Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Erittäin salainen juna TAAS kulussa.  |  << edellinen seuraava >>
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 | Siirry alas Tulostusversio
Roope Prusila
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1226


« Vastaus #100 : Kesäkuu 14, 2021, 23:36:58 »

Pidemmän aikaa olen katsellut 1009:n ollessa liikkeellä kun tabletin paikkatieto vetää Kouvolaan vaikka juna on esim Turussa ja nopeustieto sanoo junan olevan pysähdyksissä. Tuo virheellinen paikkatieto homma toistuu  melko usein heidän junan kohdalla. Liekö tablet  laitettu tuolta osin tarkoituksella ”virhetilaan” jotta ei pystyisi junan nopeuskäyrästä poimimaan noita ylinopeuksia… Tokikaan ylinopeudet ei ole ainoa ongelma tuon operaattorin toiminnassa.
tallennettu

Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2910


« Vastaus #101 : Kesäkuu 15, 2021, 13:09:49 »

Pidemmän aikaa olen katsellut 1009:n ollessa liikkeellä kun tabletin paikkatieto vetää Kouvolaan vaikka juna on esim Turussa ja nopeustieto sanoo junan olevan pysähdyksissä. Tuo virheellinen paikkatieto homma toistuu  melko usein heidän junan kohdalla. Liekö tablet  laitettu tuolta osin tarkoituksella ”virhetilaan” jotta ei pystyisi junan nopeuskäyrästä poimimaan noita ylinopeuksia… Tokikaan ylinopeudet ei ole ainoa ongelma tuon operaattorin toiminnassa.

Tämä, vaikka harmillista onkin, ei välttämättä kerro tahallisuudesta. Tuo kuljettajatabletin GPS-tieto on viheliäisen hankala saada toimimaan luotettavasti. Muillakaan museo-operaattoreilla se ei juurikaan toimi. Edes VR kaikilla resursseillaan ei ole saanut sitä toimimaan kunnolla, selvinpänä esimerkkinä Sr3-vetureista ajettaessa.
tallennettu
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 231


« Vastaus #102 : Kesäkuu 15, 2021, 23:29:23 »

Olen seurannut tätä 1009 keskustelua vain sivusta jo pidemmän aikaa. Jotenkin tuntuu siltä, että jollain taholla on jotain pahasti hampaan kolossa kyseistä veturia/omistavaa tahoa/harrastajaryhmää vastaan. Jos olen oikein ymmärtänyt, suurin moka on ollut se, että kyseistä veturia ajettiin taannoin ilman tarvittavia pätevyyksiä. Joo, myönnetään, että tää yhteiskunta toimii nykyään niin, että et osaa, jos sinulla ei ole esittää asiasta tarvittavaa A4-dokumenttiä. Sillähän ei ole mitään merkitystä että olet tehnyt sitä hommaa jo 50 vuotta. Faktoja asian takana en tosiaan tiedä joten en osaa sen enempää sanoa.
Tuntuu vaan hiton oudolta että kyseinen jengi saa tällä saitalli kuorman jos toisenkin niskaansa ihan sitä ihtiään kun ottaa huomioon, että tässä maassa ei ole yhtään ylimääräistä aktiivista rautatieharrastajaa. On hyvä, että epäkohtiin puututaan, mutta sen sijaan, että jatkuvasti mollataan, voisi oikeampi toimintamalli tarjota omaa osaamistaan tai ainakin vähintään esittää rakentava korjausehdotus.
Saatan tosiaan olla tällä kommentilla ihan hakoteillä ja voi tosiaan olla, että veturilla on kaahattu raiteilla 220km/h jyräten kymmenen rollaattorimummoa per ajokeikka.
tallennettu
Jari Ahokas
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 36


« Vastaus #103 : Kesäkuu 16, 2021, 08:03:28 »

Hieman Teemua kompaten kommentoisin kanssa, että kohta alkaa jo olla helpompaa listata ne asiat mitä 1009:n operaattori tekee a) oikein b) kriitikoiden mielestä hyväksyttävällä tavalla.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2021, 11:10:12 kirjoittanut Jari Ahokas » tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #104 : Kesäkuu 16, 2021, 10:19:05 »

Minua on mietityttänyt harrastuspiireissä yleisemmin epäkohtien normalisoituminen. Yhdelle epäkohtana näyttäytyvä ja kielteiseltä tuntuva asia voi ollakin toisille aivan normaalia ja sallittavaa (tai siedettävissä olevaa) toimintaa.

Tapahtunut punaisen ohitus on sitä luokkaa, että toivoisin jonkun viranomaisen tutkivan asiaa.
tallennettu
Tuukka Ryyppö
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 3078


« Vastaus #105 : Kesäkuu 16, 2021, 10:31:29 »

Tuon punaista päin ajamisen jälkeen juna on saapunut Siuntioon. Siellä on havaittu poliisi jututtamassa veturimiehistöä, ja juna on lähtenyt paluumatkalle Helsinkiin noin tunnin myöhässä. Olettaisin, että poliisin läsnäolo on liittynyt tuohon punaisia päin ajamiseen.

Poliisin läsnäolo ei ole mikään itsestäänselvyys punaisia päin junalla ajamisen jälkeen, joten jollain tavalla kyseisen firman hyvin... poikkeuksellinen turvallisuuskulttuuri näyttää saaneen liikenteenohjauksen tekemään jonkun ylimääräisen varmistus- tai selvitystoimenpiteen.

Kertoo siitä, että edes jotain tuon firman suhteen viranomaisissa tapahtuu. Silti, mun nähdäkseni firman vaaratilannehistoria on niin pahaa luettavaa, että vie kyllä uskoa viranomaisen luotettavuuteen, ettei liikennöintilupaa ole vieläkään peruttu. Jari Ahokas tuossa sanaili asiasta hyvin: alkaa jo olla helpompaa listata ne asiat mitä 1009:n operaattori tekee oikein.
tallennettu

Matkustaminen on kallista. Paitsi jos päättää olla maksamatta majoituksesta. Jee!
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2910


« Vastaus #106 : Kesäkuu 16, 2021, 11:31:47 »

Olen seurannut tätä 1009 keskustelua vain sivusta jo pidemmän aikaa. Jotenkin tuntuu siltä, että jollain taholla on jotain pahasti hampaan kolossa kyseistä veturia/omistavaa tahoa/harrastajaryhmää vastaan.

Oikeastaan yrityksen turvallisuuskulttuuria vastaan. Heillä on ollut lukuisia kertoja mahdollisuus ryhdistäytyä, mutta edelleen asiat ovat retuperällä, ja heidän suhtautumisensa kritiikkiin oikein alleviivaa turvallisuuskulttuuripuutteita.


Jos olen oikein ymmärtänyt, suurin moka on ollut se, että kyseistä veturia ajettiin taannoin ilman tarvittavia pätevyyksiä. Joo, myönnetään, että tää yhteiskunta toimii nykyään niin, että et osaa, jos sinulla ei ole esittää asiasta tarvittavaa A4-dokumenttiä. Sillähän ei ole mitään merkitystä että olet tehnyt sitä hommaa jo 50 vuotta. Faktoja asian takana en tosiaan tiedä joten en osaa sen enempää sanoa.

Kyseinen henkilö ei ole toiminut veturinkuljettajana 50 vuotta, vaan käsittääkseni toimi lämmittäjänä ja sen jälkeen aivan muissa tehtävissä. Viralliset pätevyydet ovat tae sille, että henkilö hallitsee junaturvallisuussäännökset, jotka päivittyvät käytännössä joka vuosi, monesti useammankin kerran vuodessa. Ne pitää osata, ja niiden osaamisesta ei ole takeita, ellei ole pätevyyksiä, joiden ylläpito vaatii niiden osaamisen. Lisäksi pätevyyksien voimassaolo vaatii riittävät terveystarkastukset. Mitä vanhempi kuljettaja, sen useammin tarkastuksissa pitää käydä.

Se, että on joskus kymmeniä vuosia sitten toiminut veturinlämmittäjänä, ei tee henkilöstä pätevää nykykuljettajaa.
(Toisaalta, vaikuttaa että yhdellä firman virallisella kuljettajallakaan ei ole homma oikein hallinnassa. Hänellä kuitenkin ilmeisesti on pätevyydet, vaikka hän ei olekaan toiminut päivääkään ammatissa. On siis kirjaimellisesti amatööri.)


On hyvä, että epäkohtiin puututaan, mutta sen sijaan, että jatkuvasti mollataan, voisi oikeampi toimintamalli tarjota omaa osaamistaan tai ainakin vähintään esittää rakentava korjausehdotus.

Aiemmin 1009-veturia ajoi ammattiveturinkuljettajat, mutta he lopettivat touhun, koska eivät enää halunneet osallistua firman sähläykseen. Olen täysin varma, että he yrittivät kyllä esittää rakentavia korjausehdotuksia.

Firman pyörittäjät vain eivät ole osoittaneet halua korjata toimintaansa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 16, 2021, 11:47:31 kirjoittanut Topi Lajunen » tallennettu
Teemu Salonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 231


« Vastaus #107 : Kesäkuu 16, 2021, 11:44:16 »

Kiitos vastauksista. Tuo 50v nyt vaan oli luku jonka rykäsin hatusta.

Jos ongelma tosiaan on yrityksen johtotasolla ja on paineltu punaista päin eikä ketään kiinnosta, niin olisiko aika vinkata asiasta vaikka medialle? Nykyään kuitenkin kirjotetaan mitä vaan, mistä vaan. Ehkä julkinen paine saisi asiat muuttumaan?
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2129


« Vastaus #108 : Kesäkuu 16, 2021, 11:59:26 »

Olen seurannut tätä 1009 keskustelua vain sivusta jo pidemmän aikaa. Jotenkin tuntuu siltä, että jollain taholla on jotain pahasti hampaan kolossa kyseistä veturia/omistavaa tahoa/harrastajaryhmää vastaan.

Oikeastaan yrityksen turvallisuuskulttuuria vastaan. Heillä on ollut lukuisia kertoja mahdollisuus ryhdistäytyä, mutta edelleen asiat ovat retuperällä, ja heidän suhtautumisensa kritiikkiin oikein alleviivaa turvallisuuskulttuuripuutteita.


Jos olen oikein ymmärtänyt, suurin moka on ollut se, että kyseistä veturia ajettiin taannoin ilman tarvittavia pätevyyksiä. Joo, myönnetään, että tää yhteiskunta toimii nykyään niin, että et osaa, jos sinulla ei ole esittää asiasta tarvittavaa A4-dokumenttiä. Sillähän ei ole mitään merkitystä että olet tehnyt sitä hommaa jo 50 vuotta. Faktoja asian takana en tosiaan tiedä joten en osaa sen enempää sanoa.

Kyseinen henkilö ei ole toiminut veturinkuljettajana 50 vuotta, vaan käsittääkseni toimi lämmittäjänä ja sen jälkeen aivan muissa tehtävissä. Viralliset pätevyydet ovat tae sille, että henkilö hallitsee junaturvallisuussäännökset, jotka päivittyvät käytännössä joka vuosi, monesti useammankin kerran vuodessa. Ne pitää osata, ja niiden osaamisesta ei ole takeita, ellei ole pätevyyksiä, joiden ylläpito vaatii niiden osaamisen. Lisäksi pätevyyksien voimassaolo vaatii riittävät terveystarkastukset. Mitä vanhempi kuljettaja, sen useammin tarkastuksissa pitää käydä.

Se, että on joskus kymmeniä vuosia sitten toiminut veturinlämmittäjänä, ei tee henkilöstä pätevää nykykuljettajaa.
(Toisaalta, vaikuttaa että yhdellä firman virallisella kuljettajallakaan ei ole homma oikein hallinnassa. Hänellä kuitenkin ilmeisesti on pätevyydet, vaikka hän ei olekaan toiminut päivääkään ammatissa. On siis kirjaimellisesti amatööri.)


On hyvä, että epäkohtiin puututaan, mutta sen sijaan, että jatkuvasti mollataan, voisi oikeampi toimintamalli tarjota omaa osaamistaan tai ainakin vähintään esittää rakentava korjausehdotus.

Aiemmin 1009-veturia ajoi ammattiveturinkuljettajat, mutta he lopettivat touhun, koska eivät enää halunneet osallistua firman sähläykseen. Olen täysin varma, että he yrittivät kyllä esittää rakentavia korjausehdotuksia.

Firman pyörittäjät vain eivät ole osoittaneet halua korjata toimintaansa.

Ja yleensäkin tähän keskusteluun liittyen, voisi olla aiheellista kerrata, mitä esim. http://www.trafi.fi/filebank/a/1412063132/52dbd5195d8cfff67cce5aa044d3d329/15449-Trafi_Rautateiden_tila_2014_FI.pdf asioista kirjoitetaan. Samoin ketjussa http://vaunut.org/keskustelut/index.php/topic,9552.msg74480.html#msg74480 on mielenkiintoisia dokumentteja asiaan liittyen.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #109 : Kesäkuu 16, 2021, 23:41:51 »

Tuukka - mikäli virhe tapahtuu junaillessa, AINA pyritään "puhalluttamaan" asianosaiset (oikeusturva). Tässätapauksessa lähin oli poliisi. Mielestäni ei mitään erikoista.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2910


« Vastaus #110 : Kesäkuu 17, 2021, 09:31:41 »

Tuukka - mikäli virhe tapahtuu junaillessa, AINA pyritään "puhalluttamaan" asianosaiset (oikeusturva). Tässätapauksessa lähin oli poliisi. Mielestäni ei mitään erikoista.

Tosin tässä tilanteessa aloite puhallutukselle tuli liikenteenohjaukselta. 1009 yritti Siuntiossa jatkaa liiiennöintiä kuin mitään ei olisi tapahtunut.
tallennettu
Petri P. Pentikäinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 907


« Vastaus #111 : Kesäkuu 21, 2021, 22:19:24 »

Museojunissa kuljetetaan pääasiassa yleisöä, tavallisia ihmisiä. Heidän joukossaan on paljon lapsia ja heidän huoltajiaan, jotka nousevat kyytiin siinä uskossa, että ala on terve ja pystyy takaamaan heidän turvallisuutensa. Kuten kaikki muutkin sivulliset olettavat, että alalla vallitsee vastuuntuntoinen turvallisuuskulttuuri, ja museojunassa voi matkustaa huolettomin mielin.

Siihen nähden on ihmeellistä keskustelua pohtia, onko tämä(kin) Siuntio-episodi joku ajojahti. Tai että riittäisikö höyryjunan kuljettamiseen se, että on jo Kekkosen aikaan niitä ajanut. Tällaista ajatusmaailmaa levittävät ovat aikanaan kanssasyyllisiä, jos se vakava vahinko joskus vielä tapahtuu näille tietyille toimijoille, joiden sisällä ylläpidetään vihollisasetelmia ja suhtaudutaan vihamielisesti kritiikkiin.

Alalla on mm. tämä operaattori, jonka turvallisuuspoikkeamat ovat runsaita. Ja alalla on yhteisö, joka on viime vuonna konkreettisesti osoittanut, ettei se välitä nuorten turvallisuudesta tippaakaan ja on hoitanut lakisääteisiä yhdistysvelvollisuuksiaan kyseenalaisilla, ja myös laittomilla tavoilla.

Silti vain aina uudelleen nostetaan pöytään ajojahtikortti, ja sen jälkeen kaikki puhe onkin turhaa.

On jo itsessään turvallisuusriski, että joillakin toimijoilla on käytössä tällainen keskustelukortti. Turvallinen toiminta edellyttää matalaa kynnystä epäkohdista ilmoittamiseen. Turvallinen toiminta edellyttää myös sisäistä tasavertaisuutta, jossa ei ole suosikkijärjestelmiä. Kaikenlaiset kyseenalaistamattomat auktoriteetit ovat suuri turvallisuusriski. Hyökkäävä asenne kritiikkiä kohtaan on suuri turvallisuusriski.

Juuri siltä näyttää tilanne tällä alalla joidenkin toimijoiden osalta.

Jos museokone DC-3 lähtisi yleisölennolle ilman nousulupaa, tai konetta ohjattaisiin ilman voimassa olevia pätevyyksiä, käytäisiinkö Flightforumilla sellaista keskustelua, jossa paukuteltaisiin ajojahtikorttia ja vähäteltäisiin rikkeitä?

Teemu Salosen pohdinnassa on sikäli perää, että on myös tahoja, jotka nostavat ahkerasti esiin yhden operaattorin syntejä, mutta voivat samalla olla pontevasti tukemassa toisen operaattorin täysin asiattomia menettelyjä.

Museojunat saavat liikkua eräänlaisesta armosta. Niiden rakenteellinen turvallisuus ei ole nykypäivän vaatimusten mukainen, eikä niissä ole kaikkea liikkumisen turvallisuutta varmistavaa tekniikkaa. Kuten jälleen nähtiin: esimerkiksi punaista päin ajoa ei estä mikään. Ei ole mitenkään itsestään selvää, että tämä armo jatkuu loputtomiin, ja armon päivät voivat päättyä, jos ala ei kykene osoittamaan, että toimijoihin kannattaa luottaa.

Näyttääkö tämä nyt siltä, että alan kaikkiin toimijoihin kannattaa luottaa?

A. Järvenpää kirjoitti ansiokkaasti Resiinassa siitä uhkakuvasta, joka voi liittyä yleiseurooppalaiseen kulunvalvontajärjestelmään, ja jolla voi olla dramaattiset vaikutukset museoliikenteeseen. Alan pitäisi osata yhdessä ja vakuuttavasti ajaa asiaansa, jotta uhkakuvat eivät toteudu. Käytös, jota alalla esiintyy, ei mahdollista mitään vakuuttavaa vaikuttamista.

Riittääkö, että todetaan vain ivallisella äänensävyllä: "kylläkyllä"?
tallennettu

Salattu jäseniltä: Poliisin etsinnästä kaksi vuotta - alaikäisten turvaksi ei ole tehty mitään https://salattujasenilta.blogspot.com/2021/12/poliisin-etsinnasta-kaksi-vuotta.html
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #112 : Kesäkuu 29, 2021, 15:13:09 »

Nostan tähän tämän briteissä sattuneen tapauksen, jossa höyryjunalla ajettiin punaisen opastimen ohi toisen junan varaamalle raideosuudelle. Tapaus tutkittiin ja operaattori ei välttynyt sanktioilta, koska sen turvallisuuskulttuurissa havaittiin toistuvia puutteita.

https://www.gov.uk/government/news/report-082016-signal-passed-at-danger-at-wootton-bassett-junction

Tuon kuljettaja sai myöhemmin oikeudenkäynnin jälkeen 4 kk tuomion ja ei enää aja junia. Operaattorille langetettiin 200 000 punnan sakko.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #113 : Kesäkuu 30, 2021, 22:24:00 »

Melkoisen raa'at sanktiot noilla briteillä. Meidän "erikoisolosuhteet" varmaan lieventävät sanktioita, vai painetaanko "villaisella" - ken tutkinee ? Vai tutkineeko kukaan tällaista lähes vaaratonta rikettä?
tallennettu
Pekka V. Puhakka
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 81


« Vastaus #114 : Kesäkuu 30, 2021, 23:09:21 »

Määräyksiin liittyen tuolla toisessa HMVY-aiheisessa ketjussa kysyttiin alla olevaa. Saikohan Topi tähän vastausta?

Yhdistyksessä on myös käytetty alaikäisiä kaksinajossa apuveturin hallintalaitteita käyttämässä, valtion rataverkolla. Kun kysyin yhdistykseltä, millainen koulutus ja perehdytys apuveturin käyttäjältä heillä vaaditaan, kysymys luvattiin välittää sellaisista asioista vastaavalle henkilölle, mutta vastausta en koskaan saanut. Myöhemmin lähettämääni uusintatiedusteluun ei vastattu enää ollenkaan.

Kiinnostaa kovasti, millaiset vaatimukset apuveturin käyttäjältä nykyään vaaditaan. Saa vastata joko tässä, tai vaikka vastaamalla siihen lähettämääni sähköpostiin.
tallennettu
Lauri Uusitalo
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1081


« Vastaus #115 : Heinäkuu 01, 2021, 07:53:58 »

Melkoisen raa'at sanktiot noilla briteillä. Meidän "erikoisolosuhteet" varmaan lieventävät sanktioita, vai painetaanko "villaisella" - ken tutkinee ? Vai tutkineeko kukaan tällaista lähes vaaratonta rikettä?

Miten tutkitaan muiden operaattoreiden tekemät opastimen ohiajot? Ja missä tilanteessa tutkitaan tarkemmin ja missä tilanteessa ei?
tallennettu
Petri Sallinen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1131


« Vastaus #116 : Heinäkuu 01, 2021, 08:59:48 »

Pulinat ja spekulaatiot loppuvat siinä vaiheessa, kun museovetureille asetetaan vaatimus samanlaisesta kulunvalvontatekniikasta kuin mitä on käytössä normijunissakin. Tähänhän se johtaa väistämättä.
tallennettu
Topi Lajunen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2910


« Vastaus #117 : Heinäkuu 02, 2021, 10:32:07 »

Määräyksiin liittyen tuolla toisessa HMVY-aiheisessa ketjussa kysyttiin alla olevaa. Saikohan Topi tähän vastausta?

