Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Baltian rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 927


« Vastaus #125 : Huhtikuu 10, 2024, 08:08:04 »


Rail Baltica Ülemiste (09.04.2024)

"Tulevan asemarakennuksen rakentamiseen tarvittava louhinta on pääosin valmis, perustusten, tukiseinien ja rakenteen osien betonointityöt jatkuvat.

Suunta Suur-Sõjamäeltä Tarton tielle ja takaisin 6. lento. Mavic 3, korkeus 37 metriä (nosturipuomien takia)."

https://youtu.be/IZ7yDD8iCb4
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 927


« Vastaus #126 : Huhtikuu 12, 2024, 06:45:04 »


Rail Baltica Connecting Europe Days -tapahtumassa: Euroopan kestävän liikenteen verkoston ylpeä edistäjä

"Belgian Brysselissä järjestettävien Connecting Europe Days 2024 -päivien aikana Rail Balticaa edustivat kaikki sen jakeluorganisaatiot: keskuskoordinaattori, kansalliset toimeenpanoelimet ja vastuuministeriöt. Tämä eurooppalaisen liikkuvuuden lippulaivatapahtuma kokosi yli 3 200 edustajaa 80 maasta keskustelemaan konkreettisista toimenpiteistä ja vaihtamaan parhaita käytäntöjä kestävän, älykkään ja kestävän liikenne- ja liikkuvuusverkon luomiseksi Eurooppaan."

https://www.railbaltica.org/rail-baltica-at-connecting-europe-days-proud-contributor-to-europes-sustainable-transportation-network/
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 694


« Vastaus #127 : Huhtikuu 12, 2024, 09:52:08 »

Onnittelut Rail Baltican reipasotteisille toteuttajille!

Se että Suomi tyri asiansa ja keskeisimpien eteläyhteyksiensä kehittämisen EU:n elvytyspaketin keinoilla ei oikeuta jatkamaan kiusaantunutta hyssyttelyä tässä asiassa.

Onneksemme (täysin ilman omaa ansiotamme) EU tuki voimakkaasti (jopa 85% kustannuksista) tehokkaan ja nopean yhteyden ulottumista maamme eteiseen - kapean lahdenpoukaman taa.

Valtion, yritysten ja kansalaisten PITÄÄ nyt niellä happamuutensa etelänaapurien onnistumista kohtaan, ja edistää Rail Baltican käyttöä yritystemme kuljetuksiin ja kansalaistemme liikkumiseen.
Tehokas tiedottaminen siis käyntiin!
Samoin tulee edistää ja vauhdittaa sopimuksia Rail Baltican kanssa, jotta rata palvelisi Suomea hyvin ja sitä myös käytettäisiin alusta lähtien tehokkaasti

Mielestäni erityisesti LiVi -ministeriön tulee olla virkavastuunsa nojalla aktiivinen ja aloitteellinen.
Näin se samalla kertoisi eteläisille naapureillemme, Rail Balticalle ja EU:lle aikakauden ja toimintatyylin muuttuneen raidepolitiikassamme epäonnistuneen ministeri Harakan poistuttua.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 927


« Vastaus #128 : Huhtikuu 14, 2024, 08:21:00 »


Ten-T positio dokumentti Connection Europe Days-tapahtumassa


"Kestävä, älykäs ja kilpailukykyinen Eurooppa, joka on yhteydessä muuhun maailmaan, on riippuvainen vankasta liikennesektorista, jossa joustava infrastruktuuri. Euroopan laajuinen liikenneverkko (TEN-T) muodostaa myös yhtenäismarkkinoidemme selkärangan jossa ihmiset ja tavarat voivat liikkua saumattomasti. Sen valmistuminen tuo EU:lle vaurautta ja turvallisuutta.

TEN-T-verkon onnistunut ja oikea-aikainen loppuunsaattaminen riippuu vahvistetusta hallinnosta ja vahvasta yhteistyöstä kaikkien kanssa sidosryhmiä sekä tasapainoista rahoituksen ja rahoituksen yhdistelmää. Lähimenneisyyden erilaiset eksogeeniset shokit - Brexit, Covid, Ukrainan sota ja nyt Lähi-idässä - ovat paljasti kuinka haavoittuva Eurooppa on. Sotilaallinen liikkuvuutemme on edelleen hyvin rajoitettua. Äärimmäiset sääilmiöt johtuen ilmastonmuutos vaikuttaa mantereeseemme yhä enemmän ja taloudelliset vaikutukset kasvavat, kun taas infrastruktuurimme ei vielä vaikuta sopeutunut näihin uusiin olosuhteisiin. EU:n on tultava sietokykyiseksi sekä muuttuvassa geopoliittisessa ympäristössä että muuttuvaan ilmastoon.

Tähän haasteeseen vastaaminen edellyttää riittävien taloudellisten resurssien mobilisoimista, sekä yksityisiä että julkisia. EU:lla on avain rooli luotaessa oikeat olosuhteet tarvittavien investointien houkuttelemiseksi. Tämä vaatii perusteellista pohdintaa lainsäädännöllistä lähestymistapaa sekä erilaisia ​​rahoitus- ja rahoitusvälineitä. Tässä kannanotossa tarjoamme useita suosituksia tätä varten.

