Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Baltian rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: [1] | Siirry alas Tulostusversio
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 413


« : Huhtikuu 11, 2019, 11:27:38 »


Valitse junasi, joko eurooppalaisella leveydellä tai venäläisellä. Pääsee päivällä ja yöllä, mutta mihin saakkaa yöjunat jatkavat jää nähtäväksi



* Screenshot 2019-04-11 at 11.24.52 - Edited.png (240.94 kilotavua, 965x553 - tarkasteltu 263 kertaa.)
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2658


« Vastaus #1 : Huhtikuu 12, 2019, 01:16:26 »

Väinänlinna-Šiauliai?! Šiauliai-Minsk?! Miten?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 413


« Vastaus #2 : Huhtikuu 12, 2019, 08:15:34 »

Väinänlinna-Šiauliai?! Šiauliai-Minsk?! Miten?

Rail Baltican rakentuminen muodostaa myös liikennettä Venäjän rataverkolle eri tavalla kuin nykyisin

tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2658


« Vastaus #3 : Huhtikuu 12, 2019, 16:31:47 »

Väinänlinna-Šiauliai?! Šiauliai-Minsk?! Miten?

Rail Baltican rakentuminen muodostaa myös liikennettä Venäjän rataverkolle eri tavalla kuin nykyisin


Avaisitko vähän tarkemmin?
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 413


« Vastaus #4 : Huhtikuu 12, 2019, 17:02:27 »

Väinänlinna-Šiauliai?! Šiauliai-Minsk?! Miten?

Rail Baltican rakentuminen muodostaa myös liikennettä Venäjän rataverkolle eri tavalla kuin nykyisin


Avaisitko vähän tarkemmin?

Piti sanoa että Baltian venäläiselle rataverkolle.

Ei Rail Baltican rakentaminen muuta mitenkään olemassa olevaa verkkoa, 15 rakennettavaa siltaa pitää siitä huolen.
tallennettu
Timo Salminen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 560


« Vastaus #5 : Huhtikuu 12, 2019, 18:47:50 »

Kunhan nyt näkee, millaisen hallituksen Viro saa ja mitä se vaikuttaa suunnitelmiin. EKRE lupasi ainakin ennen vaaleja pysäyttää Rail Baltica -hankkeen suunnilleen keinolla millä hyvänsä, jos pääsee hallitukseen, joko suoranaisella keskeyttämispäätöksellä tai sitten alkamalla vaatia uusia ympäristövaikutus- ja kannattavuustutkimuksia. Kolmen puolueen neuvottelemassa hallitusohjelmassa rata näytti olevan mukana jotenkin niin, että jos luvassa olevaa 81 prosenttia kustannuksista ei saataisikaan EU:lta, hanketta tarkastellaan uudelleen. Talous- ja infrastruktuuriministerin vastuulle oli myös merkitty hankkeen etenemisestä huolehtiminen. Ei silti ehkä vielä kannata alkaa tehdä matkasuunnitelmia uuden radan varaan. Oma kysymyksensä on, jatkavatko Latvia ja Liettua töitä suunnitelmien mukaan, jos Viro päättäisi vetäytyä.
tallennettu

"Jos ne henkilöt jotka sillon on ollu ja kualleet nousisvat nyt katsomaan [...] ni ne ei uskois ollenkan omia silmiäns." (Tallimies Kustaa Väre 1961)
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 413


« Vastaus #6 : Huhtikuu 18, 2019, 16:10:12 »


Rail Baltican jatkoksi Suomen päärata : Tallinna-Helsinki-Tornio-Luulaja ?

https://www.verkkouutiset.fi/henna-virkkunen-raidehankkeita-vauhditettava/
tallennettu
Vesa Höijer
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 619


« Vastaus #7 : Huhtikuu 19, 2019, 20:37:47 »

Tuohon pitäisi saada Venäjä mukaan. Pietarin kautta Helsingistä Tallinnaan.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 413


« Vastaus #8 : Huhtikuu 20, 2019, 14:34:49 »

Tuohon pitäisi saada Venäjä mukaan. Pietarin kautta Helsingistä Tallinnaan.

Venäjä ei ole EU:n jäsen ja toisaalta toinen korridori kytkee Tukholman-Turun-Helsingin-Pietarin yhteen verkollisesti.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2658


« Vastaus #9 : Huhtikuu 20, 2019, 22:49:34 »

Tuohon pitäisi saada Venäjä mukaan. Pietarin kautta Helsingistä Tallinnaan.

Ajatushan on itse asiassa ollut, että Tallinnasta Helsingin kautta Pietariin. Ja jopa, että Berliinistä Riian ja Helsingin kautta Pietariin. Kun rata joskus vedetään Helsinkiin asti, siitä tulee niin nopea, että se on ihan oikeasti järkevä reitti Eurooppaan myös pietarilaisille.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Janne Louhi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #10 : Toukokuu 01, 2019, 23:28:37 »

https://www.sto.nato.int/publications/STO%20Meeting%20Proceedings/STO-MP-SAS-OCS-ORA-2018/MP-SAS-OCS-ORA-2018-L-2-03P.pdf

Pohjois-Atlannin liiton asiakirja paljastaa Rail Baltican sotaisan tarkotusperän!