En saanut.
tallennettu
Ismo Kirves
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 93


« Vastaus #118 : Heinäkuu 02, 2021, 11:45:40 »

Nopeustietojen rekisteröinti pitäisi laittaa pakolliseksi kaikille museojunaoperaattoreille. Se olisi tasapuolista kaikkia kohtaan. Museoliiikenteen nopeuksien noudattaminen ei ole ongelma vastuulliselle toimijalle.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #119 : Lokakuu 05, 2021, 22:22:09 »

https://juliadata.fi/timetables?s=1940&d=15.10.2021 tainnut viranomainen, kenen vastuulle 1009:n viime "törmäilyt" kuuluvat, "unohtaa" tutkinnan. HVM saa näköjään jatkaa toimintaansa, kuin ei mitään "rötöksiä" olisi tapahtunutkaan. Onko traficom vahingossa ujuttanut tutkintapaperinsa mappi "Ö:hön".
Muiden liikenneitsijöiden tulisi olla ERITTÄIN varovaisia Tampereen seudulla myös lauantaina, kun raskas Hr1-sarjan veturi sukkuloi Siu-Ov-Hpk akselilla. Ei koskaan tiedä, milloin Ukko-Pekan nokikaappi on ka:n istuimella. Sunnuntaina saavat savolaiset varautua, kun 1009 siirtyy Haapamäeltä Pieksämäen kautta Kouvolaan.
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #120 : Lokakuu 05, 2021, 22:52:18 »

Kieltämättä tässä kohtaa on sanottava, että tähystämisessä ja opastimien näyttämien opasteiden tulkinnassa on heillä hieman kehitettävää. Häiriötekijöitä ohjaamossa? Ehkä...
tallennettu
Teppo Niemi
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2129


« Vastaus #121 : Lokakuu 06, 2021, 06:40:26 »

https://juliadata.fi/timetables?s=1940&d=15.10.2021 tainnut viranomainen, kenen vastuulle 1009:n viime "törmäilyt" kuuluvat, "unohtaa" tutkinnan. HVM saa näköjään jatkaa toimintaansa, kuin ei mitään "rötöksiä" olisi tapahtunutkaan. Onko traficom vahingossa ujuttanut tutkintapaperinsa mappi "Ö:hön".

Tuota samaahan on Drehscheibe-lehden keskustelufoorumin osiossa Auslandsforum "classic" ihmetelty keskustelussa https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?030,9858487,9858682#msg-9858682 Dakkusen ja asr_m62 voimin.
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #122 : Lokakuu 15, 2021, 23:04:53 »

HVM: juna MUS1940 lähti tänään Kv:sta puolisen tuntia myöhässä - päästi edeleen S64:n ja myöh. kulkeneen T2728:n. Ei pysähtynyt Uudessakylässä eikä Järvelässä ennakoidusta aikataulusta poiketen. Saapui Siuroon myös puolisen tuntia myöhässä ennakoidusta aikataulustaan myöhässä - päästi edelleen Nokialla S469:n. https://juliadata.fi/timetables?s=1940&d=15.10.2021
tallennettu
Jorma Toivonen
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 1411


« Vastaus #123 : Lokakuu 16, 2021, 21:46:28 »

 https://juliadata.fi/timetables?s=1945&d=16.10.2021 melko heikohkolta näytti tämä viimeinen osuus varsinkin, kuten koko päiväkin - aikataulujen osalta. Seisonut jonkin aikaa yön pimeydessä Ristimäen aseman seudulla? Onko tämä HVM:n mainostamaa elämysjunailua - vai varastojen täydennystä?
tallennettu
Juhani Pirttilahti
Käyttäjä
Poissa

Viestejä: 2336


« Vastaus #124 : Lokakuu 16, 2021, 23:48:24 »

Kulunut päivä todellakin vaikutti sellaiselta, että mikään ei toiminut, mutta kaikki järjestyi. Vähän kuin Venäjällä... Näin ulkopuolisen silmin päivään mahtui myös varsin yllättäviä tilanteita. Aikataulu lipsahti jo aikaisin iltapäivällä ja kumuloitui päivän mittaan seuraaviin juniin. Haapamäkeen saapuminen tapahtui lopulta kolme tuntia myöhässä.
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8 | Siirry ylös Tulostusversio 
Ajankohtaiset  |  Havainnot  |  Aihe: Erittäin salainen juna TAAS kulussa.  |  << edellinen seuraava >>
Siirry:  
Powered by SMF | SMF © 2006-2008, Simple Machines | © 2024 Resiina