EU on ottanut käyttöön yhden menestyksekkäimmistä välineiden yhdistelmistä liikenteen yhtenäismarkkinoiden toteuttamiseksi integroimalla korkealaatuinen, yhteentoimiva infrastruktuuri, joka koostuu TEN-T:stä ja jota Verkkojen Eurooppa tukee Facility (CEF). Kun uusi TEN-T-asetus valmistuu, edessämme olevat tehtävät ja kaksi seuraavaa on määritelty selkeästi monivuotisen rahoituskehyksen (MFF) kierrosten avulla voidaan korjata puutteet, jotka haittaavat rahoituskehyksen moitteetonta toimintaa. sisämarkkinat sekä TEN-T-ydin, laajennetut ydin- ja kattavat verkot.

Ensinnäkin meidän on kyettävä vastaamaan investointitarpeisiin keskittyen sinne, missä sillä on eniten merkitystä: rajat ylittäviin hankkeisiin, jotka mahdollistaa verkon muodostamisen nykyisestä tilkkutäkkistä. Monet näistä ovat rakenteilla, ja nauhat leikataan hetki seuraavan monivuotisen rahoituskehyksen alla (Fehmarn, Rail Baltica, Brenner, Lyon-Torino); muut ovat valmisteilla ja niitä nopeutetaan varmistaa niiden nopea toteuttaminen (Lissabon-Madrid, Bordeaux-Vitoria, Montpellier-Perpignan, Berliini-Praha, Wien-BratislavaBudapest jne.). Tämän kiihtyvyyden on koskettava myös kaikkia tuleviin sotilaallisiin liikkuvuuskäytäviin tehtäviä investointeja, jotka mahdollistavat parantaa kipeästi tarvittavaa kaksikäyttökestävyyttä."

https://transport.ec.europa.eu/document/download/32e56093-9249-400b-8ee3-0a1a64d2e10c_en?filename=coordinators_joint_position_paper.pdf

Sivut https://transport.ec.europa.eu/connecting-europe-days_en
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2024, 08:56:09 kirjoittanut Jari Välimaa » tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 927


« Vastaus #129 : Huhtikuu 18, 2024, 14:23:15 »


Rail Baltic Estonia allekirjoitti allianssihankintakonsultointisopimuksen


"”Rail Baltica -radan on oltava valmis vuoteen 2030 mennessä, ja tiukka aikataulu tarkoittaa myös sitä, että etsimme jatkuvasti mahdollisuuksia toiminnan tehostamiseen. Siirtyminen yhteistyö- tai allianssihankintamalliin mahdollistaa laajojen, satojen miljoonien eurojen arvoisten hankintapakettien julkistamisen tämän vuoden loppuun mennessä pääosin rautatien päällysrakenteiden ja osittain myös rautatien alirakenteiden rakentamiseen, Anvar kertoo. Salomets, Rail Baltic Estonian toimitusjohtaja."

Sopimus rahoitetaan jopa 85 % Euroopan unionin Verkkojen Eurooppa -välineestä.

https://www.railbaltica.org/rail-baltic-estonia-signed-an-alliance-procurement-consultancy-contract/
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 927


« Vastaus #130 : Huhtikuu 25, 2024, 12:03:13 »


Video

Euroopan megaprojekti Venäjän rautateiden korvaamiseksi

"Valtavan uuden suurnopeusjunaradan sisällä kolmen entisen neuvostovaltion halki."

https://youtu.be/spQ4v0Y2FfM
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 927


« Vastaus #131 : Huhtikuu 26, 2024, 08:30:03 »

"Rail Baltica in Economic Focus" tarjoaa näkemyksiä rautatieliikenteen tulevaisuudesta Itämeren alueella

"Kristīne Malnača, RB Rail AS:n globaalin projektistrategia- ja talousosaston johtaja, totesi: "Kaupungistuminen, väestön ikääntyminen ja kestävä liikennepolitiikka ohjaavat tarvetta integroida rautatieinfrastruktuuri tehokkaasti multimodaaliseen liikennejärjestelmään ja sijoittaa sen tulevaisuuden liikkuvuuden selkärankana. Menestys edellyttää edistymistä palvelun laadussa, kapasiteetissa, luotettavuudessa, elinkaarissa, energiakustannuksissa ja rautatiealan yhteentoimivuudessa, kaikki sama tavoite: loppukäyttäjä mielessä. Tähän kiinnitämme huomiomme tässä numerossa.""

https://www.railbaltica.org/rail-baltica-in-economic-focus-offers-insights-on-the-future-of-rail-transportation-in-the-baltic-region/

itse esitys https://www.railbaltica.org/wp-content/uploads/2024/04/Rail-Baltica-in-Economic-Focus_No-3-Edition_2024.pdf
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 927


« Vastaus #132 : Eilen kello 06:42:54 »

Liettua vahvistaa Naton logistiikkaa uudella laivauskapasiteetilla Vilnassa

"Liettualainen rautatieyritys LTG on laajentanut kapasiteettiaan käsitellä Naton rahtia mukauttamalla Vilnan intermodaaliterminaalia (VIT). Tämä vaihe täydentää Kaunasin intermodaaliterminaalin nykyistä sotilaslastinkäsittelyä ja pyrkii tehostamaan sotilasvarusteiden kuljetusta erityisesti Pabradėn harjoitusalueelta."

https://www.jarnvagsnyheter.se/20240426/16149/litauen-starker-natos-logistik-med-ny-fraktkapacitet-i-vilnius
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Baltian rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina