassa ajatellaan että kauppakeskus Veturin pihalla oleva Pikku Jumpon torso riittää. Siitä puuttuu tenderi jotta sehän on vain vetu. Nimi pitäisi myös muuttaa vastaamaan kauppakeskuksen maamerkkiä, pelkkä Vetu riittäis.
tallennettu
Veli-Matti Laitinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 95


« Vastaus #4 : Huhtikuu 10, 2019, 19:45:57 »

https://kouvolansanomat.fi/uutiset/kulttuuri-ja-viihde/49d2e1e5-dd34-4bae-b7fc-882dd6e1ae93
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1711


« Vastaus #5 : Huhtikuu 10, 2019, 20:11:17 »

Tämänpäivän Kouvolan Sanomista :  "Kouvolan kaupunginhallitus ei halunnut käyttää Ruuhveltin korjaukseen 80800 euroa",
"veturi on työn ja toimeliaisuuden symboli. Ärsyttää että se romutetaan"



Onko totta että tuo romutetaan?  !!!
Voisko jotain tehdä että näin ei tapahdu?


Sitten romutetaan. Ainoa oikea ratkaisu tilanteeseen, jossa ei ole rahaa eikä tekijöitä.
tallennettu
Janne Louhi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 161


« Vastaus #6 : Huhtikuu 10, 2019, 20:58:02 »

Pääasia ettei laahata Haapamäelle maisemaa rumentamaan. Saisi ympäristöviranomaiset jo puuttua siihen paskaläjään ja määrätä sen siivottavaksi, se on maisemaa rumentama alue.
tallennettu
Jukka Viitala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 191


« Vastaus #7 : Toukokuu 16, 2019, 23:30:48 »

Kouvolaan voisi tuoda ruostumaan vaikkapa romutettavan Dr16:n, jonka ympärille voisi kyhätä Rokuan Rakettimaiset irtokuoret muistuttamaan päättäjiä siitä, että antoivat Karhulan kylän noususta läänin pääkaupungiksi kertovan symbolin kadota jättäen jälkeensä vain kuoret, joiden sisällä on pelkkiä pettymyksiä.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 735


« Vastaus #8 : Toukokuu 16, 2019, 23:51:23 »

Kouvola on sen verran iso rautatiekaupunki, että voisihan siihen muistomerkin paikalle koota kokonaisen junallisen maassamme pilalle päästetystä 1930-1960-luvun kalustosta.
tallennettu

Rinnakkaisohjelma - olohuone järjestelmäharrastuksen ystäville https://www.youtube.com/user/rinnakkaisohjelma/videos
Risto Sollo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 73


« Vastaus #9 : Toukokuu 17, 2019, 14:53:35 »

Senhän voisi hinata Kaipiaisiin...Muistuttamaan Kouvolan rosmoista mitkä vei Savon-ja Kotkanradan... Iskee silmää
tallennettu
Teemu Nyberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« Vastaus #10 : Kesäkuu 03, 2019, 04:33:32 »

https://kouvolansanomat.fi/uutiset/lahella/326c36e7-b413-4348-ae77-b983f9fc53c3

Onneksi järki voitti - Ruuhveltti jää paikalleen ja kunnostetaan.
tallennettu
Markus Räsänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 195


« Vastaus #11 : Kesäkuu 03, 2019, 21:39:49 »

https://kouvolansanomat.fi/uutiset/lahella/326c36e7-b413-4348-ae77-b983f9fc53c3

Onneksi järki voitti - Ruuhveltti jää paikalleen ja kunnostetaan.

Juu, järki voitti Kouvolan Kaupungin vasta kun kansanliike tuli Ruuhveltin taakse. Se sai Kaupungin mielipiteen muuttumaan.

Mutta viikko sitten maanantaina 27.5.19 Ruuhveltin kunnostus laitettiin käyntiin kunnostuksesta vastaavan paikallisen puuhamiehen Kristian Sheikki Laakson ja  kaupunginvaltuutetun Miia Witting:n toimesta. Meitä oli 1. talkoissa n. 10 ihmistä, itseni mukaan lukien. Nyt on irto-osat purettu kunnostettavaksi. Purku-operaatio muuttui viime tipassa, että kaikkea ei lähdetty aikataulun takia irrottamaan.