// urli lyhennetty
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 02, 2019, 12:37:33 kirjoittanut Olli Keski-Rahkonen » tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 261


« Vastaus #11 : Toukokuu 02, 2019, 10:30:44 »

Mielenkiintoinen asiakirja. Suomi on jätetty käsittelemättä diplomaattisistakin syistä, mutta pääasiassa koska emme kuulu liittoon.
Sotaisan alakohdat ovat puolustava ja hyökkäävä.  NATO kuuluu alakohtaan puolustava, Venäjä kuuluu tuoreestikin todettuna alakohtaan hyökkäävä.
Talous ja kultturi ovat kuitenkin pääsyyt Rail Balticaan ja haluttomuutemme lentää.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2658


« Vastaus #12 : Toukokuu 03, 2019, 19:14:27 »

Mielenkiintoinen asiakirja. Suomi on jätetty käsittelemättä diplomaattisistakin syistä, mutta pääasiassa koska emme kuulu liittoon.
Sotaisan alakohdat ovat puolustava ja hyökkäävä.  NATO kuuluu alakohtaan puolustava, Venäjä kuuluu tuoreestikin todettuna alakohtaan hyökkäävä.
Talous ja kultturi ovat kuitenkin pääsyyt Rail Balticaan ja haluttomuutemme lentää.

NATO on Euroopassa puolustava. Koska Rail Baltica rakennetaan Eurooppaan, perusargumenttisi toimii kyllä. Tuntuu silti aika absurdilta kutsua Natoa puolustavasti sotaisaksi. Mietitään hetki vaikka Irakin sotaa.

Se, mitkä ovat pääsyyt Rail Balticaan, on toki jokaisen toimijan käsityksistä kiinni. Yksi toimii Rail Baltican eteen kulttuurillisista syistä, toinen taloudellisista, kolmas sotilaallisista.
Siitä, että Puolan rajalta Kaunasiin jo on tehty nimenomaan NATO:n tarpeisiin se 1435 mm rataosuus, voi kyllä päätellä, että tuo rautatieyhteys on NATO:lle todella tärkeä. Ja hyvä niin, koska se edesauttaa meille taloudellisesti ja kulttuurillisesti tärkeän yhteyden valmistumista Hymyilee
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Arto Lopia
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 382


« Vastaus #13 : Toukokuu 03, 2019, 20:07:29 »

Mielenkiintoinen asiakirja. Suomi on jätetty käsittelemättä diplomaattisistakin syistä, mutta pääasiassa koska emme kuulu liittoon.
Sotaisan alakohdat ovat puolustava ja hyökkäävä.  NATO kuuluu alakohtaan puolustava, Venäjä kuuluu tuoreestikin todettuna alakohtaan hyökkäävä.
Talous ja kultturi ovat kuitenkin pääsyyt Rail Balticaan ja haluttomuutemme lentää.

NATO on Euroopassa puolustava. Koska Rail Baltica rakennetaan Eurooppaan, perusargumenttisi toimii kyllä. Tuntuu silti aika absurdilta kutsua Natoa puolustavasti sotaisaksi. Mietitään hetki vaikka Irakin sotaa.

Se, mitkä ovat pääsyyt Rail Balticaan, on toki jokaisen toimijan käsityksistä kiinni. Yksi toimii Rail Baltican eteen kulttuurillisista syistä, toinen taloudellisista, kolmas sotilaallisista.
Siitä, että Puolan rajalta Kaunasiin jo on tehty nimenomaan NATO:n tarpeisiin se 1435 mm rataosuus, voi kyllä päätellä, että tuo rautatieyhteys on NATO:lle todella tärkeä. Ja hyvä niin, koska se edesauttaa meille taloudellisesti ja kulttuurillisesti tärkeän yhteyden valmistumista Hymyilee

Aika vaikeaa on nähdä jollain radalla mitään strategista merkitystä, kun samaan aikaan menee putkee pohjaan. On syytä muistaa, että putken lähtöpäässäkin lienee jokin venttiili jonka saa suurella jakarilla kiinni, jos ei hiiren klikkaus toimi.
tallennettu

Oikeus allekirjoitukseen poistettu. Valpo 45-....
Janne Louhi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 160


« Vastaus #14 : Toukokuu 04, 2019, 14:10:31 »

Tavallaan ymmärrän entisten sosialistimaitten jäsenyyden Pohjois-Atlannin liitossa mutta on eriasia riittääkö rahkeet. NATO-rintamahan repesi jo 911 jälkeen kun moni maista ei lähtenyt USA rinnalla pyhään sotaan. En usko että liiton kollektiivisilla turvatakuilla on paljoa enää perää ja koko sotilasliitto ajan myötä kuihtuu.
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 413


« Vastaus #15 : Toukokuu 10, 2019, 16:43:19 »

Espanjalaiset IDOM sekä Ineco yhteisliittymä voitti 13 miljoonan euron suunnittelu osan 56 km pitkillä rataosuuksilla  Upeslejas – Riga Central station, Tornakalns – Imanta ja  Riga International Airport – Misa River.


https://www.railjournal.com/infrastructure/rail-baltica-first-latvian-design-contract/
http://www.railbaltica.org/the-winner-for-the-first-rail-baltica-detailed-technical-design-tender-in-latvia-announced/
tallennettu
Erkki Nuutio
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 261


« Vastaus #16 : Toukokuu 10, 2019, 18:44:55 »

Misa river lienee se Miesse-joki, jossa preussilainen27. jääkäripataljoonamme murskasi Venäjän armeijan (tai ainakin härnäsi vähän sitä)?
tallennettu
Jari Välimaa
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 413


« Vastaus #17 : Toukokuu 22, 2019, 14:57:08 »


Rail Baltican jatko = Suomi-rata

https://tampereenkauppakamarilehti.fi/fi-fi/article/kauppakamarilehti/paaradasta-tulee-eurooppa-rata/671/#.XON924YyJfg.facebook
tallennettu
Sivuja: [1] | Siirry ylös Tulostusversio 
Rautatiet ja harrastus  |  Radat ja laitteet  |  Aihe: Baltian rataverkko  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2019 Resiina