Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kiskobussin jarrut alkoivat savuta kesken matkan Kontiolahden kohdalla  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Petri Tuovinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 401


« : Huhtikuu 10, 2019, 10:04:40 »

https://www.karjalainen.fi/uutiset/uutis-alueet/maakunta/item/215425
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 411


« Vastaus #1 : Huhtikuu 10, 2019, 10:24:11 »

Yleinen ilmiö ? Myös Pirkanmaalla H420 pysähtyi Orivedelle

Ja Keuruun junat H423 ja H424 peruutettu
tallennettu
Jukka Voudinmäki
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 316


« Vastaus #2 : Huhtikuu 10, 2019, 12:02:50 »

Yleinen ilmiö ? Myös Pirkanmaalla H420 pysähtyi Orivedelle

Ja Keuruun junat H423 ja H424 peruutettu

Kuinkahan Dm12-kalusto kestää lisääntyvät vuorot 15.12.2019 alkaen, kun jo nyt näin vähäisen liikenteen aikaan on suuria ongelmia?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1687


« Vastaus #3 : Huhtikuu 10, 2019, 12:17:00 »

Ihan yleinen ilmiö levyjarruissa. Tarpeeksi kuumennuttuaan tuprauttelevat vaaleaa savua.
tallennettu
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1037


« Vastaus #4 : Huhtikuu 10, 2019, 12:31:36 »

Yleinen ilmiö ? Myös Pirkanmaalla H420 pysähtyi Orivedelle

Ja Keuruun junat H423 ja H424 peruutettu

H 420:n vankka jäi Orivesi keskustaan ja matka jatkui Dv12:n hinaamana.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 10, 2019, 21:05:00 kirjoittanut Roope Prusila » tallennettu

Mikko Herpman
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 247


« Vastaus #5 : Huhtikuu 10, 2019, 13:39:33 »

Mikähän nyt on aiheuttanut jarrujen kuumenemista.. Levyjarruissahan yleensä kai vika siinä, että jarru ei vapaudu vaan jää laahaamaan. Mikä tuon sitten aiheuttaa, jumitusta paloissa/satulassa, vaiko jossain kauempana mikä pitää painetta jarruissa?

Mahtaako huolto-ohjelmassa olla jarrupalojen/satuloiden putsausta/voitelua yms.. Tai voiko tämä takatalven pöllyävä lumi päästä väärään paikkaan ja aiheuttaa haastetta..

Jos näitä saa kuitenkin hinattua, jarrut saanee tavalla tai toisella auki...
 
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1687


« Vastaus #6 : Huhtikuu 10, 2019, 17:53:21 »

Mikähän nyt on aiheuttanut jarrujen kuumenemista.. Levyjarruissahan yleensä kai vika siinä, että jarru ei vapaudu vaan jää laahaamaan. Mikä tuon sitten aiheuttaa, jumitusta paloissa/satulassa, vaiko jossain kauempana mikä pitää painetta jarruissa?

Mahtaako huolto-ohjelmassa olla jarrupalojen/satuloiden putsausta/voitelua yms.. Tai voiko tämä takatalven pöllyävä lumi päästä väärään paikkaan ja aiheuttaa haastetta..

Jos näitä saa kuitenkin hinattua, jarrut saanee tavalla tai toisella auki...
 


Jarrusylinterissä on vapautusjousi, jonka on tarkoitus vetää kitkapalat irti jarrulevyistä. Eli ilman painetta jarrut on auki. Jarrupaine kumoaa tuon jousivoiman ja painaa kitkapalat kiinni jarrulevyihin. Näin voisi ajatella, että järjestelmään on jäänyt painetta pidemmäksi aikaa. Puolen tunnin ajo jarruja vasten riittää savumerkkeihin.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1687


« Vastaus #7 : Huhtikuu 10, 2019, 18:21:02 »

Muitakin vikaantuneita junia ilmeisesti on. HDM:t 427 Tpe-Keu, 428 Keu-Tpe, 429 Tpe-Sk ja huomisen 420 Sk-Tpe on nyt korvattu busseilla. HDM 485 Jy-Sk on peruttu Haapamäeltä eteenpäin.
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Uutiset  |  Aihe: Kiskobussin jarrut alkoivat savuta kesken matkan Kontiolahden kohdalla  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2019 Resiina