Ruuhveltin pitäisi saada valkoinen suojahuppu tämän viikon (Viikko 23) alussa, jotta asbesti ja -maalinpoistofirma pääsee poistamaan asbestin, jota on ohjaamon maalissa. Loput vanhoista maalijäänteistä kuivajääpuhalletaan. Veturi olisi tarkoitus saada kunnostettettua heinäkuun puoliväliin mennessä. Tämä johtuu siitä että Kouvolassa järjestetään 12.7-11.8. Asuntomessut 2019 ja veturi on luvattu kunnostaa siksi. Tarkoitus olisi myös "kopittaa" Ruuhveltti tulevaisuutta varten eli vitriinikaappi veturin ympärille, jotta veturi kestäisi pidempään kunnossa kuin nyt paljaan taivaan alla. Mutta vitriini tulee vasta syksystä, jos hyvin käy. Tämä on vielä hiukan epäselvä.

Voin yrittää päivittää tänne kunnostuksesta, jos vain onnistuu töiden ohella.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 939


« Vastaus #12 : Kesäkuu 04, 2019, 00:43:44 »

Melko rohkea aikataulu kunnostukselle - pari kuukautta. Rihimäellä Hv1 554 kunnostus alkoi 2014 (pitkittynyt osaltaan kaupungin osalta). Tampereella arveltiin Sk2 315:n kunnostuksen vievän aikaa parisen vuotta (joulukuu 2015). Toki hienoa, että saadaan 800-sarjan Tk3 näytteille. 
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1711


« Vastaus #13 : Kesäkuu 04, 2019, 12:34:19 »

Tuo kunnostukseen menevän ajan hahmottaminen on yllättävän vaikeaa johtuen useammastakin eri tekijästä. Onko budjetti tarpeeksi realistinen, onko työhön käytettävissä riittävästi tekijöitä, ja onko rakenteellinen kunto sellainen kuin päällepäin näkyy vai ei (yleensä ongelmia löytyy). Mahdolliset haitta-aineet (asbesti, lyijy, kromi...), mikä monesti jää täysin huomiotta (onneksi nyt joku varmisti asian). Sitten vielä tärkeänä tekijänä materiaalin ja osien saatavuus. Toisinaan kun ei ole edes kunnollisia piirustuksia. Sitten vielä olosuhteet, saako päälle sääsuojaa vai tehdäänkö taivasalla sateessa ja pakkasessa.
tallennettu
Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 254


« Vastaus #14 : Kesäkuu 04, 2019, 13:08:12 »

Toki myös kunnostuksen tavoitetila vaikuttaa suuresti aikatauluun ja kustannuksiin. Laitetaanko nopsaan päältä kaunis, hiotaan/puhalletaan pinta karkeaksi ja isoimmat ruosteet pois ja maalia päälle?

Jos puretaan enemmän ja korjataan mahdollisia ruostevaurioita.. jne. Toki menee pitempään.

Kommentissa mainittu että pressu tulee päälle, joten ainakin pienellä sateella voi hommia jatkaa.

Toivotaan että tulee päältä kaunis ja ehostus pysyy parempana jos saa vitriinin ympärilleen.
tallennettu
Tommi K Hakala
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 396


« Vastaus #15 : Kesäkuu 05, 2019, 07:51:54 »

Melko rohkea aikataulu kunnostukselle - pari kuukautta. Rihimäellä Hv1 554 kunnostus alkoi 2014 (pitkittynyt osaltaan kaupungin osalta). Tampereella arveltiin Sk2 315:n kunnostuksen vievän aikaa parisen vuotta (joulukuu 2015). Toki hienoa, että saadaan 800-sarjan Tk3 näytteille. 

Voi helkkari kun se Riihimäen veturi istuisi todella hyvin Tampereen Tornihotellin kääntölavalle, kuten aiemminkin olen todennut...
tallennettu
Markus Räsänen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 195


« Vastaus #16 : Kesäkuu 05, 2019, 14:50:57 »


Voi helkkari kun se Riihimäen veturi istuisi todella hyvin Tampereen Tornihotellin kääntölavalle, kuten aiemminkin olen todennut...

Kannattaa laittaa aloitetta pöytään, kyllä Suomessa höyryvetureita löytyy maamerkiksi ja itse Tampereella käyneenä. Kannatan ideaa ja paikkaa 100%:ti!
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 269


« Vastaus #17 : Kesäkuu 05, 2019, 19:41:36 »

Yhtäkään jotenkin kunnostettua höyryveturia ei pidä viedä ulos uudelleen ruostumaan ja rapistumaan. Koko kunnostusvaiva ja -raha menee hukkaan parissa-kolmessa vuodessa.

Ruostuneena höyryveturi on synkkä ja masentava. Se ei innosta. Se on jätettä.
Kysymys nousee vain siitä romutetaanko se performanssissa paikan päällä, vai muualla.

Tornihotellin kääntöpöydälle voisi viedä Pullahurun moitteettoman tehokkaasti ulkoisesti ruostesuojattuna. Se olisi kuin muukin patsas - ulkoinen kuori ja pääosin tyhjää sisältä.
Toki euron kolikolla pitää saada valot päälle ja äänisyntetisaattorista moottorin pauhua.
tallennettu
Teemu Nyberg
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 6


« Vastaus #18 : Heinäkuu 11, 2019, 18:18:26 »

Nyt on Ruuhveltti jälleen arvoisessaan asussa. Talkooväki teki mahtavaa työtä!

https://kouvolansanomat.fi/uutiset/lahella/9186f541-5308-450a-b1d9-169ba4a92bba

http://vaunut.org/kuva/133872?a=1
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 12, 2019, 05:44:01 kirjoittanut Teemu Nyberg » tallennettu
Timo Vaittinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 26


« Vastaus #19 : Heinäkuu 11, 2019, 19:16:18 »

Näyttää ihan hyvältä, vaikka muutamia maalaajan vapauksia näyttää kyllä otetun..
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 939


« Vastaus #20 : Heinäkuu 11, 2019, 23:54:02 »

No prkl..., en olisi uskonut. Todella hieno suoritus porukalta. Riihimäen kaupungin johto saanee saamattomuudessaan työntää "Heikkinsä" kanssa päänsä pensaaseen, niin syvälle, ettei edes tenderiä näy. Kouvola voitti 10 - 0.
tallennettu
Jukka Ahtiainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 154


« Vastaus #21 : Heinäkuu 13, 2019, 16:40:51 »

Hieno suoritus Kouvolassa.

Erkki Nuution ehdotus Hr11:n sijoituksesta Tornihotellin kääntöpöydälle on erinomainen. Tyylikkäin paikka syntysijoillaan (jos ulkona). Taitaisi tuoda ainutkertaisuudellaan lisää porukkaa hotellin edustalle, sisälle ja kaupunkiin... Ehkä hotellilta, kaupungilta, yms. järjestyisi hieman rahaa ja omistajalta kannatusta. Valot päälle ja euroja takaisin jollain älypuhelinsovelluksella.
tallennettu
Esko Ampio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 597


« Vastaus #22 : Heinäkuu 13, 2019, 22:57:27 »

Hr11 vaatisi oikeastaan kokonaan uuden koripellityksen. Sen verran on ruoste syönyt. Kuva otettu>10v sitten.


* P5050123ab.jpg (299.82 kilotavua, 1023x601 - tarkasteltu 107 kertaa.)
tallennettu
Jimi Lappalainen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2103


« Vastaus #23 : Heinäkuu 14, 2019, 00:39:02 »

Miten minusta tuntuu, että tuota Hr11:tä ei kukaan enää pelasta. Halvempaa olisi varmaan rakentaa uusi replika, kuten maailmalla on muistakin vanhoista vetureista tehty Hymyilee
tallennettu

Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Kalusto  |  Aihe: Kouvolan Ruuhveltti  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2019 Resiina